Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-07-02, 10:52   #61
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz Visa inlägg
hur insåg du det och vad gjorde du för att ändra på det?

Är själv i en sån sits, kanske... Eller så är jag bara oerhört självupptagen xD
Ingen aning, insikten kom i retroperspektiv när jag väl börjat "ändra" mig. Nyckeln kanske var att sluta tänka så förbaskat mycket och bara göra saker.

Annars vet jag inte, gör saker man är rädd för att göra, fullfölj sina åtaganden, se det sociala som en färdighet som man blir bättre på genom att öva?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 10:55   #62
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Alla människor har ett socialt behov men den brinnande punkten där folk skiljer sig åt är att somliga inte pallar med annat än ett fåtal ärliga och avslappande relationer medan andra trivs utmärkt med många ytliga relationer. Den senare gruppen kallas popuärt för socialt kompetent.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 11:02   #63
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Alla människor har ett socialt behov men den brinnande punkten där folk skiljer sig åt är att somliga inte pallar med annat än ett fåtal ärliga och avslappande relationer medan andra trivs utmärkt med många ytliga relationer. Den senare gruppen kallas popuärt för socialt kompetent.
Sådär lite lagom fördomsfullt. Tanken har inte slagit dig att du (och andra) inte ser de djupare relationerna som dessa personer har utan bara ser de ytliga?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 12:20   #64
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Sådär lite lagom fördomsfullt. Tanken har inte slagit dig att du (och andra) inte ser de djupare relationerna som dessa personer har utan bara ser de ytliga?
Jag menade inte att de inte skulle ha djupa relationer. Jag menar bara att de har en mask som de sätter på vid mer ytliga relationer och att de är bekväma i den masken.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 12:23   #65
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Varför skulle man bära mask för att man har ytliga relationer? Det är ju fullt naturligt att man har vissa vänner man skulle göra vad som helst för och vissa som man bara är bekant med.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 12:26   #66
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Varför skulle man bära mask för att man har ytliga relationer? Det är ju fullt naturligt att man har vissa vänner man skulle göra vad som helst för och vissa som man bara är bekant med.
Du ifrågasätter något jag inte sagt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 12:37   #67
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Alla människor har ett socialt behov men den brinnande punkten där folk skiljer sig åt är att somliga inte pallar med annat än ett fåtal ärliga och avslappande relationer medan andra trivs utmärkt med många ytliga relationer. Den senare gruppen kallas popuärt för socialt kompetent.
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Jag menade inte att de inte skulle ha djupa relationer. Jag menar bara att de har en mask som de sätter på vid mer ytliga relationer och att de är bekväma i den masken.
Inte?
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:11   #68
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Inte?
Men orka borka. Förnekar du att sociala människor har ett förfinat skal som de själva format och polerat och använder när de är ute bland folk?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:19   #69
tlk
nattzor
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 2 050
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
sociala människor har ett förfinat skal som de själva format och polerat och använder när de är ute bland folk
Jag tror ordet som passar mina känslor för det här påståendet bäst är "lulwut".
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:21   #70
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Men orka borka. Förnekar du att sociala människor har ett förfinat skal som de själva format och polerat och använder när de är ute bland folk?
Haha alltså dina resonemang ibland.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:29   #71
gatewarden
Registered User
 
gatewardens avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag är 27, inte haft flickvän på 10 år eller levt ihop med någon. Jag tycker det känns bra just nu och trivs med att vara själv, men det är svårt att sia om framtiden då jag inte besitter någon spåkula så jag vet inte hur jag kommer se på saken om 10 år.

Vad tror ni, kommer jag ångra mig?

Har vi några andra ensamvargar här på forumet?

Jag har vänner och familj, men mitt sociala behov är väldigt litet så jag träffar dessa i verkligheten ganska sällan.
Jag har valt att ha inte någon relation på 10 år, är nu 31 och jag trivs som singel. Tycker livet är betydligt lättare och inget att ta hänsyn till.

Har många vänner och är med vänner i stort sätt varje dag. Sen kan jag tycka det är gött att vara ensam några veckor i mellan så sätt också.

Gillar att leva och göra saker spontant, vaknar jag 04:00 på lördag och vill åka till Köpenhamn för att handla kläder så gör jag det.

Gillar inte att vara uppbunden eller överumgås så som man kan känna sig och så som det kan bli i ett förhållande.

Träffar jag en dam som inte är ettrig, för på eller kan leva med att träffas 1 max 2 kvällar i veckan iaf första halvåret kanske jag är villig att ingå i ett förhållande.
gatewarden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:29   #72
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Klein verkar tro att alla människor med ytliga bekantskaper har läst och svurit trohet till The Game.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:44   #73
Ajemän
Registered User
 
Ajemäns avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Uppsala
Inlägg: 980
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
True story. Been there, done that. Tack och lov insåg jag det själv.
Heck yes.

Att vara introvert är enkelt, men jag lovar att om man bryter sig ur bubblan, blir bra på att vara social, och lär sig älskar det, så skjuter livsglädjen i höjden.

Utmana sig själv, utvecklas.

Jag har tänkt samma tankar som TS. Gjorde det för bara något år sedan, och jag är i samma ålder som TS. Dont worry, bara slå dig ur bubblan, du är antagligen mer normal än vad du tror.
Ajemän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:46   #74
Ajemän
Registered User
 
Ajemäns avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Uppsala
Inlägg: 980
Citat:
Ursprungligen postat av gatewarden Visa inlägg
Jag har valt att ha inte någon relation på 10 år, är nu 31 och jag trivs som singel. Tycker livet är betydligt lättare och inget att ta hänsyn till.

Har många vänner och är med vänner i stort sätt varje dag. Sen kan jag tycka det är gött att vara ensam några veckor i mellan så sätt också.

Gillar att leva och göra saker spontant, vaknar jag 04:00 på lördag och vill åka till Köpenhamn för att handla kläder så gör jag det.

Gillar inte att vara uppbunden eller överumgås så som man kan känna sig och så som det kan bli i ett förhållande.

Träffar jag en dam som inte är ettrig, för på eller kan leva med att träffas 1 max 2 kvällar i veckan iaf första halvåret kanske jag är villig att ingå i ett förhållande.
Du gillar det för det är enkelt. Dagen du träffar någon som är för dig så kommer du se tillbaka och skratta lite åt detta inlägg. Tror jag
Ajemän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 13:57   #75
gatewarden
Registered User
 
gatewardens avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän Visa inlägg
Du gillar det för det är enkelt. Dagen du träffar någon som är för dig så kommer du se tillbaka och skratta lite åt detta inlägg. Tror jag
Nej, jag har testat att träffa tjejer igen emellanåt. Men behovet att ses oftare än vad som passar mig och mitt liv gör att det inte funkar för mig. Jag är inte ovillig att ha ett förhållande, men då på dom premisserna. Har man ett behov av att träffas extremt mycket i början eller måste ringa till mig när jag är hos polarna är det kört.
gatewarden är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)