Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-08, 15:00   #106
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Underkropp: tyngre mark, medeltunga böj

Helt okej benpass. Började lite segt i marken som vanligt men kände mig fräschare när jag ställde mig under stången.


Marklyft

20, 40, 60, 80, 90 kg uppvärmning
100 kg 2
110 kg 1
120 kg 1
115 kg 15x1 (60 sek setvila)

Ville köra ettor men 120 kändes för tungt så 115 fick duga. En repetition i minuten i 15 minuter. Vet att Strävan nästan alltid kör ettor i marklyftet och jag tänkte prova att agera lite mer så framöver. Mer fokus på varje repetition.


Knäböj

60, 70, 80, 90 kg anpassning
100 kg 3x10

Riktigt utmattande volym på 100 kg. Nöjd att jag fixade tre tior. Muskelflåset har gått framåt.


Stoppböj

80 kg 5x1 (60 sek setvila)

5 sek negativ fas och 10 sek stopp i botten.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-08 klockan 15:05.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 21:55   #107
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Axlar (lätt) och lite triceps


Hantellyft åt sidan (hela vägen till raka armar över huvudet)

4 kg 2x15-20


Stående hantelmilitär

12 kg 2x12-15


Stående skruvpress

12 kg 2x12-15


Sittande press bakom nacken i Smith (smalare grepp än normalt)

40 kg 2x15

Vissa reps korta andra fulla.


Sittande militärpress i Smith (bredare grepp än normalt

20 kg 2x25-35

Varierande ROM även här. Pumpigt värre.


Framåtlutande french i hiss

30 kg 3x20-30

Svidigt.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-10 klockan 21:57.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 22:06   #108
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Drag (lätt)

Fortsatt matt känsla i kroppen och bara att köra lätt. Förklaringen till tröttheten är att jag även käkat lite mindre några dagar. Fick bli en del experimenterande idag.


Sneda latsdrag (åt höger och åt vänster) - Premiär!

25 kg uppvärmning
35 kg 3x10

Bra kontakt i latsen av att trycka ner kroppen åt ena sidan i taget. Tror dock inte jag kommer fortsätta med min variant. Fanns säkert redan något namn på utförandet...


Latsdrag smala (curlgrepp)

40 kg anpassning
50 kg 3x10

Ungefär hälften av repetitionerna gjordes som inverterad bänkpress.


Pendlay-rodd (hög start med stången på bänk) - Premiär!

20, 30, 40 kg anpassning
50 kg 3x10-15

Rätt skönt utförande. Stången kom en aning högt upp då den låg på bänken. Ska se om jag kan hitta ett mellanting mellan golvet och bänken nästa gång.


Hantelrodd

24 kg 3x10
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-12 klockan 22:07.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 17:05   #109
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Bröst (tungt)

Mer tonus tillbaka i kroppen och en bra känsla innebär tyngre vikter. Ska börja lägga in lite RPE-noteringar på de tyngsta lyften för att se om jag har nån nytta av det.


Bänkpress

20, 40, 50, 60, 70, 80 kg uppvärmning (3 reps per vikt)
90 kg 3
100 kg 1 @9,5
105 kg 1 (PB! +5 kg) @10
90 kg 2x6 @9,5

105an var en seg rackare men gick upp tillslut. Skönt med pers som alltid. Är hoppfull om att jag kunde fått med mig en sjua på 90 kg, men vågade mig inte ner en sista gång utan passare.


Bänkholds i Smith - Premiär!

110 kg test
120 kg test
130 kg 3x 10 sek

Klart inspirerad av Jennifer Thompson (@jenthompson132) tänkte jag börja lägga in lite holds i bänken på vissa tunga pass. Det verkar hjälpa henne (och förstås många före henne) mycket och nåt gör hon onekligen rätt. Säkerheten fann jag i Smithen så jag testade lite där. 130 kg var inte så jobbigt att hålla emot i 10 sek, men handen domnade av lite och känns fortfarande lite stum. Får eventuellt köra med handskar framöver.


