Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-10-06, 17:12   #76
Forza
Registered User
 
Forzas avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av biffsson
Hoppas att du inte syftar på mig (tycker att det verkar så eftersom det är jag som är trådskaparen) , för då gräver jag upp stridsyxan
Jag har tränat längre än dig

Knäböj på det sättet kallas breathing squats.
Men det Doggcrap kallar Widowmaker är samma sak, fast man kan köra det i benpressen om man vill.

Jag skapade denna tråd i informationssyfte om hur man tränar enligt doggcrap. Gjorde detta enbart för att jag skulle börja träna det själv.
Inte för att idioter som du ska komma och dryga sig och låtsas vara bättre än alla andra.
Men du markar inte over 200 och det ar det som raknas (har utlandsk tangetbord
)
__________________
Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Forza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 17:41   #77
Fatcan
Registered User
 
Fatcans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 776
Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Doggcrapp är ingen nybörjarträning öht. Mannen själv har tagit bort sina scheman från ätet just för att räkor som typ alla i den här tråden inte fattar hur det fungerar eller just nånting öht om träning. Det är inget träningsschema där man bara switchar upp till att Träna DC utan ett stort antal pragmatiska regler och ideer om hur man bör ta sin kropp från Bra utvecklad till jävligt bra utvecklad. Sjukt tung och hård träning med en extrem bulk. Att som nybörjare stå och göra bort sig med DC-principer blir direkt bambi på is och enbart extremt töntigt och fattigt. DC innebär i princip det hårdaste och svåraste sättet att göra allting och att göra det samtidigt. Grattis ni nybörjare som tror det är det som fungerar för er.

Som vanligt får jag väl skit för det, men, efter att ha tittat lite på era träningsvikter så är det tydligt att ni knappt kan ha tränat längre än ett par månader allt som allt. Det är FEL program ni kör! Ett program konstruerat för folk med två meter tjockt pannben, > 2g testo i veckan i kroppen, 5-7000 kcal om dagen baserat på kött och olivolja, extremt hård stretch, negativa reps, forced, kombinationen, breathing squats i hårdare varianter än ursprunget... vaffan väntar ni er ska hända egentligen? Att ni alla är naturunder som automatiskt kan växla upp från Moppe till F1 bara man klistrar på tobaksdekaler på limpan?
Men vafan är det med dig? Kan man få träna hur man vill utan att du ska hacka på en? DC-träning har fått mig att växa, antagligen därför att jag tycker att det är ett bra program och det får mig att kunna träna tungt och intensivt. Varför är de FEL träning för mig?
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 18:03   #78
Forza
Registered User
 
Forzas avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 293
killen gillar att irritera folk
__________________
Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Forza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 18:06   #79
biffsson
Banned
 
biffssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av Forza
Men du markar inte over 200 och det ar det som raknas (har utlandsk tangetbord
)
Ahaa... Så det är därför?
biffsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 18:08   #80
Forza
Registered User
 
Forzas avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Köra breathing squats i benpressen?
darfor kallar han det WM, stupid han sager att man kan kora WM i alla framsida benovn. men har aven diskuterat andra muskler som axlar m.m.
__________________
Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Forza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 18:15   #81
Forza
Registered User
 
Forzas avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Köra breathing squats i benpressen?

Doggcrapp är ingen nybörjarträning öht. Mannen själv har tagit bort sina scheman från ätet just för att räkor som typ alla i den här tråden inte fattar hur det fungerar eller just nånting öht om träning. Det är inget träningsschema där man bara switchar upp till att Träna DC utan ett stort antal pragmatiska regler och ideer om hur man bör ta sin kropp från Bra utvecklad till jävligt bra utvecklad. Sjukt tung och hård träning med en extrem bulk. Att som nybörjare stå och göra bort sig med DC-principer blir direkt bambi på is och enbart extremt töntigt och fattigt. DC innebär i princip det hårdaste och svåraste sättet att göra allting och att göra det samtidigt. Grattis ni nybörjare som tror det är det som fungerar för er.

Som vanligt får jag väl skit för det, men, efter att ha tittat lite på era träningsvikter så är det tydligt att ni knappt kan ha tränat längre än ett par månader allt som allt. Det är FEL program ni kör! Ett program konstruerat för folk med två meter tjockt pannben, > 2g testo i veckan i kroppen, 5-7000 kcal om dagen baserat på kött och olivolja, extremt hård stretch, negativa reps, forced, kombinationen, breathing squats i hårdare varianter än ursprunget... vaffan väntar ni er ska hända egentligen? Att ni alla är naturunder som automatiskt kan växla upp från Moppe till F1 bara man klistrar på tobaksdekaler på limpan?
din bankpress e ju inte speciellt imponernande, och resten av ovningar e val inte konstigt att du lyfter tyngre iom att du vager runt 120kg. Allt ar relativt. Sa lagg ner och tro att du e nat speciellt och springa och skryt for din "fanclub "istallet for att hacka ner pa alla andra
__________________
Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Forza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 17:20   #82
norsk_gadd
Mr Model.
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 198
Gå in på intensemuscle och läs vad som skrivs om DC där. Det står klart och tydligt att han själv har satt en kille på ett schema som inkluderar, just det! Widowmaker i benpressen!

Ang. att det inte är något för nybörjare så håller jag med. Jag skulle inte ge mig på det om jag inte var beredd att ge absolut 100% och det kan man ofta inte förrens efter ett par års träning. Anser mig själv inte vara speciellt avancerad men jag kör nog tyngre än väldigt många här på forumet och jag har ännu inte kommit till den nivå där jag tycker att jag kan till fullo utnyttja DC, alltså väntar jag.
norsk_gadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 18:20   #83
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Haha fyffan så ni börjar lipa då. Läs vad Dante själv säger om fenomenten ni visar. Biffsson är inte klen, han kom med av misstag. Men resten. Läs som sagt vad han själv tycker om folk som tränar modemetoden, gärna nybörjare som inte lärt sig träna alls.

