Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-09, 14:20   #271
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Hur menar du då? Jag antar att du hänvisar till den Biologiska Driften (TM), men den har nog varit högst sekundär historiskt sett. För många tusen år sen var det ju supernödvändigt att skaffa barn för sin egen överlevnad.
Biologin försvinner ju inte bara för att behovet som drivit fram biologin försvunnit.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 14:22   #272
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det är snarare så att du misstar din könsdrift för kåthet, när det i själva verket är driften att fortplanta sig. Delvis utslaget nu, med preventivmedel, skulle man kunna säga men den driften har aldrig handlat och kommer inte att handla om annat än fortplantning.
Jag förstår verkligen ingenting av detta. Var får du kåthet ifrån?

Tar preventivmedel bort fortplantningsdriften? Tror inte det är riktigt så preventivmedel fungerar.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 16:38   #273
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Även om jag absolut hade kunnat tänka mig ett liv utan barn, vilket ger helt andra möjligheter på andra sätt än vad ett liv med barn gör, så är det ändå väldigt kul att vara förälder.
Du verkar ha ett sunt förhållningssätt.

Det är dock märkligt hur folk som väljer bort X, förväntas motivera det pga orsakerna Y och Z. T.ex. "jag väljer bort barn för att jag vill satsa på mig själv, på min karriär eller resa" (allt detta kan man också göra med barn)

Det Räcker liksom inte med totalt ointresse för det man väljer bort.

Lika bisarrt skulle det vara om en polare skulle säga "Jag har nu valt att inte köpa en travhäst, för då kommer jag att ha mera pengar att lägga på annat, jag kommer ha mera tid för familjen och hinner göra klart min magister"

"Ok, men har du överhuvudtaget nåt intresse av travhästar?"

"Nej?"
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 17:01   #274
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Du verkar ha ett sunt förhållningssätt.

Det är dock märkligt hur folk som väljer bort X, förväntas motivera det pga orsakerna Y och Z. T.ex. "jag väljer bort barn för att jag vill satsa på mig själv, på min karriär eller resa" (allt detta kan man också göra med barn)

Det Räcker liksom inte med totalt ointresse för det man väljer bort.

Lika bisarrt skulle det vara om en polare skulle säga "Jag har nu valt att inte köpa en travhäst, för då kommer jag att ha mera pengar att lägga på annat, jag kommer ha mera tid för familjen och hinner göra klart min magister"

"Ok, men har du överhuvudtaget nåt intresse av travhästar?"

"Nej?"
Det är ju en ganska stark norm att skaffa barn, och de som gör val som inte sammanfaller med normen brukar avkrävas förklaringar av helt annan dignitet än de vars livsval sammanfaller med vad folk gör mest.

Iaf i de kretsar jag rör mig i känns det dock inte särskilt kontroversiellt att inte vilja ha barn. Jag skulle inte komma på tanken att fråga de av mina vänner och bekanta som inte har barn om det inte börjat suga lite i livmodern/pungkulorna efter att yngla av sig. Vi har i dagsläget ett barn och diverse folk är rätt fräcka med att fråga om det inte är dags för syskon osv. Jag vill typ slå dem på käften varje gång och säga att det inte är deras ensak.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 17:25   #275
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det är ju en ganska stark norm att skaffa barn, och de som gör val som inte sammanfaller med normen brukar avkrävas förklaringar av helt annan dignitet än de vars livsval sammanfaller med vad folk gör mest.

Iaf i de kretsar jag rör mig i känns det dock inte särskilt kontroversiellt att inte vilja ha barn. Jag skulle inte komma på tanken att fråga de av mina vänner och bekanta som inte har barn om det inte börjat suga lite i livmodern/pungkulorna efter att yngla av sig. Vi har i dagsläget ett barn och diverse folk är rätt fräcka med att fråga om det inte är dags för syskon osv. Jag vill typ slå dem på käften varje gång och säga att det inte är deras ensak.
Ja, det där kan vara en av de mest irriterande grejerna folk verkar tycka de kan lägga sig i. Helt jävla obegripligt att man får för sig att fråga nåt sådant. Jag skulle knappt ens tycka det var okej att fråga någon av mina systrar detta, än mindre kompisar eller arbetskamrater eller nåt sådant.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)