Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-24, 17:52   #19801
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Alla jävla artiklar om "det glömde kriget i Yemen". Och så oändligt antal bilder på barn.

Jaha, hur går det i Mali och Niger då? Det område där mest mobilisering av styrkor sker just nu och de kommande 3 åren, inklusive svenska ?
Isis Mellanöstern må ha fallit men inte fan har de radikala slutat i Nordafrika.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-26, 22:11   #19802
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Myndighetspersoner väl medvetna om man man som "kund" inte kan välja bort dem. Hade avtalat ett möte i ett känsligt ärende igår, förberett allt och hoppades på ett snabbt avslut men så dyker helvetet inte upp. Inget telefonsamtal, sms - inget. Det kan naturligtvis ha hänt något akut - men inte ens dagen efter tar myndigheten kontakt för ursäkt/nytt möte.
Så smått irriterad ska bilen packas inför helgens tur till stugan men istället för "älskling, jag ställer väskor och plastpåsar här så fixar du lastningen, som du gjort 100-tals gånger förr", så är det tusen idiotiska förslag hur skiten ska in i bagageutrymmet, vad som behöver handlas osv osv osv. Iväg kommer vi i alla fall men givetvis glömde jag lägga ner nya kodlåset till garaget och måste vända. "Blablabla, det måste vi ordna när vi kommer fram och så får vi inte glömma blablabla", ungar som surar och stressad som fan börjar jag gräva efter husnyckeln i mittkonsolen innan jag stannat framför garaget, mister fokus för en sekund och "PANG!" rätt in i en snökant som smält och frusit några gånger och nu är stenhård. Nedre delen av fronten deformerad och regskylt som lossnat. Det går bra nu.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-26, 22:39   #19803
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
Varför gör man på detta viset?
Jockefoten är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-26, 22:48   #19804
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Varför gör man på detta viset?
Jag har tagit mig igenom The Last Wish och Sword of Destiny än så länge, den sist nämnda var riktigt bra. Det ser ut som en trevlig samling att ha i bokhyllan ifall man gillar mörkare fantasy.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-26, 22:51   #19805
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Nä, ganska dålig fantasy.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-26, 22:53   #19806
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Jag har tagit mig igenom The Last Wish och Sword of Destiny än så länge, den sist nämnda var riktigt bra. Det ser ut som en trevlig samling att ha i bokhyllan ifall man gillar mörkare fantasy.
Alla små historier man genomlever i tredje spelet är, enligt mig, helt fantastiska.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-26, 22:54   #19807
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Nä, ganska dålig fantasy.
Är det?

Sword of Destiny hade några kapitel som verkligen stack ut minns jag. Här satt jag och hoppades på att han hittade rätt där, lärde sig och förädlade det som var bra i senare böcker.

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Alla små historier man genomlever i tredje spelet är, enligt mig, helt fantastiska.
Den känslan gav dom bästa kapitlen i Sword of Destiny mig. Föregångaren, The Last Wish, var däremot medioker med ett par guldkorn på sin höjd. Ganska intetsägande.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2018-01-26 klockan 22:57.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 07:56   #19808
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
Men ingen som anmärker på att bok "blood of elves" är kortare än övriga? Min OCD slår bakut.
Jockefoten är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 08:32   #19809
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Men ingen som anmärker på att bok "blood of elves" är kortare än övriga? Min OCD slår bakut.
Jag undrade också, va fan jag skulle inte kunna sova i samma rum som den där högen!
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 08:40   #19810
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Är det?
IMO. Inget som jag fastnade för. Lästa iof genom alla böckerna, så de var är ju inte helt oläsliga iaf.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 08:59   #19811
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Men ingen som anmärker på att bok "blood of elves" är kortare än övriga? Min OCD slår bakut.
Det var det enda jag såg.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 09:43   #19812
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Men ingen som anmärker på att bok "blood of elves" är kortare än övriga? Min OCD slår bakut.
Jo, men det var roligare att helt ignorera det och spinna in på någon annan aspekt
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 10:00   #19813
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Att alliansen böjde sig, och gjorde Löven till stadsminister.
Starke75an är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 10:33   #19814
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Oinbjudet besök i skåpet på jobbet två dagar i rad,ingenting försvunnet,och konstigt vore det om något försvann för det finns inget av värde där..
Händelsen i sig är knappast förvånande då det inte är första gången och har rapporterats uppåt till närmsta chef,rapporterar uppåt mest i syfte att folk ska vara medvetna om vad vi har för kollegor omkring oss den här gången kom det iaf vidare uppåt i hierkin.

