Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-08-08, 05:28   #781
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
Citat:
Ursprungligen postat av alphahanen2 Visa inlägg
Jo mina bröst har konstaterat att det är mycket bänk.. Men nu tänkte jag inte lägga till hantelpress utan köra den istället för flyes. Självklart är jag försiktig . Och ja det är första gången jag kör sheiko. Har kört mm2k och liknande innan.
Lycka till
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 22:44   #782
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Citat:
Ursprungligen postat av Supermicke Visa inlägg
nej fan inflammerade nästan axeln kändes det som! körde megalätt på assistansövningarna i slutändan.

Känns iaf som att om man inte bygger muskler på detta schema bygger man inte på någonting annat..

Är även sugen på att prova göra ett litet OL-schema av det hela, byta ut övningar dvs. Känns som filosofin med få reppare känns perfekt för det. Kmr prova när tid fås.

Bänk-stöt
knäböj-frivändning
mark o dess varianter- ryck drag lr vad det nu heter
flies-bänkpress
GMs-finnen lr GMS
frontböj - styrkefrivändning/hängvändning

och resten som vanligt..
Verkar ju riktigt intressant! Kan nog funka riktigt bra då vissa lyft du byter in är lättare att återhämta sig ifrån. Ska prova detta!
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 20:31   #783
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Hur är det att köra sumomark i Sheiko? Kan man räkna med i princip samma ökningar som om man kör vanliga mark. Kör ni andra bänken med stop eller utan stop?
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 12:08   #784
Shirt
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 128
Har inte läst igenom hela tråden, men hur kommer sig att det blir så mycket bänkpress medan mindre utav marklyft och knäböj.
Shirt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 13:56   #785
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av hugok Visa inlägg
Hur är det att köra sumomark i Sheiko? Kan man räkna med i princip samma ökningar som om man kör vanliga mark. Kör ni andra bänken med stop eller utan stop?
Ja det skulle jag tro. Kör sumo om du vill. Bänken har jag alltid kört med studs även om jag kör relativt långsamma reps i alla övningar men börjar tänka om där. Får med bröstet mycket bättre i stoppbänk och har kört några pass där jag kört alla set med stoppbänk och fått mycket bättre träff i bröstet. Annars blir det lätt att jag studsar några cm och sen pressar på med tricepsen och bröstet behöver inte jobba lika mycket.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 22:58   #786
Erection
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 43
Är det okej att byta ut "deadlift from boxes" mot sumomarklyft med samma belastning? Eller kommer det att bli helt fel?

Senast redigerad av Erection den 2012-08-20 klockan 22:59.
Erection är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 08:06   #787
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 314
Avslutade min andra vända Sheiko #29 för någon vecka sedan. Tog 6 dagar off (förutom ett chins- och bicepspass) och maxade därefter bänkpress och knäböj samma pass.

Resultaten blev 5 kg i bänkpressen och 10 kg i knäböj.
Hade hoppats på mer i bänken i o m att jag fick 10 kg förra gången men är nöjd att förbättrat min svagaste punkt bra, dvs knäböjen.
Fått hjälp med teknik vilket gjorde att den helt släppte.

Marklyften har jag inte maxat och kommer nog inte att göra heller så där vet jag inte om jag ökat.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 15:54   #788
JessB
Registered User
 
JessBs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Avslutade min andra vända Sheiko #29 för någon vecka sedan. Tog 6 dagar off (förutom ett chins- och bicepspass) och maxade därefter bänkpress och knäböj samma pass.

Resultaten blev 5 kg i bänkpressen och 10 kg i knäböj.
Hade hoppats på mer i bänken i o m att jag fick 10 kg förra gången men är nöjd att förbättrat min svagaste punkt bra, dvs knäböjen.
Fått hjälp med teknik vilket gjorde att den helt släppte.