Sned hantelbänk


18, 24, 30 kg anpassning
34 kg 3, 6 @10

Sista setet till fail.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-14 klockan 17:06.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-15, 14:12   #110
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Underkropp: tunga böj, lätta mark

Dagen efter ett bänkpers ska förstås följas av ett böjpers. Gick med tunga steg mot gymmet men fick igång styrkan lagom till maxböjarna. Tror jag skrev i 1x0's journal att jag skulle ta och fixa 140 kg den här veckan, och tro fan att det gick vägen!


Knäböj i smith

20, 50, 80, 100, 120 kg uppvärmning
130 kg 1
140 kg 1 (TPB!)
150 kg Fail
145 kg 1 (PB! +5 kg) @10

Började i Smithen för att aktivera känslan av att ta i så jag spricker. Skönt att inte behöva tänka på teknik eller säkerhet, utan bara kunna forcera allt man har. 150 kg var inte långt ifrån. Jag blev dock sittande någon sekund på mitten tills luften gick ur.

Den där känslan är för övrigt jävligt speciell. Man tar i allt vad man har men stången rör sig varken uppåt eller nedåt. Vid varje tiondel försöker man koppla på ytterligare kraft, men efter en sekunds forcering infinner sig ett särskilt pirr i varenda cell i både kropp och knopp, typ den ultimata känslan av att inse att man kommer att dö hur mycket man än försöker. Det är klippt liksom. Det ryser till och man vill bara vakna ur mardrömmen.

Jag antar att den känslan inte hinner infinna sig om man kör på en vikt som är på tok för tung, så att man aldrig är riktigt nära och aldrig hinner börja tänka.


Knäböj

80, 90 kg anpassning
100 kg 2
110 kg 2
120 kg 2
130 kg 1
140 kg 1 (PB! +5 kg) @9,5

Stegade upp sakta i vanliga ordning. 100 kg kändes inget vidare, men på 130 kg kändes det plötsligt lättare. Och 140 kg gick sedan upp med ganska god hastighet. Vågar nog tro att jag är god för 145 kg om jag har en lika bra dag igen. 140 har dock varit ett långsiktigt mål så ikväll är jag en glad skit.

Känns även lättare med fri stång än i smith. Man känner sig inte lika inklämd utan bestämmer över stången snarare än tvärtom. Den ligger skönare på axlarna och banan känns inte onaturlig.


Marklyft

80 kg anpassning
90 kg 7x3-4 (explosivt, 60 sek setvila)

Lättare mark som avslutning.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-15, 20:27   #111
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Underkropp: tunga böj, lätta mark

Dagen efter ett bänkpers ska förstås följas av ett böjpers. Gick med tunga steg mot gymmet men fick igång styrkan lagom till maxböjarna. Tror jag skrev i 1x0's journal att jag skulle ta och fixa 140 kg den här veckan, och tro fan att det gick vägen!


Knäböj i smith

20, 50, 80, 100, 120 kg uppvärmning
130 kg 1
140 kg 1 (TPB!)
150 kg Fail
145 kg 1 (PB! +5 kg) @10

Började i Smithen för att aktivera känslan av att ta i så jag spricker. Skönt att inte behöva tänka på teknik eller säkerhet, utan bara kunna forcera allt man har. 150 kg var inte långt ifrån. Jag blev dock sittande någon sekund på mitten tills luften gick ur.

Den där känslan är för övrigt jävligt speciell. Man tar i allt vad man har men stången rör sig varken uppåt eller nedåt. Vid varje tiondel försöker man koppla på ytterligare kraft, men efter en sekunds forcering infinner sig ett särskilt pirr i varenda cell i både kropp och knopp, typ den ultimata känslan av att inse att man kommer att dö hur mycket man än försöker. Det är klippt liksom. Det ryser till och man vill bara vakna ur mardrömmen.

Jag antar att den känslan inte hinner infinna sig om man kör på en vikt som är på tok för tung, så att man aldrig är riktigt nära och aldrig hinner börja tänka.


