Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-15, 21:30   #7081
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
du är grym som alltid hittat något sätt att röra på arslet.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 20:00   #7082
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
du är grym som alltid hittat något sätt att röra på arslet.
Jo det blir lätt så när man är Multimotionär

Nackdelen är som bekant att jag är sämst på att vila.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 21:51   #7083
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Valde att låta cykeln stå kvar hemma i garaget och dessutom skippa styrketräning innan jobbet.
Tog helt enkelt bilen till jobbet som vilken vanlig "Svensson" som helst. Kändes konstigt.

Äter en aning mindre på jobbet just nu. Ska se om jag lyckas få det till en fungerande rutin utan att bli allt för klen när jag ska träna. Eller få tokspel i skafferiet när jag kommer hem.
Åt lite mer av dagens intag vid 14tiden för att det skulle passa med dagens race i Zwift. Var ändå vrålhungrig när jag kom hem kl 16 så jag blev tvungen att lugna ner magen.

Värmde upp ordentligt inför start och allt kändes okej första milen. Låg med i första klungan utan att behöva gå för fullt. Märkte dock att det var ett flertal framme i gruppen som låg väldigt högt i w/kg och tänkte att de där kommer köra hårt i backen.
Mycket riktigt så blev det fort utspritt när första stigningen kom. Jag bytte taktik och valde att släppa de snabbaste och istället hänga på 2 killar som kom in precis före mig förra veckan.
Allt kändes tufft, men ändå så jag överlevde. Men i krönet precis när backen var slut så fastnar jag bakom en kille som inte täpper till luckan.
Ser bara hur de skenar iväg och även om jag trycker på riktigt ordentligt så ökar avståndet.
Jag ger upp försöket att komma ikapp och får känna mig besegrad. Vet inte vart han kom ifrån, men antagligen var det någon från B gruppen som kört slut på sig totalt.
Så nu blev jag helt ensam och fick cykla ganska länge på andra varvet innan närmaste bakom kom ikapp.
Körde ihop med den killen fram till samma stigningar igen. Där kom det en raket bakifrån och fick med sig han jag cyklade med. Jag lyckades inte hålla trycket uppe i backen, så återigen blev jag frånkörd.

Vet inte vad som hänt, men backarna som brukar vara min starka sida har nu varit skit sista veckorna.
Dålig koll på placering då väldigt många hade för höga siffror för C-gruppen. Men det är iallafall mycket sämre än tidigare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 20:06   #7084
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Tillbaka på sadeln. Har ju som mål att cykla 300mil mindre i år. Så det kändes bra att ta den korta omvägen till och från jobbet

Direkt när jag kom hem så bytte jag till löparkläder och tog en 7km snackjogg med Mathias. Han har varit lite sjuk så vi höll tempot lågt och nöjde oss som sagt med 7km.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 20:53   #7085
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Idag var jag ännu duktigare och lämnade cykeln hemma
Styrketräning för benen före jobbet och nu lugn löpning med sega ben i snöslask på kvällen.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 22:49   #7086
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Tillbaka på sadeln. Har ju som mål att cykla 300mil mindre i år. Så det kändes bra att ta den korta omvägen till och från jobbet

.
Tuffa mål!
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 10:58   #7087
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Tuffa mål!
Sliter varje dag
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 11:07   #7088
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Igår kompade jag ut från jobbet vid 14:00 och körde bort till Borås. Hämtade upp min gamla kollega i Mölndal så fick lite sällskap.
Spåren var förlängda till 2700m och var i bra skick. Allt var verkligen ett vinterland där omkring.
Lite mer folk med blandade kvalité, men med tanke på att spåret var så mycket längre så gjorde det inget.

Försökte hjälpa mitt sällskap så gott det gick. Men jag är ju långt ifrån någon som kan se vad han gjorde för fel. Så det blev lite en blind som leder en blind.
Jag var iallafall snabbare än honom på alla delar av banan.
Blev ungefär 13km totalt och även om det inte var jobbigt komditionsmässigt, så var kroppen helt slut.

Får se hela det här skidåkningsprojektet som bra träning för hela kroppen. Kanske att man kan vara i ännu bättre form inför löpning upp för något fjäll senare i år!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 12:09   #7089
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
2700 m! Jävla överklasspår, vi Finspångs-turister får nöja oss med 1400. Ska dock testa Vretas(Linköping) spår nästa vecka, ska vara 3000 och Vasalopps-certifierat(vad nu det innebär).

Vilken kroppsdel/muskel dör snabbast hos dig/vilken muskel är mest begränsande?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:16   #7090
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Tycker inte det är värt pengarna att köra i Skidome nu när det börjar finnas spår utomhus. Men visst, har du inga skidor så finns det kanske inte så många alternativ.

