Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-06, 16:20   #16
daawg
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 21
Jag är ett matvrak av rang och har aldrig tidigare lyckats att långsiktigt hålla vikten eller formen efter en deff.
Fick ett tips av en polare för några månader sedan att testa PF med att endast dricka "fettkaffe" på förmiddagen och sedan äta mellan 12.00-20.00.
Om detta är bluff med eller ej vågar jag inte svara på men det har i alla fall hjälpt mig att hålla vikten eller deffa för den delen betydligt enklare.
Fettet i kaffet ger mig en mättnadskänsla över hela dagen och tidigare har frukosten för mig fungerat som en "triggerpoint" under morgonen som har satt igång min hunger tidigt.
För att göra det lättare så bestämde jag mig av en "grund kost" som jag skulle äta under dagen för att göra det enklare att veta att jag fick i mig rätt antal mängd protein, kolhydrater osv(gröt, ägg, shakes, kyckling, kvarg osv) för att sedan varje kväll ha en "öppen" måltid där jag kan äta lite vad jag känner för och njuta rejält utav.

Detta är något som fungerar för mig, hoppas det kanske gav dig lite inspiration.
daawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:23   #17
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har hållit lågt bf i perioder, har haft lite olika strategier.

En period gymmade jag mån, ons, fre och simmade tis, tors, lör, samt åt deffmat i veckorna. På helgerna åt jag "normalt" och söp så mycket jag ville.

En annan gång åt jag som vanligt, men var jättenoga med att inte bli för mätt. Det gick också bra.

Har även testat att äta asmycket protein och grönsaker, bara lite fett och kolhydrater. Det fick bäst resultat träningsmässigt (höll lågt bf men ökade lite i styrka), men funkar inte så bra psykologiskt/socialt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 17:11   #18
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Jag äter det jag vill och känner för, begränsar mig inte från något. Dock har jag rutiner som gör att min bas av standardkost blir mycket mat med hög mättnad per kalori. Dagen baseras alltså på kalorisnåla livsmedel med tillägg av mat som jag känner för.

Funkar bra för mig iaf och skulle uppskatta min BF på cirka 9-10%
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 17:39   #19
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Har inte ens under 10% bf men mina strategier:

Träna nånting varje dag, försöka vara aktiv.
Man får hålla tillbaks lite med maten, kan inte släppa alla hämningar och svulla.
Äta mycket grönsaker och protein.
Basera kosten på bra livsmedel som inte är överdrivet energirika.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 22:20   #20
Beard
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 23
Mitt tips till alla som villa komma i form är skaffa våg och kör appen lifesum. Regga allt du äter och kolla så du inte äter mer än du tror. Se var gränsen går där du går ner i vikt.
Beard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 23:27   #21
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Jag räknar kalorier och äter inte mer när jag har nått mitt dagliga intag. Svårare än så är det inte.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)