Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-04, 17:17   #1
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Ingen fettförlust trots större underskott

Är man, 24år, 189cm lång och med en vikt på gymmet i träningskläder 97-100kg, beroende på tid och matintag.

Har legat på 2-2500 kcal, sen början av december vilket borde vara ett större underskott men kan inte avgöra om jag droppat fett eller ej.

Har deffat snabbt på 3-3200kcal tidigare, dock cyklade jag mycket till och från gym och beräknade förbrukningen till 3-400 extra då.

Förstår inte varför det inte sker något märkbart nu? Av tidigare erfarenhet hade jag räknat vara hård nu, med ådror på mage och lår, men verkar långt borta nu...
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 17:25   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En gissning är att du rör dig mindre i vardagen nu, utan att kanske tänka på det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 17:27   #3
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Går du inte ner i vikt ligger du inte på underskott...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 17:40   #4
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
En gissning är att du rör dig mindre i vardagen nu, utan att kanske tänka på det.
Jo, det vet jag att jag gör, men fortfarande har aldrig någonsin legat på 2500kcal och under på diet. Träningen är lika hård som vanligt också. I snitt 1.45h högvolymsträning 7dagar i veckan.
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 17:42   #5
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Går du inte ner i vikt ligger du inte på underskott...
Nej jag motsäger såklart inte fysikens lagar, men som jag skrev ovan har jag aldrig någonsin legat på så här lågt intag tidigare. Min tanke var att detta intag skulle göra mig hyfsat hård på 3-4v med tanke på att det torde vara ett stort underskott..
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 18:23   #6
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Har du mätt dig på senare tid?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 23:29   #7
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Har du mätt dig på senare tid?
Mätt mig på längden? Nej det minns jag inte när jag gjorde senast, vad tänkte du på?

Grejen är att jag aldrig har haft problem med sånt här tidigare, alltid snabbt och lätt kunna skala av det överflödiga fettet jag har genom ett kraftigare underskott i några veckor.

Droppade fett I ganska rask takt på 3k kcal, sen var jag på semester i 3v, utan träning och hade väldigt protein fattig kost, dock uppskattningsvis tillräckligt med kalorier för balans, eller överskott vissa dagar. Sen väl hemma igen är det som att min kropp plötsligt vägrar släppa ifrån sig kroppsfett trots mycket lägre intag....
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 10:13   #8
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Mengu Visa inlägg
Mätt mig på längden? Nej det minns jag inte när jag gjorde senast, vad tänkte du på?

Grejen är att jag aldrig har haft problem med sånt här tidigare, alltid snabbt och lätt kunna skala av det överflödiga fettet jag har genom ett kraftigare underskott i några veckor.

Droppade fett I ganska rask takt på 3k kcal, sen var jag på semester i 3v, utan träning och hade väldigt protein fattig kost, dock uppskattningsvis tillräckligt med kalorier för balans, eller överskott vissa dagar. Sen väl hemma igen är det som att min kropp plötsligt vägrar släppa ifrån sig kroppsfett trots mycket lägre intag....
Jag tror han syftar på kroppsmått med måttband. Det finns en chans att du förlorar fett men att vågen inte ger sig.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 11:03   #9
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Ingen deff är den andra lik, det går inte att förvänta sig identiska resultat varje gång. Många faktorer som påverkar en viktnedgång.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 14:50   #10
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Jag tror han syftar på kroppsmått med måttband. Det finns en chans att du förlorar fett men att vågen inte ger sig.
Jaha Nej det har jag inte gjort. Utgår bara från spegelbild eller bild just nu. Plus våg på gymmet då.

Aja, det finns väl inget annet att göra än att ligga i, bara så märkligt när jag borde vara hårdare och mycket mer vaskulär på hela kroppen än vad jag är idag...
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 14:52   #11
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Ingen deff är den andra lik, det går inte att förvänta sig identiska resultat varje gång. Många faktorer som påverkar en viktnedgång.
Finns det faktorer som påverkar varifrån fett tas från först och sist? Från person till person såklart det varierar, men för mig har det Alltid varit lår ner till vaderna samt mage och armar som blir hårda först.
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 15:53   #12
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Mengu Visa inlägg
Finns det faktorer som påverkar varifrån fett tas från först och sist? Från person till person såklart det varierar, men för mig har det Alltid varit lår ner till vaderna samt mage och armar som blir hårda först.
Gener, men för mig har även antalet gånger jag gått upp och ned i vikt spelat in.

När jag gått upp i vikt har det samlats främst på mage och bröst, och när jag gått ned i vikt försvunnit sist på sagda områden. Genom att ha pendlat upp och ned i vikt under åren har jag på så sätt samlat mycket fett på framsidan av kroppen medan resten av kroppen ser betydligt hårdare ut.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.

Senast redigerad av vicarious den 2018-01-05 klockan 15:54.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 16:32   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Mengu Visa inlägg
Finns det faktorer som påverkar varifrån fett tas från först och sist? Från person till person såklart det varierar, men för mig har det Alltid varit lår ner till vaderna samt mage och armar som blir hårda först.
Nu minns jag inte källan, men jag har läst att hormoner påverkar var man lagrar fett. Kortfattar: Mer stress = mer bukfett, mindre stress = mer "kvinnlig" fettinlagring.

För egen del tycker jag jag lagrar mer fett som "lovehandles" nuförtiden medan jag bara hade stor mage i tonåren. Kanske har blivit mindre stressad med åren.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 18:00   #14
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
För att spinna vidare på stress så kan ju stress, försämrad sömn mm. påverka viktnedgång negativt också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 18:00   #15
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
Jag tyckte fettet kom lättare av när jag körde PF med 16-18 timmars fasta, kan ju vara en tanke. Sen lät det ju som en dröm att snabbdeffa på 3000 kalorier.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)