Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-23, 17:33   #151
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 727
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Haha detta är så kul. En nybörjare kommer in och vill ha tips på hur man ser ut som Ronaldo, och det slutar i en tråd där baktung sitter och slänger ur sig killgissningar om hur mycket olika fotbollsspelare böjer, medan man känner frustrationen från TS. Mycket underhållande.
Var det Haramabetråden som sneade ur med i vilken gren Harambe skulle vara starkast, bänk eller mark?


On offtopic; Tror inte Ronaldo böjer 200kg.
__________________
Journalen

Senast redigerad av CalleP den 2018-01-23 klockan 17:34.
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 17:37   #152
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Det var nog jag som fick igång debatten när jag citerade ur caféartikeln, sjukt kul att det tog så hus i helvete av det!

(https://www.cafe.se/tranaren-sa-gor-...os-superkropp/

"En elitfotbollsspelare som Ronaldo förväntas ta 200 kilo i knäböj enligt en norsk forskning." )
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 17:44   #153
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Jag gissar att han inte har så mycket böjvana. Mer idrotts specifik träning. Spänst fotboll och kroppsviktövningar. Jag gissar att han böjer 150. Att gå från 150 till 200 kräver en del träning som han inte har lagt ner.

Spekulativ tråd

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 18:01   #154
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Angående 200kg så tror jag det var ATP som påstod att Ronaldo nog kunde greja det i en hockeyböj. Dvs lite djupare än en kvartsböj (typ ner till strax innan nittio grader i knäleden skulle jag säga).

Angående hur han tränar så tror jag han mest ägnar sig åt enbensövningar på gymet. Typ splitböj, utfall, enbensböj och liknande grejer, samt kanske en del tyngdlyftning. Dessutom är jag övertygad om att han gör massvis med övningar som stabiliserar bålen. Så även om han kanske inte har en skivstång på axlarna varje vecka så har han säkerligen överkropp nog att inte automatiskt få krumrygg av 200kg.

Han är säkerligen inte särskilt van vid att göra djupa knäböj, eftersom detta inte liknar nån situation man hamnar i på fotbollsplanen. Kanske att han gör djupa böj i någon form under försäsongsträningen. Men jag tror inte det.

Hur som helst tror jag att han grejar i närheten av 200kg ifall det handlar om en hockeyböj och inte ATG.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 21:01   #155
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag ber om ursäkt för den barnsliga tonen, men jag blir så oerhört provocerad när någon berättar för mig varför jag skrev som jag gjorde. Det fanns inte en tillstymmelse till avundsjuka från min sida, bara ren, hederlig misstro. Den misstron grundar sig mina erfarenheter av fotbollsungdomar, hur man ofta romantiserar det förgångna, baktungs första inlägg i tråden samt dennes historik som kolo-skribent. En kompott av ingredienser som gör att jag väljer att inte tro honom. Enkelt. Att det finns väldigt unga personer som är bra mycket större än Ronaldo är jag hundra procent medveten om.
Du menar alltså något så förskräckligt som att jag om så för ett ögonblick under min historia som kolo-skribent skulle ha avvikit från den minutiösa akribi jag alltid tillämpar?

Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Låt oss ponera, jag är en 'vanlig' person med medelmåttiga gener i 20 års-åldern. Tecknar avtal på närmaste gymmet och börjar träna 3-4ggr i veckan. Sköter kosten så gott jag kan och beställer hem några proteinpåsar då och då.

Hur lång tid tar det tills jag ser u som CR när jag tittar mig i spegeln?

Enligt baktung, tar detta 6 månader.
Du har faktiskt en liten poäng. När jag skrev utgick jag lite väl mycket från mitt eget utgångsläge. Som redan hårt tränande ungdom på relativt hög ungdomsnivå fick jag tillräckligt bra resultat efter ett halvårs gymträning för att få till en rätt vass finish på min fysik som fotbollskille. För en pojke som aldrig rört på sig tidigare snackar vi antagligen om flerdubbelt så lång tid. Jag vann trots allt femkampen på skolans idrottsdag ganska överlägset trots att jag bara spelade fotboll. (Observera att jag hade torskat lika överlägset om jag hade mött en friidrottare, men mina mediokra resultat räckte till klar seger ändå i den försoffade konkurrensen.)

Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Det var nog jag som fick igång debatten när jag citerade ur caféartikeln, sjukt kul att det tog så hus i helvete av det!

(https://www.cafe.se/tranaren-sa-gor-...os-superkropp/

"En elitfotbollsspelare som Ronaldo förväntas ta 200 kilo i knäböj enligt en norsk forskning." )
Jag hade dock fått det hett om öronen redan innan dess.

Nä, jag känner mig faktiskt tacksam gentemot den här tråden för att jag helt plötsligt kommit mycket närmare Ronaldo och tycker bättre om honom än vad jag gjorde tidigare. Nästan så att jag börjar unna honom den där guldbollen som jag alltid känt att Messi borde haft. Jag och Cristiano liksom.

Har även lärt mig ett nytt begrepp i "killgissning". Från en läsare av språktidningen: "Att beskriva något som om att det är blytung fakta fast det egentligen är en gissning eller ett antagande." Det ligger förstås i ordvalen (synnerligen, garanterat, korrelation - sanningsförstärkare) och visst kan det vara spännande att uttrycka sig så, eftersom det ligger så mycket kittlande provokation i att uttrycka sig tvärsäkert trots att man bara går på magkänsla. Och då får man intressanta svar.


Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hur som helst tror jag att han grejar i närheten av 200kg ifall det handlar om en hockeyböj och inte ATG.
Det tror jag också, men självklart gör vi skillnad på knäböj och knäböj.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-01-23 klockan 21:04.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 23:31   #156
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du skrev inte om ceejay! FRAMSTEG!!!
Är det han långa killen med den stora rumpan? I så fall tror jag de kan vara släkt. För de har samma snedvridna verklighetsuppfattning.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-24, 11:45   #157
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag ber om ursäkt för den barnsliga tonen, men jag blir så oerhört provocerad när någon berättar för mig varför jag skrev som jag gjorde. Det fanns inte en tillstymmelse till avundsjuka från min sida, bara ren, hederlig misstro. Den misstron grundar sig mina erfarenheter av fotbollsungdomar, hur man ofta romantiserar det förgångna, baktungs första inlägg i tråden samt dennes historik som kolo-skribent. En kompott av ingredienser som gör att jag väljer att inte tro honom. Enkelt. Att det finns väldigt unga personer som är bra mycket större än Ronaldo är jag hundra procent medveten om.
Jag måste erkänna att min kommentar inte var särskilt genomtänkt. Jag har ingen koll på varken Baktung eller dig så kontexten om vad ni pratat om tidigare flög mig över huvudet. Min kommentar var mest riktad mot den generella uppfattningen om att det inte skulle vara möjligt för 17-18 åringar att se ut som Ronaldo, men de är förstås sällsynta. Jag kan hålla med dig om att det förmodligen är väldigt många fler som TROR att de såg ut som Ronaldo när de var 18, men som i själva verket var betydligt mycket mindre och fetare. Jag vet dock inget om Baktung så jag vet inte vilken av de två kategorierna han tillhör men jag valde att tro på honom när jag skrev kommentaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Låt oss ponera, jag är en 'vanlig' person med medelmåttiga gener i 20 års-åldern. Tecknar avtal på närmaste gymmet och börjar träna 3-4ggr i veckan. Sköter kosten så gott jag kan och beställer hem några proteinpåsar då och då.

Hur lång tid tar det tills jag ser u som CR när jag tittar mig i spegeln?

Enligt baktung, tar detta 6 månader.
Ja, jag håller med. Det är förstås fel. En person i 20 års-åldern med medelmåttiga gener som tränar halvseriöst kommer med största sannolikhet aldrig bli som Ronaldo oavsett hur länge de tränar. Hur ofta ser man folk med Ronaldos kropp på gymmen? Alltså någon med samma muskelmassa och hårdhet? Det är inte ofta.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 22:47   #158
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Men det är väl ganska få som verkligen kör för maxstyrka eller ens tungt?
Jorå. Bland cyklister är det i allafall populärt att köra ritigt tungt, typ 3-4 reps knäböj eller benspark. Svårt att teäna maxstyrka på cykeln.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)