Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-06-30, 21:47   #1
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Kan man leva ett helt liv ensam?

Jag är 27, inte haft flickvän på 10 år eller levt ihop med någon. Jag tycker det känns bra just nu och trivs med att vara själv, men det är svårt att sia om framtiden då jag inte besitter någon spåkula så jag vet inte hur jag kommer se på saken om 10 år.

Vad tror ni, kommer jag ångra mig?

Har vi några andra ensamvargar här på forumet?

Jag har vänner och familj, men mitt sociala behov är väldigt litet så jag träffar dessa i verkligheten ganska sällan.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 21:50   #2
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Vad gör du istället? Blir det aldrig tråkigt?
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:02   #3
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Vad gör du istället? Blir det aldrig tråkigt?
Nja inte på vardagarna och helgerna går ganska fort.

Kommer hem, sover lite, åker och tränar, duschar, lagar mat och sen sitter jag vid datorn i kanske 1 timme och sen sover jag.

Helgen gillar jag att sova ganska mycket och spela, sen åker jag och handlar vilket tar tid och är roligt.

Jag gjorde ju också precis en tråd om att tiden går för fort också

Senast redigerad av Bärsärk den 2015-06-30 klockan 22:08.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:09   #4
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Blir väl mer och mer vanligt, med all dagens teknik. Finns mycket att göra hemifrån; man får ju t.o.m ut något socialt av det (chatta, skriva på forum, skicka mejl, prata på skype osv)

Var nog ett helvete förr i tiden att vara arbetslös t.ex. Hade jag gått 1 vecka utan dagens teknik hade jag dött av tristess.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:15   #5
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Jag har vet singel sen jag var 21,är 36 nu. Trivs som fan, det tog ett par år.men det är verkligen skönt att inte behöva ha någon annan i sitt liv. Jag känner att jag lärt känna mig själv bra under denna tid och saknar faktiskt inte att inte ha någon.. Jag vet många som går.från förhållande till förhållande utan paus. De vet knappt vem.de är eller vill intressen de skulle h om de inte hade nån annans input hel tiden. Älskar också att helt kunna disponera min tid som jag vill. Samtidigt är det ju mycket man missar, men jag trivs bra. Väntar väl på "den rätte“ men anstränger mig inte för TT leta.precis. Fear of rejection tror jag det kallas!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:15   #6
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Jag är nog en ensamvarg, men mer ofrivilligt än frivilligt. Jag valde karriären framför familj, vänner och kärleken, och börjar känna av att det är jobbigt nu när man blir äldre. Damerna är inte lika attraherade till en som när jag var 27, så det är svårare att få stadigt sällskap av fina damer och jag måste anpassa min ålder till utbudet. Detta tar knäcken på egot.

Men i övrigt funkar det över förväntan att vara ensam. Att ha en tjej bara för att ha sällskap tror jag är fel väg att gå, och jag vägrar gå den. Utan jag kör på den tjej som passar min livsstil bäst och än så länge har jag ej hittat den (men hade en tjej som passade mina val i livet som i handsken då hon själv studerade till läkare och satte det som viktigaste målet, men hon bodde på andra sidan jorden så det tog slut tillslut)
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997

Senast redigerad av MrBoris den 2015-06-30 klockan 22:16.
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:20   #7
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Låter tråkigt
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:43   #8
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
självklart går det.
kanske inte för den mest översocialaste som är i behov utav närhet, men fullt möjligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:45   #9
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Har ännu inte förlikat mig med den tanken, men det kanske kommer krävas på sikt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 22:48   #10
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Bara för att du vill leva ensam nu så betyder det inte att du inte kan ändra dig om du känner på något annat sätt framöver. Det finns människor som inte lever i traditionella relationer.
Jag själv skulle nog vara lite rädd för att åldras ensam om jag helt valde bort kärleksrelationer.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 23:08   #11
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Nja inte på vardagarna och helgerna går ganska fort.

Kommer hem, sover lite, åker och tränar, duschar, lagar mat och sen sitter jag vid datorn i kanske 1 timme och sen sover jag.

Helgen gillar jag att sova ganska mycket och spela, sen åker jag och handlar vilket tar tid och är roligt.

Jag gjorde ju också precis en tråd om att tiden går för fort också
Så länge du är lycklig så är det väl bra. Personligen hade jag nog fallit in i någon sorts depression efter 1-2 veckor. Mitt största bekymmer här i livet är rädslan över att jag inte kommer hinna med att uppleva allt jag vill göra och åstadkomma.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 23:09   #12
loaded
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 32
-Bra gener behöver också föras vidare, att inte föra vidare sitt arv är jävlig illa med tanke på att det är ett av grunderna till livet på flera sätt.

-Nä låter som en riktigt dålig ide, dom sociala förmågorna behöver även praktik, man blir väldigt fort dålig på social interaktion efter ett tag i total eller nästintill total isolation, dessutom blir du då mer styrd av dina grundläggande drifter.

Du lär inte belägra damer öht som jag förstår det?
loaded är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 23:24   #13
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av loaded Visa inlägg
Du lär inte belägra damer öht som jag förstår det?
Är asexuell.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 23:26   #14
loaded
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Är asexuell.
Sound fun
loaded är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 23:29   #15
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Så länge du är lycklig så är det väl bra. Personligen hade jag nog fallit in i någon sorts depression efter 1-2 veckor. Mitt största bekymmer här i livet är rädslan över att jag inte kommer hinna med att uppleva allt jag vill göra och åstadkomma.
Jag tror att jag är deprimerad men det är väl alla nu för tiden så jag tänker inte söka för det, jag klarar av att leva mitt liv och de som drabbas är väl nära och kära
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)