Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-20, 16:12   #69991
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det är ju just det. Jag känner inte alls igen stereotyperna som beskrivs. Däremot tycker jag det är skumt att fnysa åt en modeintresserad tjej som söker en "modeintresserad partner med känsla för stil", och samtidigt säga att man själv söker en partner som måste bryr sig om sitt utseende.

Med Skuggans uppdaterade kriterier (minus sminkintresset möjligen) så skulle jag säga att 99 % av alla frilufts- och/eller sportintresserade kvinnor jag själv känner med råge lever upp till "bry sig om sitt utseende"-kraven. De allra flesta människor ser inte ut som skogstroll liksom, och enligt min subjektiva världsbild så är de flesta som ändå gör det av manligt kön.
Det är för att jag ser inte mode som något positivt utseendemässigt, alls. Tvärtom tycker jag mycket som är mode kan vara rätt bedrövligt. Det ändras stup i kvarten också, alldeles nyss skulle alla kvinnor måla ögonbryn med 2cm svart tuschpenna, nu ska byxorna vara högt skurna och dras upp till armhålan osv. Snart kommer väl foppatofflor och jeansjacka tillbaka .

Är dina väninnor singlar? Använder de någon datingsite? Jag fick som sagt en chock av att gå in på en norsk datingsite, för utbudet var totalt annorlunda mot för på de svenska siterna. Största skillnaderna var att så många i Norge marknadsförde sig själva som aktiva, sportiga, med naturintresse osv. Det var en hel uppsjö med Therese Johaugs liksom. Proppfullt med aktivitetsbilder och naturbilder. Jag fick nästan leta innan jag hittade en bild där någon satt med en drink i handen. Sådan helt brutal kontrast mot för de svenska datingsiterna.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 16:32   #69992
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Den stereotypa gymselfies-damen får 11/10 attraktionspoäng av mig, men en stereotyp frilufts-friskus som orienterar, åker mountainbike, skidor osv 7/10.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 16:43   #69993
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Den stereotypa gymselfies-damen får 11/10 attraktionspoäng av mig, men en stereotyp frilufts-friskus som orienterar, åker mountainbike, skidor osv 7/10.
Ifall en gymselfie-dam är 11/10, hur skulle du då betygsätta en gymselfie-dam som poserar med en buttplug? Jag är skeptisk till din skala.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 17:11   #69994
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av apexprocyon Visa inlägg
ifall en gymselfie-dam är 11/10, hur skulle du då betygsätta en gymselfie-dam som poserar med en buttplug? Jag är skeptisk till din skala.
13/10.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 17:33   #69995
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Den stereotypa gymselfies-damen får 11/10 attraktionspoäng av mig, men en stereotyp frilufts-friskus som orienterar, åker mountainbike, skidor osv 7/10.
Ouch, stackars Angel.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 17:37   #69996
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ouch, stackars Angel.
Nää! 7/10 är en bit över medel, inget att vara ledsen för! Åtminstone top 2,5% om man kör samma skala som Jim Jefferies där 95% är 4-5-6/10

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 17:46   #69997
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
En friskus som föredrar friluftsliv är ju 10/10 när det kommer till personlighetstyp.

Smaken är som baken antar jag, fåfäng selfiefjant är ett stort minus hos mig.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2018-01-20 klockan 17:48.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 17:51   #69998
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
En friskus som föredrar friluftsliv är ju 10/10 när det kommer till personlighetstyp.

Smaken är som baken antar jag, fåfäng selfiefjant är ett stort minus hos mig.
Jag håller med!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 18:54   #69999
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
En friskus som föredrar friluftsliv är ju 10/10 när det kommer till personlighetstyp.

Smaken är som baken antar jag, fåfäng selfiefjant är ett stort minus hos mig.
På ett ytligt plan kan jag känna att gymselfie-damen är otroligt attraktiv, men det har en tendens att urmjölkas väldigt fort, när hon sen visar sig inkapabel till att prestera någonting, eller bara är allmänt såsig.

På ett litet sidospår är det ganska kul att se en person bli attraherad och inte kunna gömma det ens lite grann. Det hände senast idag, och jag varnar för att det är ryggdunkande skryt från min sida här:

Jag står och kör ryck på gymmets lyftarpodie, som är stort nog för fyra sektioner. Till höger om mig är det två damer runt 25 år gamla, som tränar marklyft, varav en instruerar den andra. Mellan sina set står den andra mellan de två sektionerna, och ganska nära hylsan på min stång. Som alltid vill jag undvika att någon skadar sig på grund av mig, så jag går fram och knackar henne lite lätt på axeln.