På morgonmötet där det hela togs upp publikt innan det enskilda mötet i frågan så fick en kollega någon form av utbrott och stod och skrek i 15 minuter om att han och dom är jävla bög(oklart vem han och dom är och vad sexuell orientering har med saken att göra)och en massa andra rörigt medans en annan person satt och gormade om att jag måste ha lås eftersom han kände sig kränkt och utpekad och kränkt.Den första satt sedan och skrek på fikan och hävdade att jag ljuger vilket bemötes med att han nog bör tänka sig för innan han fortsätter vilket naturligtvis inte var viktigt,jag fick fortsätta att höra att jag ljuger och att han är en känslig man som blir lessen.

Ledningens respons var en fortsatt fars med resonemang om att sätta lås på skåpet för att det blir dåligt stämning av sånt här är helt vrickad och kommer inte genomföras,vafan det är ju som att säga åt ett våldtäcktsoffer att börja använda kyskhetsbälte,undrar om mitt skåp hade för kort kjol/klänning också?
Att sopa problemet under mattan löser ju ingenting,bättre att ha problemet synligt för att på så vis ha chansen att ta den skyldige med fingrarna i syltburken tycks klart bättre ur min synvinkel, och påpekade många gånger att jag skiter fullständigt i handlingen i sig,det är som sagt inte första gången och den eventuella enda skada som kan ha skett är ett "intrång i min privata sfär eller något liknande tramsigt " den biten är ju redan avklarad och jag vet att jag inte kan lita på folket omkring mig det som gör mig förbannad är behandlingen av det hela.
Det var riktigt nära att det mötet spårade ur fullständigt,det är inte ofta jag biter ifrån mot chefer, jag är killen som mest håller käften och löser tilldelad uppgift men här blev det en ren tsunami av verbal ilska.

Kan även noteras att någon försökte alternativt tog sig in i en kollegas låsta skåp i somras,och det är sannerligen ingen raketforskare som ligger bakom det hela,låset var ett tresiffrigt kodlås och kollegan hade lång semester, och skithögen hade inte förstånd nog att räkna ut att man kan rulla igenom 0-999 på relativt kort tid utan valde att slå sönder låset istället.

De två sista dygnen har varit ett rejält prov på mitt tålamod vilket är en förlängning av flera års uppdämd ilska mot kollegor som beter sig illa i största allmänhet och tillfällena då det var på väg att svartna fullständigt kom på rad,ändå skönt att jag har förmågan att tvinga tillbaka humöret från det läget men det här var fruktansvärt illa. Det ligger betydligt mer bakom men får inte ihop mer text som blir någotsånära läsbar.

Så här förbannad vill jag aldrig mer bli och under så här lång tid är verkligen inte jättebra,tyvärr ligger planerna på nytt jobb ganska långt bort i tiden då jag måste bygga upp en ekonomisk buffert för att kunna göra rätt jobb byte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-27, 10:36   #19815
stefannn
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: örebro
Inlägg: 1 159
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Att alliansen böjde sig, och gjorde Löven till stadsminister.
+1 på den, varenda dag i 3 års tid nu!
__________________
nobody is perfect. guess i´m nobody

Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Jämt.
Hela min sexuallitet är uppbyggd på skogs-porr.




(Hoppas att denna ska hamna i ngns undertext! )
stefannn är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)