Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-21, 17:11   #1
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Jag har skitit i det blåa skåpet, sen har skåpet fallit över mig

Ingen tyck synd om mig tråd. Jag är en stor idiot och ni får gärna nämna det till mig flera gånger om. Men jag behöver ventilera och jag har ingen vän förutom kolozzeum att göra det med.

Drog på fest igår, tog det korkade beslutet att röka från en förbjuden blomma. Till saken hör att jag precis är mellan två jobb så jag visste att ett drogtest skulle komma om typ en månad, var dock inställd på urin. Nu misstänker jag att det är hårtest så spårtid är typ 90 dagar. Det kommer alltså att gå åt helvete.

Men, detta är ingen tråd om droger utan om mänskliga relationer. Jag har nämligen en familj (i know, I know, jag är efterbliven). Eftersom jag tänker att ärlighet varar längst här så måste jag berätta detta till henne när vi träffas imorgon. Sen antar jag att jag måste ringa chefen och säga att jag av privata skäl måste tacka nej till jobbet och sen får jag söka ett nytt jobb frenetiskt.

Jag är en monumental fuck up och direkt man börjar få igång det bra hemma med stabil inkomst, bra jobb och bra boende så bara måste jag tydligen förstöra det. Hon hatar förövrigt rökande och därför har jag låtit bli i 8 år, tog ett snedsteg igår dock. Så det blir liksom dubbel bomb jag släpper. Risk för skilsmässa finns, med all förståelse, jag kommer fan att föreslå för henne att lämna mig så hon slipper sånt här i fortsättningen.

Det grisiga alternativet är att försöka klara testet då jag sett att det kanske inte känner av icke frekvent användande så bra. Men detta är ingen tråd om drogtest som sagt och jag vill inte få ett sånt rykte i branschen.

Kan man avbryta anställningen om anställningstid inte börjat än men avtal är påskrivna?
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:16   #2
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Kan du inte bara raka av dig håret?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:20   #3
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kan du inte bara raka av dig håret?
Jag har googlat överallt i 8 timmar, there are no escape. Dels ser det ju konstigt ut om jag mitt i allt rakat håret lagom till testet och dels så tar de bara hår från någon annan del av kroppen.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:21   #4
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kan du inte bara raka av dig håret?
Inte alls misstänksamt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:28   #5
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Hur lugnt som helst skulle jag säga, du rökte lite från en joint igår? Tvivlar hårt på att bara för att du blossade lite på en joint igår så kommer dom hitta cannabis i ditt hår en månad senare. Hade varit en annan sak om du dragit i dig flera gram på en kväll, då kanske man hade varit lite orolig

Spela cool och berätta inte för någon.


Tråkigt att se en blomma potentiellt ställa till det så mycket för dig bara för den är olaglig av någon outgrundlig anledning.

Senast redigerad av baggard den 2019-07-21 klockan 17:29.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:43   #6
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Hon hatar förövrigt rökande och därför har jag låtit bli i 8 år, tog ett snedsteg igår dock. Så det blir liksom dubbel bomb jag släpper. Risk för skilsmässa finns, med all förståelse, jag kommer fan att föreslå för henne att lämna mig så hon slipper sånt här i fortsättningen.
Risk för skilsmässa för att du har brukat en av de mildaste drogerna som finns? Då är hennes åsikt om gräs grundad i okunskap och du bör belysa henne om detta.
Är hon okej med att du dricker alkohol?
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:47   #7
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Risk för skilsmässa för att du har brukat en av de mildaste drogerna som finns? Då är hennes åsikt om gräs grundad i okunskap och du bör belysa henne om detta.
Är hon okej med att du dricker alkohol?
Rökandet är det minsta problemet. Att jag klantar bort karriärklivet och en av våra inkomster för att jag återigen tar ett dåligt beslut påverkad av alkohol är desto värre. Men du har ganska rätt, jag har extrem ångest just nu och överdriver säkert.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:50   #8
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Risk för skilsmässa för att du har brukat en av de mildaste drogerna som finns? Då är hennes åsikt om gräs grundad i okunskap och du bör belysa henne om detta.
Är hon okej med att du dricker alkohol?

Hur mycket jag än håller med dig så finns det dock en annan sak du får tänka på här.

Han har familj.

Risken är kanske inte jättestor att soc kommer komma in och börjar dividera om det är ett bra familjehem för barnen om han åker dit med röka, men det är fortfarande en risk som finns i Sverige år 2019.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 17:59   #9
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Hur lugnt som helst skulle jag säga, du rökte lite från en joint igår? Tvivlar hårt på att bara för att du blossade lite på en joint igår så kommer dom hitta cannabis i ditt hår en månad senare. Hade varit en annan sak om du dragit i dig flera gram på en kväll, då kanske man hade varit lite orolig

Spela cool och berätta inte för någon.


Tråkigt att se en blomma potentiellt ställa till det så mycket för dig bara för den är olaglig av någon outgrundlig anledning.
Av vad jag läst mig till så är hårtester ganska pålitliga upp till 90 dagar, vet fan inte om jag har stake nog att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Hur mycket jag än håller med dig så finns det dock en annan sak du får tänka på här.

Han har familj.

Risken är kanske inte jättestor att soc kommer komma in och börjar dividera om det är ett bra familjehem för barnen om han åker dit med röka, men det är fortfarande en risk som finns i Sverige år 2019.
This. Nu vet jag ju inte direkt om en arbetsgivare har något intresse av att anmäla mig till soc, eller? Men du kanske menade generellt.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 18:01   #10
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Varför ringa och tacka nej? Visar du positivt så missar de jobbet, trist ok men sen blir det ju inte mer med den.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 18:06   #11
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Varför ringa och tacka nej? Visar du positivt så missar de jobbet, trist ok men sen blir det ju inte mer med den.
Min tanke där var att förhindra "ryktesspridning". Men en chef kanske inte har något intresse av att berätta sånt vidare.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 18:10   #12
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Min tanke där var att förhindra "ryktesspridning". Men en chef kanske inte har något intresse av att berätta sånt vidare.
Du nojar upp dig i onödan. Ingen chef har energi å intresse för sånt.

Å absolut worst case så var du ju i amsterdam som du rökte. Det är lagligt.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 18:14   #13
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Du nojar upp dig i onödan. Ingen chef har energi å intresse för sånt.

Å absolut worst case så var du ju i amsterdam som du rökte. Det är lagligt.
Har företaget som policy/regel att man inte ska röka/bruka droger så känns den ursäkten inte helt lyckad
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 18:33   #14
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Du överdriver något så kopiöst. Lugna dig. Hade det inte varit lite opassande så hade jag rekommenderat en puff.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 18:41   #15
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Eftersom du inte vet om det är hårtest så är det dumt att tacka nej direkt.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)