Marklyften har jag inte maxat och kommer nog inte att göra heller så där vet jag inte om jag ökat.
Att öka 5kg på en månad i bänkpress är inte ett dåligt resultat, nästan oavsett träningsnivå. Bara att fortsätta nöta.
JessB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 17:37   #789
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 314
Nej, jag är inte missnöjd. Däremot hade jag hoppats på mer som sagt, mest på grund av att det kändes som om den hade förbättrats mycket.

Gick från 95 -> 105 förra gången och 105 -> 110 nu i bänk. Så nöjd är jag.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 22:01   #790
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Erection Visa inlägg
Är det okej att byta ut "deadlift from boxes" mot sumomarklyft med samma belastning? Eller kommer det att bli helt fel?
Om det är kronlyft som avses (det tror jag) så är sumomark en (generellt) tyngre övning. Så nej, du skulle isåfall få reglera ner procenten tycker jag. Eller så kör du sumo-kronlyft.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 12:16   #791
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Tänkt börja med Sheiko om ett par veckor, kör #29. Några tips innan jag börjar?
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:03   #792
JessB
Registered User
 
JessBs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Tänkt börja med Sheiko om ett par veckor, kör #29. Några tips innan jag börjar?
Skulle rekommendera att du kör igenom en vända av programmet innan du (eventuellt) anpassar det efter dina egna behov och förutsättningar.

Här hittar du en lista som förenklar eventuella substitutioner och stundvis tillägg till programmet. Olika roddövningar kan också vara värda att ha i åtanke.
JessB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:07   #793
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
t det lugnt med komplement (dvs följ programmet som JessB säger).
Blir tyngre än man (jag) trodde, samt sliten
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:44   #794
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Tänkt börja med Sheiko om ett par veckor, kör #29. Några tips innan jag börjar?
Mitt tips gäller bänkpressen. Kör alla lyft med stopp på bröstet, sen när du ska toppa bänken i slutet på programmet så kör du som vanligt. Då har du tränat in en överkapasitet som ger en mycket högre ökning.

Ett annat tips är att du följer programet så noggrant som möjligt, det kanske viktigaste är sista veckan som ska vara återhämtnings perioden.

Lycka till.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:48   #795
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Citat:
Ursprungligen postat av JessB Visa inlägg
Skulle rekommendera att du kör igenom en vända av programmet innan du (eventuellt) anpassar det efter dina egna behov och förutsättningar.

Här hittar du en lista som förenklar eventuella substitutioner och stundvis tillägg till programmet. Olika roddövningar kan också vara värda att ha i åtanke.
Tack, ska kolla igenom. Har inte planerat att byta ut någonting, men kommer genomföra programmet på ett gym jag inte kört på tidigare så det är möjligt att det måste till några utbyten.

Har funderat lite på att det är såpass lite rygg och armträning, men kör nog en runda innan som du säger, innan jag börjar experimentera med extra komplement.

Citat:
Ursprungligen postat av de_dave Visa inlägg
t det lugnt med komplement (dvs följ programmet som JessB säger).
Blir tyngre än man (jag) trodde, samt sliten
Det är nog sant, jag tycker iofs inte att det ser så lätt ut som vissa verkar tycka. Det är en hel del volym även i det lättaste programmet. Har du någon uppfattning om hur hårt man bör gå i komplementen? Typ 2 reps kvar i tanken eller lättare än så?

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Mitt tips gäller bänkpressen. Kör alla lyft med stopp på bröstet, sen när du ska toppa bänken i slutet på programmet så kör du som vanligt. Då har du tränat in en överkapasitet som ger en mycket högre ökning.

Ett annat tips är att du följer programet så noggrant som möjligt, det kanske viktigaste är sista veckan som ska vara återhämtnings perioden.

Lycka till.
Tack, är ffa svag från bröstet så att köra med stopp kommer nog göra mycket. Är alla programmen uppbyggda med återhämtning sista veckan, och är tanken alltså att man testar nya 1RM månadsvis?
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)