Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-30, 16:42   #91
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Klart det är skillnad ifall ena är olaglig. Där har vi en skillnad
Ja, det är ju det som gör Sverige till ett sådant avskyvärt land när det kommer till droger. Att de är hårt kriminaliserade. Det är ju det som är så sjukt.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 16:46   #92
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Tror du att en drogberoende sköter sitt jobb? Jaja lite cannabis gör ingen skada det har jag fattat men den diskussionen hör ej hit. Jo jag tillägger att det finns folk som säkert kan sköta sig på jobbet trots att de brukar droger varje kväll men allt detta är totalt ointressant. Är nåt olagligt så är det och då hjälper det inte att böla om jobbet ryker pga det.
Med tanke på att kaffe är en väldigt populär drog så sköter sig majoriteten av personer som är drogberoende definitivt.

Men även om vi räknar bort kaffe så finns det självklart många beroende som kan sköta sina jobb utan problem. Däremot finns det säkerligen många som inte klarar av det.

Jag förstår dock inte varför vi snöar in på beroende så mycket. Den stora majoriteten som brukar droger är inte beroende.

Nej, så är det ju så klart. Man får antingen rätta sig efter lagen eller stå sitt kasst. Så är det ju. Men lagen i sig är sjuk och det är det som gör Sverige avskyvärt. Något annat har jag inte påstått.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 17:28   #93
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Det finns diverse pillerknaprande vårdpersonal som kan hålla på och knapra piller ibland i åratal kanske årtionde tom. utan att bli påkomna. Funkar säkert på fler jobb. Fan har sett en avgiftning av en kokainsniffande polis.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 18:04   #94
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det finns diverse pillerknaprande vårdpersonal som kan hålla på och knapra piller ibland i åratal kanske årtionde tom. utan att bli påkomna.

Inget att bli påkommen med när dem får det utskrivet laglig väg av samma doktor 15 år i rad.

Ahhh..det lagliga heroinet och amfetaminet
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 19:39   #95
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det finns diverse pillerknaprande vårdpersonal som kan hålla på och knapra piller ibland i åratal kanske årtionde tom. utan att bli påkomna. Funkar säkert på fler jobb. Fan har sett en avgiftning av en kokainsniffande polis.
Säger nog mer om kraven och insynen/granskningen inom den sektorn.
Läste nu senast om psykiatriker som raggade på våldtäktsoffer (psykiatrikern i härlig övre medelålder, våldtäktsoffret, hans patient, i tonåren).
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 20:00   #96
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Älskar att man älskar droger så mycket att man emigrerar pga landets drogpolitik. Det var första gången jag hörde den anledningen.

Och ang att nya generationens läkare skulle vara mer liberala vet jag inte om jag upplevt. Iallafall inte med narkotikaklassad medicin, där är det mer tvärtom att de är betydligt hårdare med förskrivning än äldre generationen som blivit lite mer ”fuck it” och inte orkar ta diskussionen.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 20:15   #97
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Älskar att man älskar droger så mycket att man emigrerar pga landets drogpolitik. Det var första gången jag hörde den anledningen.
Det visar bara hur oinsatt du är. I princip alla bosatta svenskar som jag har träffat utomlands är drogliberala. Alla flyttade så klart inte bara på grund av detta, men som drogbrukare är det ett riktigt äckligt klimat i Sverige. Vet inte hur mycket bättre det har blivit med åren, men det fick mig att se ner på och hata alla människor.

Det är minst sagt en fantastisk frihet att öppet kunna prata om och röka cannabis utan att någon bryr sig. Utan att riskerar att någon fördummad polis som inte vet bättre än att göra sitt jobb ska haffa en. Inte bara förstöra ens dag, men bötfälla en, få en att gå igenom och betala dyra pengar för pissprov för att behålla körkortet etc. För att inte tala om risken att förlora sitt jobb om det skulle komma ut på arbetsplatsen.