Knäböj

80, 90 kg anpassning
100 kg 2
110 kg 2
120 kg 2
130 kg 1
140 kg 1 (PB! +5 kg) @9,5

Stegade upp sakta i vanliga ordning. 100 kg kändes inget vidare, men på 130 kg kändes det plötsligt lättare. Och 140 kg gick sedan upp med ganska god hastighet. Vågar nog tro att jag är god för 145 kg om jag har en lika bra dag igen. 140 har dock varit ett långsiktigt mål så ikväll är jag en glad skit.

Känns även lättare med fri stång än i smith. Man känner sig inte lika inklämd utan bestämmer över stången snarare än tvärtom. Den ligger skönare på axlarna och banan känns inte onaturlig.


Marklyft

80 kg anpassning
90 kg 7x3-4 (explosivt, 60 sek setvila)

Lättare mark som avslutning.
Härligt!
Men reagerade över att du först kör i smith sedan vanligt? Fett random haha men fungerade ju. :P Bra du skrev varför annars hade jag varit förvirrad.
Grattis, bra pass

Senast redigerad av 1x0 den 2016-09-15 klockan 20:32.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-15, 22:06   #112
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Härligt!
Men reagerade över att du först kör i smith sedan vanligt? Fett random haha men fungerade ju. :P Bra du skrev varför annars hade jag varit förvirrad.
Grattis, bra pass
Hehe, tack... om sanningen ska fram var det oplanerat att köra tungt även i vanliga böjen. Hade tänkt köra tungt i smith och sedan några medeltunga set vanlig böj. Men jag kan snabbt ändra mig under passets gång beroende på hur det känns. Dessutom var det ganska mycket folk i lokalen och det får jag en kick av så då var det bara att öka 10 kg i taget som om det vore den mest naturliga saken i världen att göra.

Samt att jag tänkte "va fan... go heavy or go home, dör jag så dör jag". Och känslan på 130 gjorde mig övertygad om att 140 skulle kunna gå vägen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 00:12   #113
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Hehe, tack... om sanningen ska fram var det oplanerat att köra tungt även i vanliga böjen. Hade tänkt köra tungt i smith och sedan några medeltunga set vanlig böj. Men jag kan snabbt ändra mig under passets gång beroende på hur det känns. Dessutom var det ganska mycket folk i lokalen och det får jag en kick av så då var det bara att öka 10 kg i taget som om det vore den mest naturliga saken i världen att göra.

Samt att jag tänkte "va fan... go heavy or go home, dör jag så dör jag". Och känslan på 130 gjorde mig övertygad om att 140 skulle kunna gå vägen.
(Fetstilt)
Fan jag är tvärtom! Tycker det är obehagligt med mycket folk när jag tränar. Blir väldigt stressad. Setvilan blir lidande, kanske dubbelt så kort och därav drabbar prestationen.
Mina mest failade pass är de som det är mycket folk på gymmet. Också de jag inte tränar fastande. Iallafall om jag ätit mycket mat innan träningen. T.ex en bortbjudning / släktmiddag, bestämmer mig att träna efteråt.
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Gjorde exakt samma blunder för ett par roddpass sedan. Hade markat dagen innan och det sved rejält i ländryggen när jag körde hantelrodd så jag äventyrade formen för mycket och drog på mig lite smärtor. Dock borta nu...
Låter som mig haha. Mina mest träningsproblem, bovar som sabbar träningen, är att jag inte lyssnar på kroppen...både slithetsmässigt ("över"/nedträning) och skadekänningar. Jag sabbade min ländrygg/skinka/svanskota rejält för typ ett år sedan när jag körde tunga pausböjar flera dagar på raken. Fortsatte även fast det gjorde ont och knappt kunde stå upp efter seten. :>
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 11:40   #114
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
(Fetstilt)
Fan jag är tvärtom! Tycker det är obehagligt med mycket folk när jag tränar. Blir väldigt stressad. Setvilan blir lidande, kanske dubbelt så kort och därav drabbar prestationen.
Mina mest failade pass är de som det är mycket folk på gymmet. Också de jag inte tränar fastande. Iallafall om jag ätit mycket mat innan träningen. T.ex en bortbjudning / släktmiddag, bestämmer mig att träna efteråt.