Puss.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 18:24   #84
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Vi kan dra den vanliga jämförelsen - skulle ni som nybörjare ge er på etiopiska löparnas före-OS-program? Knappast va. Men inom byggning går det bra.... Efter att ha sett ohyggliga mängder nybörjare, och instruerat dem dessutom, vet jag att man måste börja från början. Lära sig krypa för att kunna springa...DC är sprinterlöpning, om ni fattar vad jag menar.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 20:18   #85
biffsson
Banned
 
biffssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 795
Jag skapade denna tråd i informationssyfte mest för att jag själv skulle köra det.

Kan ni vara snälla att sluta bråka i denna tråd. Skapa en egen bråk-tråd istället

För någon dag sedan så såg jag en tråd här på forumet där en person frågade vad man önskade sig mest av allt just nu.

Klockan var mycket och jag skulle träna dagen efter. Jag skrev att jag önskade att jag gått och lagt mig för flera timmar sedan. Hehe... Lite natthumor som inte alls var skoj

Om jag hade fått samma fråga nu så hade jag önskat att jag var moderator på Kolozzeum bara för en dag. Då skulle jag ta bort allt tjafsande i denna tråd och bara behålla informationen.

Jag tycker att det känns jättetråkigt att en enligt mig bra tråd blir förstörd så här. Vad jag vet så är jag den enda som har översatt träningskonceptet till svenska. Jag har säkert missat en hel del, men jag tycker att jag har fått med de viktigaste punkterna.

Spelar väl ingen roll om man är nybörjare eller inte. Det är alltid roligt att testa något nytt.

De första åren jag tränade så testade jag alla möjliga olika träningsprogram som fanns bara för att jag tyckte att det var så roligt.

Även fast det inte blir 100% Doggcrapträning så tränar man iallafall. Och det är väl ändå det som är huvudsaken.
biffsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 20:36   #86
biffsson
Banned
 
biffssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 795
Allan och Jwzrd...

Jag förstår inte riktigt varför ni tycker att Doggcrap inte är något för någon nybörjare (som tränat 1-3 år).

Det är väl inte så annorlunda än flera andra program, förutom att det är mindre vila mellan setten (man kan se Doggcrap som 3 snabba set på varje muskelgrupp).

Så här kör man tex bicepscurl med stång

* Man kör 1 set på en vikt som man klarar 8-10 reps på (till failure)
* Man vilar 30 sekunder (Andra program brukar ha 2-3 minuter)
* Man kör 1 set till på samma vikt (klarar kanske 5 reps)
* Man vilar 30 sekunder
* Man kör 1 set till på samma vikt (klarar kanske 3 reps)
* Sedan stretchar man i 1 minut.

Så om man skulle öka vilan mellan setten till 2-3 minuter så skulle det bli ett vanligt "nybörjarprogram".
biffsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 20:41   #87
biffsson
Banned
 
biffssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 795
Obs... Jag tycker inte att man är nybörjare om man tränat längre än ett år.

Jag tycker att när man har tränat i ett år så kan man alla övningar tillräckligt bra för att kunna köra dom rätt.
biffsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 20:55   #88
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av biffsson
Obs... Jag tycker inte att man är nybörjare om man tränat längre än ett år.
Då har vi olika uppfattningar. För mig är man en färsking om man tränat bara ett år. Det finns en mängd andra faktorer som också spelar in. Yngre män, mellan 17 och 24 sådär, skulle öka på saft och bullar och dumskalleträning, eftersom man i varje fall har en volymtillväxt i den åldern. Jag ger ärligt talat inte mycket för eventuella resultat av någon träningsform i den ålderskategorin (om det inte är inihelvete väldokumenterat). Man hade antagligen kunnat öka lika mycket om man tränat nåt annat. Jag kan berätta hur jag ökade....
Jag menar dock inte att det måste vara skräp; är det ett träningssätt man gillar är väl det bra. Men vissa moment i vissa program ÄR för avancerade för folk som inte har en susning om saker (och då menar jag att man måste vara oerhört kunnig i hur en kropp svarar på träning; och framförallt sin egen kropp).
Grunden i all träning måste vara att den genomförs ytterligt hårt och konsekvent. Då funkar även rent felaktig träning. Och det vet jag ty så gjorde vi på sjuttiotalet; vi körde skiten ur oss, åt fel, slarvade med saker som idag anses livsviktiga, och fick ändå muskulära resultat som var rent av imponerande.



Citat:
Ursprungligen postat av biffsson
Jag tycker att när man har tränat i ett år så kan man alla övningar tillräckligt bra för att kunna köra dom rätt.
Lyllos dig. Själv har jag tränat i över trettio år och behärskar fortfarande inte en hel massa övningar. Hmmm, det kanske är därför min tyngslyftningstränare fortfarande anmärker på min teknik. Jag är väl dum i huvudet då...


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 21:01   #89
Fatcan
Registered User
 
Fatcans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 776
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Yngre män, mellan 17 och 24 sådär, skulle öka på saft och bullar och dumskalleträning, eftersom man i varje fall har en volymtillväxt i den åldern.
Nej, det gör man inte
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 21:05   #90
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcan
Nej, det gör man inte
Jo, det gör man. Den vanligaste orsaken till begreppsförvirring är att man sammanblandar sina träningsresultat med sina normala tillväxtökningar. Vilket jag naturligtvis kan rota fram bevisföring till stöd för. Observera att detta gäller endast normala styrkeökningar.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)