Vad har du för skostorlek? Och hur lång är du? Nog för att vi träffats, men jag la inte de sakerna på minnet
Heh, har lånat min pappas skidor och pjäxor nu och de har funkat fint. Är 175cm och har 41 i skostorlek, hur kan du inte lagt det på minnet

Är jag inte blind nästa helg (ska lasra ögonen) så åker jag till Borås. Var de stadion?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:51   #7091
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
2700 m! Jävla överklasspår, vi Finspångs-turister får nöja oss med 1400. Ska dock testa Vretas(Linköping) spår nästa vecka, ska vara 3000 och Vasalopps-certifierat(vad nu det innebär).

Vilken kroppsdel/muskel dör snabbast hos dig/vilken muskel är mest begränsande?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Spåren i Borås var fantastiska för att vara här nere. I Hindås som ligger närmare Göteborg så höll de bara "Finspång-nivå"

Har alltid haft problem med mina axlar, så det är nog mest de som tar stryk. Men jag blir trött i hela kroppen nu när man inte kan slappna av och njuta.
Blir nästan tråkigt att skida när det inte går så bra och lätt som önskat.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Heh, har lånat min pappas skidor och pjäxor nu och de har funkat fint. Är 175cm och har 41 i skostorlek, hur kan du inte lagt det på minnet

Är jag inte blind nästa helg (ska lasra ögonen) så åker jag till Borås. Var de stadion?
Härligt att du fått tag på några du kan låna. Jag tänkte ifall något av det jag har tillgång till kunde fungera, men det gör det nog tyvärr inte.

Har inte varit ute vid Hestra det här året, men sett många härliga bilder. Vi har bara varit på Skidstadion. Den är väldigt bra för nybörjare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 16:08   #7092
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Igår så körde jag ett väldigt kort och lätt brickpass före frukost. Ville spara på krafterna inför kvällens tid i skidspåret med Poxeman som aktiv coach.

Vi möttes upp på McDonalds parkering i Landvetter. Trodde han valde plats för att det låg lämpligt, men han hade tydligen även en annan tanke. En tanke på en stor Cola och en påse pommes. Hur många burgare han åt innan jag kom fram vill jag inte ens veta.

Borta i Borås så var det nästan folktomt och spåren var av hög kvalité!
Inte riktigt samma kvalité på mina ben och axlar. Blev tråkigt nog en aning trött redan efter knappa 2varv på den 2700m långa banan. Blev nog lite stressad av att försöka hålla jämna steg med en 2m lång atlet som körde skate.
Ett lugnare varv själv och sedan lite mer fokus på teknik och skidlek. Kändes som jag fick till vissa moment lite bättre. Nu ska det bara nötas in och kombineras med allt annat.
Skön känsla att vara nästan helt ensamma på hela Skidstadion och bara kunna koncentrera sig på sin egen åkning. Tack för att inte fler väljer att spendera sin lördagskväll i Borås och istället sitter hemma och käkar popcorn.
Klockan stannade på 15km till slut. En timme i bil hem efter det och så in i duschen.
Kom i säng kring 23, och det är väl inte så sent. Men kunde verkligen inte somna.
Låg vaken en bra stund efter 02:00 och blev bara mer och mer frustrerad. Kl 07:30 skulle jag bli upphämtad för att åka skidor...

Blev inte många timmar sömn och tyvärr så blev dagens skidåkning väldigt dålig. Spåren var så mycket sämre än i Borås, och det var en del folk där redan från början. Och det fortsatte bara att välla in familj efter familj.
Kändes skit från början till slut, men det blev 10km in på kontot innan vi gav upp.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 16:37   #7093
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra skidat på totalen, men vad är det för jävla hurtbullar det blivit av er? En sover några timmar och ger sig upp i gryningen innan ens tuppen har vaknat för att springa och den andre ut på skidor igen. Dårar!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 06:24   #7094
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra skidat på totalen, men vad är det för jävla hurtbullar det blivit av er? En sover några timmar och ger sig upp i gryningen innan ens tuppen har vaknat för att springa och den andre ut på skidor igen. Dårar!
Lugn, bara för att jag skidat tre dagar i rad så har jag inte helt glömt bort allt annat. Jag joggade en sväng runt Tulebosjön i Kållered med Mathias igår kväll.

Idag ska dock benen få vila. Eventuellt så får hela kroppen vila. Kan inte lova något
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 09:35   #7095
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Spåren i Borås var fantastiska för att vara här nere. I Hindås som ligger närmare Göteborg så höll de bara "Finspång-nivå"

Har alltid haft problem med mina axlar, så det är nog mest de som tar stryk. Men jag blir trött i hela kroppen nu när man inte kan slappna av och njuta.
Blir nästan tråkigt att skida när det inte går så bra och lätt som önskat.
Okej, känner igen känslan. Man har så mycket inom sig som man inte får ut p.g.a. ovana och teknikbrister. Själv har jag gått från att bli trött i benen till att bli stel och trött i ländryggen. Föredrar dock det sistnämnda.

Min skidvecka ser ut att regna bort. Har du något tips på ett enkelt ski-erg-upplägg? Bara ett pass som man kan göra som substitut för skidåkning, behöver inte vara något optimalt, men något som det finns någon tanke bakom.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)