Låter som mig haha. Mina mest träningsproblem, bovar som sabbar träningen, är att jag inte lyssnar på kroppen...både slithetsmässigt ("över"/nedträning) och skadekänningar. Jag sabbade min ländrygg/skinka/svanskota rejält för typ ett år sedan när jag körde tunga pausböjar flera dagar på raken. Fortsatte även fast det gjorde ont och knappt kunde stå upp efter seten. :>
Det var likadant när jag spelade fotboll. Gjorde mina bästa matcher när det var som mest publik. När det är tomt i lokalen får jag inte samma adrenalinpåslag.

Dumt att träna övermätt förstås. På en bortbjudning har du kanske ätit mer än normalt också. Jag tycker 1,5 timmar efter måltid kan vara okej att börja värma upp. Nåt jag märkt är att jag slagit alla mina pers efter att ha ätit havregryn innan.

Sämsta man kan göra är att inte vara uppmärksam på skadekänningar. Eftersom jag kör igenom kroppen en gång i veckan (åtminstone sett till hur jag lägger fokus på passen) har mina känningar nästan alltid hunnit försvinna under veckan.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-16 klockan 11:41.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 21:49   #115
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Axlar (medeltungt) och lite cardio

Fått lite kalla fötter när det gäller min vikt. Vill inte börja väga tresiffrigt. Känner att det skulle kunna urarta om det springer upp till 110 kg. Så idag blev det lite panikcardio för att öka förbränningen. Dessvärre känner jag väl att styrketräningen efteråt blev lite lidande.

Kändes okej idag men är överansträngd i övergången mellan under och- överarm. Både biceps och underarm ömmar en aning. Cashar nog ut en extra vilodag.


Crosstrainer

20 min inkl. 7-8 maxintervaller på 15-20 sek vardera.


Sittande hantelmilitär

9, 12, 16 kg uppvärmning
22 kg 2x10, 11


Sittande press bakom nacken i smith

30, 40 kg anpassning
45 kg 3x10


Sittande militärpress i smith (smalt grepp)

40 kg 2x8
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 12:47   #116
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Drag (medeltungt till tungt) och lite cardio

Skrev efter förra passet att jag hade känningar av överansträngning i muskulaturen kring armvecket. Dessa var nästan som bortblåsta idag och jag kände mig förvånansvärt stark i drag. Riktigt najs!


Motionscykel

25 min varav 5 maxintervaller på 30 sek vardera.


Latsdrag med curlgrepp (som uppvärmning inför pullups)

30, 50, 70, 85 kg uppvärmning
100 kg 5

Luft hela vägen. Kunde gjort en tia på 100.


Pullups med neutralt grepp @ 99 kg kv.

10 (PB! +2 reps), 9, 5

Fantastiskt nöjd med ett PB på två reps trots viktuppgång. Kom väldigt oväntat. Yes! Bör dock tillägga att jag inte låser ut helt i bottenläget.


Pendlay-rodd med curlgrepp (stången från upphöjning 2 dm)

40, 50 kg anpassning
60 kg 12
70 kg 2x10

Jo då. Jag hittade ett bättre sätt att p-rodda på än att lägga stången på en bänk. Ett par step-up-brädor gav lagom höjd och ett längre ROM.


Stångrodd med hookgrepp

40 kg 2x15

Lättare avslutning för den sköna stretchens skull. Kör ju sällan stångrodd annars.


Enarmskabelcurl "21an"

15 kg 2x21-25

Tänkte få lite extra pump i biceps innan hemgång, men energin fanns inte riktigt kvar för att orka få kontakt.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 14:01   #117
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Ont i armvecken, det har jag med. Var tror du det kommer ifrån? För mig är det från knäböjen, som 99% av alla mina skadekänningar kommer ifrån haha. Håller för tight greppbredd och trycker ner armarna för hårt, bend-the-bar -tänket.