I Sverige måste man som drogbrukare gömma sig. Medan andra kan stoltsera om att ta en öl på helgen måste man ständigt ljuga över något som man vet är en skitsak, men som kan ge riktigt allvarliga konsekvenser. Det är hemskt.

Senast redigerad av sumialic den 2019-07-30 klockan 20:23.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 21:07   #98
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
men bötfälla en, få en att gå igenom och betala dyra pengar för pissprov för att behålla körkortet etc. För att inte tala om risken att förlora sitt jobb om det skulle komma ut på arbetsplatsen.

Allt det görs i syfte för att "hjälpa" individen, när det i själva verket bara stjälper individen.

Tror många som flyttar utomlands också tycker om personlig frihet. Att få sitta hemma, ensam, i tv-soffan och få förändra sin egna sinnesstämning utan att man blir tvångsinlåst.


Hade varit kul om de förbjöd alkohol, nikotin och koffein. Herresatan vad det hade tagit hus i helvete hos alla "normala" icke "drog"-användande människor..
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 21:27   #99
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Allt det görs i syfte för att "hjälpa" individen, när det i själva verket bara stjälper individen.
Ja, det är sinnessjukt. Majoriteten behöver ingen hjälp och de som verkligen behöver den får den definitivt inte.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 21:35   #100
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Det är en ren icke fråga vid det här laget. Skeppet har seglat för många år sedan och både äldre / yngre har en betydligt liberalare syn ifall de inte växt upp i någon håla i värmland och på sin höjd åkt på semester till Kanarieöarna.

Sverige sitter som ett litet extremistland i norr och håller kvar vid någon idyll av vad de tycker borde vara verklighet istället för att anamma modern forskning, vilket de facto är lite av Svensk paradgren.

Slaget är redan förlorat och eftersom Sverige kommer behöva spara in massiva mängder pengar de kommande årtionden så är dekriminalisering det absolut enklaste sättet. Friar upp både för rättsväsende och polis.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 21:54   #101
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Vad tusan. I hålorna i Värmland knarkas det ju friskt.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 22:45   #102
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Det är en ren icke fråga vid det här laget. Skeppet har seglat för många år sedan och både äldre / yngre har en betydligt liberalare syn ifall de inte växt upp i någon håla i värmland och på sin höjd åkt på semester till Kanarieöarna.

Sverige sitter som ett litet extremistland i norr och håller kvar vid någon idyll av vad de tycker borde vara verklighet istället för att anamma modern forskning, vilket de facto är lite av Svensk paradgren.

Slaget är redan förlorat och eftersom Sverige kommer behöva spara in massiva mängder pengar de kommande årtionden så är dekriminalisering det absolut enklaste sättet. Friar upp både för rättsväsende och polis.
Enklast vore om SÄPO och Försvarsmakten bara gjorde vad som behövde göras sedan flera år tillbaka oavsett vad fjolliga Amnesty har att säga om den saken.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-31, 03:41   #103
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Vad tusan. I hålorna i Värmland knarkas det ju friskt.
När jag bodde i Värmland var det.medt ghb och benso som var populärt bland de lokala förmågorna. De såg det inte så mycket som knark då ena användes inom industrin och den andra fick man för att man mådde dåligt /ångest /sömnproblem.

Kognitiv disonans visst men de ansåg sig inte hålla på.med knark.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-31, 07:26   #104
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
När jag bodde i Värmland var det.medt ghb och benso som var populärt bland de lokala förmågorna. De såg det inte så mycket som knark då ena användes inom industrin och den andra fick man för att man mådde dåligt /ångest /sömnproblem.

Kognitiv disonans visst men de ansåg sig inte hålla på.med knark.
Hmm.. nästan att det går skönja liknande mönster bland cannabistokarna..

Inte förstått hur cannabisfanatikerna vill finansiera sitt missbruk - för det är ju en grupp som inte bidrar till skattekassan (men gärna har åsikter om hur de som hårt lönearbetar ska tvingas lägga sina pengar (alltså för att finansiera cannabisdårarnas beroende)).
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)