Hon vänder först bara sidan av ansiktet till, så som man gör när man egentligen inte vill ge någon sin uppmärksamhet.

"Ja?"

"Ursäkta, men jag kör lite flaxande tyngdlyftning här och vill helst inte att du riskerar skada dig. Skulle du kunna tänka dig att stå på andra sidan, eller kanske framför din vän?"

Nu vänder hon sig helt mot mig, och jag ser hur ögonen spärras upp, tonårsfnisset fastnar i halsen, och hennes ansikte blir knallrött. Hon ber så mycket om ursäkt och halvt snubblar sig till andra sidan om sin kompis, som för övrigt tränar marklyft med ruggigt bra form.

Har det här hänt er? I vissa fall tror jag det dels är min uppenbarelse, men också en ganska bred och sävlig norrländsk dialekt.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 19:05   #70000
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
På ett ytligt plan kan jag känna att gymselfie-damen är otroligt attraktiv, men det har en tendens att urmjölkas väldigt fort, när hon sen visar sig inkapabel till att prestera någonting, eller bara är allmänt såsig.

Har det här hänt er? I vissa fall tror jag det dels är min uppenbarelse, men också en ganska bred och sävlig norrländsk dialekt.
Grattis!

Hänt någon enstaka gång - tillräckligt sällan för att det måste handla om att jag faller personen precis i smaken men tillräckligt ofta för att hålla storhetsvansinnet flytande. Mest minnesvärda fallet var i coop-butiken på t-centralen, när en i personalstyrkan vände sig om för att svara på min fråga och prompt tappade plattan med konservburkar hon höll på att plocka upp

Senast redigerad av blåvitt den 2018-01-20 klockan 19:07.
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 19:21   #70001
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Har aldrig fått den typen av respons, men jag saknar ju också en av huvudkomponenterna, den breda och sävliga norrländskan.

Det jag råkat ut för på höjd är typ någon som fastnar med blicken i ögonen och kommenterar lite förvånat att man har väldigt fina ögon, eller en kommentar som slinker ut om någon del av kroppen.

Den här uppenbarelsen triggar inga inga tonårsfnitter, högröda anleten eller fumlande beteende
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 20:12   #70002
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Den där har jag dålig erfarenhet ifrån.
Glömde svara på denna, och det blir lite långdraget. Kanske rent av överanalyserat.

I det här fallet ser jag inget annat scenario, åtminstone inte ett där jag undviker att störa henne mer än jag redan gjort. Antingen så accepterar jag att hon faktiskt är väldigt upptagen och har ett eget liv, eller så djupdyker jag i en inbillning att nu ska jag minsann vara en av de viktigaste sakerna i hennes liv.

Min återhållsamhet, om vi nu kan kalla respekt för en annans tid och önskemål det, grundas i att vi faktiskt diskuterade egentid inom parförhållanden. Båda var övertygade om att det fortfarande måste finnas separata liv utanför den sfären om två personer; det spelar ingen roll ifall det är separata intressen, separata vänner, eller bara separat egentid från sin partner. Vår gemensamma tanke var att man sen har ett känslomässigt "hem" att alltid komma tillbaka till.

Jag erbjöd att ge henne mitt nummer, så fick hon ju höra av sig till mig i mån om tid, och hennes svar sa ändå en del, tycker jag:

"Hey, oh, that sounds perfect!"

(Telefonnummer utdelas)

"No stress. No worries. You just let me know when there's time, ok?"

"Okidoki! Have a lovely weekend!!"

Lite entusiasm verkar det ändå finnas.

Massa smileys där också, men jag skippade dem
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 20:54   #70003
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ouch, stackars Angel.

Ja vad f-n!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 21:16   #70004
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg


Vi har lite skrämmande likadana intressen och smak. Hade jag varit kille hade Johaug också varit goals.

Jag tycker dessutom Northug är huuuur sexig som helst, folk brukar kolla på mig som jag är galen när jag säger det.

Äh slänger in lite Northug för att liva upp tråden:


Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-20, 21:36   #70005
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Northug är ju helt klart i den övre skalan av snygghet.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)