10st pull-ups på 100kgs kv (hehe tresiffrigt, tjabbar bara, såg 99kg) nice ju!

Citat:
Känner att det skulle kunna urarta om det springer upp till 110 kg.
Såhär tror och känner jag med att jag kan reagera. Om vikten börjar flyga upp för fort. Att jag börjar slarva med träningen, mest sitter framför tvn och trycker i mig enorma mängder mat. :P
Sist jag hade en sådan period (bara haft en) gick jag från 70kg till 82kg på 14 dagar. :| Typ 2-veckors-hetsätning med noll träning.

Senast redigerad av 1x0 den 2016-09-19 klockan 14:04.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 14:40   #118
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ont i armvecken, det har jag med. Var tror du det kommer ifrån? För mig är det från knäböjen, som 99% av alla mina skadekänningar kommer ifrån haha. Håller för tight greppbredd och trycker ner armarna för hårt, bend-the-bar -tänket.

10st pull-ups på 100kgs kv (hehe tresiffrigt, tjabbar bara, såg 99kg) nice ju!


Såhär tror och känner jag med att jag kan reagera. Om vikten börjar flyga upp för fort. Att jag börjar slarva med träningen, mest sitter framför tvn och trycker i mig enorma mängder mat. :P
Sist jag hade en sådan period (bara haft en) gick jag från 70kg till 82kg på 14 dagar. :| Typ 2-veckors-hetsätning med noll träning.
Håller också ganska smalt i böjen. Tror dock att böjen är mitt minsta problem. Det beror nog snarare på allmän uttröttning för mig. Pressrepsen tar ju ganska rejält på området kring armvecket i den negativa fasen. Oavsett vad man kör så används ju armarna.

Ja, rätt som det är har man gått upp 10 kg och det tar tio gånger så lång tid att bli av med. Lysande källa till depression. Men inte illa av dig att gå upp nästan ett kilo om dagen i två veckors tid. Jag hade nog börjat må illa av mig själv efter tre dygn, vilket i stort sett brukar inträffa i samband med julfrossan.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-19 klockan 14:41.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-21, 16:17   #119
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Bänkpress (medeltungt)

Veckans bröstpass blev ett renodlat bänkpass. Tanken var 100 högkvalitativa repetitioner och fokus på explosivitet. Valet föll på 2/3 av 1rm som arbetsvikt.


Bänkpress

20, 40, 50, 60 kg uppvärmning
70 kg 25x4 (explosivt, 90 sek setvila)
40 kg 25, 2x20 (explosivt)

Första repetitionen blev jobbig efter 15 set ungefär. Det blev svårare att köra explosivt direkt då armarna och axlarna började smygstrejka innan de blev aktiverade i setet. I övrigt lyckades jag hålla hög kvalitet rätt igenom.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-21 klockan 16:19.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 13:20   #120
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Underkropp: tunga mark, medeltunga böj

Tänkte prova att återgå till mixat grepp i marken igen mellan varven, eftersom jag som många andra blir starkare så. Har enbart kört med hookgrepp sedan jag persade (med mixat grepp) för snart ett halvår sen.


Marklyft (mixat grepp)

20, 40, 60, 80, 90, 100 kg uppvärmning
110 kg 2
120 kg 2
130 kg 1
140 kg 1 (PB! +10 kg) @9,5
130 kg 1
120 kg 15x1 (en i minuten)

Där satt den äntligen. Får bättre närhet till vikten med mixat grepp och kunde få en bra träff på 140 kg. Några kilo till hade nog kunnat gå vägen.


Knäböj

60, 80, 90, 100 kg anpassning
110 kg 2
120 kg 2
115 kg 9, 7, 6

Måste vara repspers med typ 9 stycken fler än tidigare. Aldrig kört på just 115 innan. Får ställa det i paritet till femmorna på 120 och tian på 110 sedan tidigare, och då borde jag vara nöjd!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-09-22 klockan 13:21.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)