Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-30, 23:36   #16
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Oavsett bu eller bä så måste det vara en av de svårare normerna att bryta (partnerskap, tvåsamhet, intimitet). Det är ju liksom nästan omöjligt att hävda att en sådan tillvaro _inte_ är en fattigare tillvaro jämfört med en där dessa element finns med.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 23:43   #17
Quint
Registered User
 
Quints avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Skene
Inlägg: 22
40 år och evig singel.

Fungerar ganska så bra för mig. Är rätt så introvert så får mer än min dagliga dos av social interaktion på jobbet och 5 veckors semester varje sommar försvinner alldeles för snabbt, även om den oftast spenderas till väldigt stor del helt själv, så har inga problem med att sysselsätta mig även utan ett jobb att fördriva tiden med på dagarna.

Sedan ska jag väl för den sakens skull inte påstå att min status som singel är helt själv-vald, men behöver väl inte göra denna tråden till en plats för att gnälla över mina sociala handikapp
Quint är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 00:04   #18
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Det är andra människor som gör livet meningsfullt oavsett om man är singel eller i ett förhållande. Respekt och omtanke är livets två valutor. Visst kan man leva sitt liv utan partner men inte utan goda vänner. Och i min erfarenhet så blir goda vänner mindre tillgängliga när man blir äldre eftersom de skaffar partners och då hamnar man i ett utanförskap.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 00:36   #19
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Utan partner? Kanske. Utan sällskapet från vänner (utanför jobb och gym) hade jag däremot blivit deprimerad till den grad att jag blivit apatisk.

I en vecka eller två kan jag älska att bara vara hemma ensammen och dega runt på Internets och kolla på film/serier. Kanske kan sträcka mig till tre veckor om jag har mycket att kolla ikapp. Men efter det... Även om du kan känna att du trivs känns det nästan som det hälsosammaste för kropp n själ att tvinga dig till att åtminstone umgås med familj och vänner någorlunda ofta och regelbundet.

Jaga en relation är däremot onödigt, är man bland folk så lär det förr eller senare råka komma in något i ditt liv som du inte vill slita dig från, även om du nu känner att du inte behöver partner.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 01:26   #20
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
Jag sitter i Bärsärks båt... 29, snart 30 and we row along all day long!

Fast jag är inte ett dugg introvert. Snarare överglad och övertrevlig för det mesta... jäkla skönt att få bara vara, helt ensam framför en skärm eller i ett gym eller på en fotbollsplan, för att kontrastera det övriga sprallet.

Min enda halvvettiga insikt i saken hittills är att om jag skulle börja ogilla läget eller inte trivas/sakna något så skulle jag väl se till att ändra på situationen men just nu glider det på ganska smooth and nice.

Ser ingen skam eller något fel i att välja ett stillsammare ensammare liv om man ändå har vänner och familj osv. Förstår inte de som är ute på ferre jämt, har 400000 FB "vänner" och ständigt ska envisas med att lära känna folk... Verkar ju bara flamsigt och omöjligt i längden!
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 01:39   #21
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Toni Radanov Visa inlägg
Jag sitter i Bärsärks båt... 29, snart 30 and we row along all day long!

Fast jag är inte ett dugg introvert. Snarare överglad och övertrevlig för det mesta... jäkla skönt att få bara vara, helt ensam framför en skärm eller i ett gym eller på en fotbollsplan, för att kontrastera det övriga sprallet.

Min enda halvvettiga insikt i saken hittills är att om jag skulle börja ogilla läget eller inte trivas/sakna något så skulle jag väl se till att ändra på situationen men just nu glider det på ganska smooth and nice.

Ser ingen skam eller något fel i att välja ett stillsammare ensammare liv om man ändå har vänner och familj osv. Förstår inte de som är ute på ferre jämt, har 400000 FB "vänner" och ständigt ska envisas med att lära känna folk... Verkar ju bara flamsigt och omöjligt i längden!
Skillnaden mot er i tråden är att min familj och vänner bor på andra sidan jorden. Men men har iaf. en bra vän här nu så ska väl inte klaga helt
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 05:35   #22
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag tror att jag är deprimerad men det är väl alla nu för tiden så jag tänker inte söka för det
Vad är det för logik? Sök hjälp, eller lev ett tråkigt liv. Ditt val.

Att vara "introvert" och att ha ett "litet socialt behov" är ofta ursäkter för att inte klara av att prestera socialt och bygga upp meningsfulla relationer som man kan glädjas av. Inte alltid, men ofta.

Senast redigerad av cero den 2015-07-01 klockan 05:37.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 05:42   #23
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 733
Beror på tror jag. Så länge man inte missar att älska någon på riktigt så går det men samtidigt om man älskar någon så skulle man nog inte vilja leva ensam.
Jag säger nog nej.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 06:08   #24
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag tror att jag är deprimerad men det är väl alla nu för tiden så jag tänker inte söka för det, jag klarar av att leva mitt liv och de som drabbas är väl nära och kära
Det lät ju verkligen oerhört sympatiskt.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 07:17   #25
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Är asexuell.
Lite åt det hållet är nog jag också. Eller snarare: Min sexdrift är långt under samhällsnormen för en man i min ålder. Men det är trevligt att mysa lite ändå. Behöver knappt ens vara nå mycket kroppskontakt, bara att sitta i en soffa brevid någon och känna dennes rörelser kan ge en känsla av närhet som många mår bra av.

Sen vill jag lägga till en viktig sak som många kanske glömmer i en sån här tråd: Bara för att man inte haft någon relation på väldigt länge så betyder inte det att man inte vill ha relationer eller ens är dålig på att ha/skaffa relationer. Det kan verka så, men så plötsligt snubblar man över en lämplig partner och sen är det hur naturligt som helst. Alltså, bygg inte eran analys av er själva baserat på frånvaron av relationer under lång tid, det säger väldigt lite.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 07:48   #26
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Jag är likadan.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 07:56   #27
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Oavsett bu eller bä så måste det vara en av de svårare normerna att bryta (partnerskap, tvåsamhet, intimitet). Det är ju liksom nästan omöjligt att hävda att en sådan tillvaro _inte_ är en fattigare tillvaro jämfört med en där dessa element finns med.
Jag var kär en gång men det var inget för mig.

- Sade ingen människa någonsin.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 08:04   #28
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Det går att fortfarande ha mycket av sin frihet och slippa många av de laster som förhållande innebär genom att skaffa en särbo.

Verkar vara vanligt bland äldre (50+) personer. Då slipper man mycket av slentriangnället angående var durkslaget ska vara i för skåp och om sköljmedlet verkligen är optimalt + inredning
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 08:22   #29
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Nja. Ligga är viktigt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 08:23   #30
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Går väl att ligga ändå
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)