Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-02, 02:04   #241
Medusa
DC disciple

Medusas avatar

Reg.datum: Sep 2003
tycker du skall börja med DC, helst med rejäl läsning på intensemuscle.com bakom dig, och kanske lite tips från dom på forumet eller någon duktig coach som sysslar med DC...
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
Medusa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 17:34   #242
Big Eddie

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa Visa inlägg
anledningen till att du knappt får några svar är pga att dom som kan och vet också inte svarar pga just att dom vet hur Dante är och vad han har skrivit.. jag har antagligen läst allting han skrivit, eller större delen...

om du hade en aning om vad DC och dante handlar om så skulle du aldrig postat inlägg 235.. tyvärr men så är det.. allting du behöver veta finns på www.intensemuscle.com, du får helt enkelt göra hemläxan..
Jag är inne på min andra blasting period och DC träning, är det bästa jag har kört hittills. Jag har läst en hel del på www.intensemuscle.com. Detta är tyvärr det enda som jag inte har hittat något svar på.
Big Eddie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 17:16   #243
Megalodon

Megalodons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Big Eddie Visa inlägg
Är det någon som känner till vad Dante rekommenderar hur man ska köra på alla övningar.

Ska man köra med hög TUT, full muskelanspänning och inga utlåsningar?
Eller ska man köra med full ROM?
Naturligtvis så går det inte att köra lika tungt, om man kör enligt det första alternativet.
Skulle oxå gärna vilja veta detta, någon som vet?
"Remember, the idea is not to go into the gym to discover how many sets you can do or how long you can mindlessly endure. Instead, the idea is to go into the gym as an informed, rational individual and do only the precise amount of exercise required to stimulate growth and no more; then get the hell out of the gym, go home and GROW! A bodybuilding workout, by God, is not an endurance contest!" //MIKE MENTZER//
Megalodon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 19:24   #244
andreaswho91

Reg.datum: Apr 2010
Skulle jättegärna vilja följa detta schema men jag förstår inte? kalla mig dum eller whatever. Men alla förkortningar osv är mycket otydligt för mig, om någon skulle kunna PM:a mig en enklare 'förklaring' av denna träningstyp så vore det guldvärt!
andreaswho91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-02, 17:06   #245
ByggerUt

ByggerUts avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Big Eddie Visa inlägg
Är det någon som känner till vad Dante rekommenderar hur man ska köra på alla övningar.

Ska man köra med hög TUT, full muskelanspänning och inga utlåsningar?
Eller ska man köra med full ROM?
Naturligtvis så går det inte att köra lika tungt, om man kör enligt det första alternativet.
Då folk inte vill hjälpa dig, så ska jag försöka mig på att svara på din fråga.
Så här skriver Dante om "Rom"

"Some of you might think (that I think) I have it all figured out....but there has always been something Ive wondered about training wise.....

In most of my training advice Ive always preached full movements deep stretches and i really believe in that (especially the deep stretches part, I personally believe thats key).....but I do know this.

Many bodybuilders have gotten great gains by doing ballistic movements and with that statement I mean short range of motions as it pertains to the top part of the movement not so much the bottom. And I will not go on record saying that this might not have great great merit....because I truly cant......i have a speculation though.

If you ever watch someone like Branch Warren and even Ronnie Coleman in some cases they do ballistic movements......such as on the incline bench......they come down hit their chest and only go up half way sometimes before coming down to their chest again. Other ridiculously thick bodybuilders such as Dennis James etc do full movements pretty much...so there is no doubt theres a couple ways to skin the cat here.....and in all reality ballistic short range movements should/could allow you to use heavier weights than you normally could use full range and that is where the advanced hypertrophy is taking place. It really is something I dont know the absolute truth about (I dont think anyone does) but I wont disregard it either.

The problem though with doing short range ballistic movements IMO is that it seems to bring about a greater propensity for getting a muscle tear....I remember seeing a video once of Levrone back in the day doing pulldowns and he was doing it ballistically and I was thinking "man that looks like he is going to tear his lat".....short time later he tore his tricep while doing those same ballistic pulldowns. Both Branch Warren and his training partner have torn their lats in their armpit area and Im suspecting it was from some short range ballistic lat movement.

Bodybuilding at the upper levels can be a dangerous sport to progress further and heavy weights have to be used....and its kind of a "pick your poison".....would a ballistic short range of motion incline allow you to use 405 on the incline instead of a 365 full range incline and henceforth build thicker pecs faster? Could very well be....I wont deny it....but you have to weigh out whether going a little slower up the strength ladder and being very controlled with your heavy weights might be what you personally want to do......tear a pec bad and your pretty much done.......

again there is no doubt there is merit in each method
"

http://www.intensemuscle.com/showthr...promise&page=2

Du väljer alltså det som passar dig själv bäst.
ByggerUt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 13:43   #246
Big Eddie

Question

Kan man köra 11-20rp på alla muskelgrupper och övningar?
Big Eddie är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:35.