Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-12, 22:12   #2416
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Eric Spoto är visst grym på armbrytning och vill in i WAL och Devon tror han är topp fem i Nordamerika. Vilken jävla grej



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 00:24   #2417
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 08:40   #2418
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Det är klyschigt och förutsägbart att ha Devon som sin favoritbrytare, jag vet, men jag kan fan inte rå för det Tycker karln är rakt igenom opti. Hade jag blivit tvungen att reinkarneras till någon så hade jag valt Devon, lätt. Om han skulle lösa de två saker som han har ogjorda så är hans karriär fulländad. Den första är att slå Michael Todd och ta hem hammaren. Det är inte SÅ osannolikt även om Todd skulle vara favorit i en sådan match. Den andra grejen är att åka över pölen och slå besten i öst, oavsett om det är Denis eller Levan som Mannen med stor M just då. Det har han redan provat och det gick som vissa av er vet åt helvete. Även om det känns rätt osannolikt så skulle det verkligen vara det perfekta slutet. Sen är det bara att lägga remmarna på hyllan
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 08:49   #2419
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det är klyschigt och förutsägbart att ha Devon som sin favoritbrytare, jag vet, men jag kan fan inte rå för det Tycker karln är rakt igenom opti. Hade jag blivit tvungen att reinkarneras till någon så hade jag valt Devon, lätt. Om han skulle lösa de två saker som han har ogjorda så är hans karriär fulländad. Den första är att slå Michael Todd och ta hem hammaren. Det är inte SÅ osannolikt även om Todd skulle vara favorit i en sådan match. Den andra grejen är att åka över pölen och slå besten i öst, oavsett om det är Denis eller Levan som Mannen med stor M just då. Det har han redan provat och det gick som vissa av er vet åt helvete. Även om det känns rätt osannolikt så skulle det verkligen vara det perfekta slutet. Sen är det bara att lägga remmarna på hyllan
Devon är förstås extremt duktig osv men han framstår som lite bättre än vad han faktiskt är p.g.a. dels att han bara kör supermatcher och dels att han bara kör freedom armwrestling och på WAL-bord. Han har alltid haft som svaghet att han är lite för långsam i starten vilket han själv har erkänt. Det är därför man aldrig ser honom bryta mot öst-statare i samma viktklasser (Cyplenkov är inte direkt Usain Bolt han heller) då de är extremt snabba och explosiva vilket Devon inte direkt kan hantera. Är ju förstås omöjligt i att spekulera vilka han skulle förlora mot som tävlar i "riktig" armbrytning men WAL är lite som WPC också med pajasregler osv. Samt invitational only, de bjuder bara in de som de tror att "sina" armbrytare kommer vinna över. Cyplenkov var lite av ett undantag, för om Devon förlorar, vilket han gjorde, kan man alltid skylla på "steroid russian" eller viktskillnaden. Vilket alla också gjorde
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:05   #2420
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Devon är förstås extremt duktig osv men han framstår som lite bättre än vad han faktiskt är p.g.a. dels att han bara kör supermatcher och dels att han bara kör freedom armwrestling och på WAL-bord. Han har alltid haft som svaghet att han är lite för långsam i starten vilket han själv har erkänt. Det är därför man aldrig ser honom bryta mot öst-statare i samma viktklasser (Cyplenkov är inte direkt Usain Bolt han heller) då de är extremt snabba och explosiva vilket Devon inte direkt kan hantera. Är ju förstås omöjligt i att spekulera vilka han skulle förlora mot som tävlar i "riktig" armbrytning men WAL är lite som WPC också med pajasregler osv. Samt invitational only, de bjuder bara in de som de tror att "sina" armbrytare kommer vinna över. Cyplenkov var lite av ett undantag, för om Devon förlorar, vilket han gjorde, kan man alltid skylla på "steroid russian" eller viktskillnaden. Vilket alla också gjorde
Ja, jag har förstått att den som vinner WAL inte per automatik är bäst i världen Du bryter ju faktiskt arm så ditt intresse är befogat men jag har fått något sorts osunt stort intresse för skiten då jag tycker att det är svinkul att kolla på. Så jag har sett en massa matcher, inte allt men mycket av det som finns på Youtube. Är införstådd med att Devon inte är i sin prime men när han var det så klassades han väl ändå som bäst i världen? Han har väl, till skillnad från Todd, inte varit så blyg för att flyga över till Europa och bryta. Jag tänker t.ex. på matchen mot Pushkar som vad jag har förstått var om världsmästartiteln.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:11   #2421
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ja, jag har förstått att den som vinner WAL inte per automatik är bäst i världen Du bryter ju faktiskt arm så ditt intresse är befogat men jag har fått något sorts osunt stort intresse för skiten då jag tycker att det är svinkul att kolla på. Så jag har sett en massa matcher, inte allt men mycket av det som finns på Youtube. Är införstådd med att Devon inte är i sin prime men när han var det så klassades han väl ändå som bäst i världen? Han har väl, till skillnad från Todd, inte varit så blyg för att flyga över till Europa och bryta. Jag tänker t.ex. på matchen mot Pushkar som vad jag har förstått var om världsmästartiteln.
Haha armbrytning är ju skitkul så inte konstigt om man får ett intresse för det Du borde söka upp närmsta klubb och prova några gånger!

Han säger ju sig vara i sin prime just nu och det är möjligt att det är sant, han verkar riktigt jävla stark. På ett vis, på ett vis inte. Han verkar ha tappat en del vissa lägen efter en operation osv och blivit starkare överlag annars. Hursomhelst så bryter han ju väldigt defensivt som du har sett, och ett "äkta" VM är ju turneringsstil. Och att göra motståndaren trött på det viset som han är känd för i supermatcher fungerar inte alls på turnering, för man blir ju nästan lika trött själv. Så om man kör en sån trött-match mot någon så möter man ju inte den igen sen, samtidigt som nästa match är mot någon som är nästan helt fräsch. Även om man är starkare än alla andra på turneringen blir det helt sjukt jobbigt till slut och i finalen kommer man inte vara i form alls för att möta den bästa/näst bästa.

Jag har provat flera gånger

Är dock inte helt insatt i hur det var före typ 2016. Det kan David säkert svara mer på.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:15   #2422
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Är wpc ett pajasförbund? Vi glömmer att det inte testas. Lite grunda böjar har jag sett men är inte så insatt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:20   #2423
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Är wpc ett pajasförbund? Vi glömmer att det inte testas. Lite grunda böjar har jag sett men är inte så insatt
Grunda böjer och startsignaler i stort sett på vägen ner i bänkpressen och mjuka markstänger. Det går ju inte direkt bli mer pajas SL-mässigt utan att det blir fullkomligt absurt så ja, definitivt pajasförbund.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:27   #2424
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Är wpc ett pajasförbund? Vi glömmer att det inte testas. Lite grunda böjar har jag sett men är inte så insatt
Från folk som vart och tävlat så har jag hört
*Olika regler i olika länder
* Inte så nog med utrustningen (Som te.x IPF)
* monoliften
* icke standardiserade skivor & vikter

Men rövarhistorierna vart jäkla mycket roligare
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:34   #2425
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Haha armbrytning är ju skitkul så inte konstigt om man får ett intresse för det Du borde söka upp närmsta klubb och prova några gånger!

Han säger ju sig vara i sin prime just nu och det är möjligt att det är sant, han verkar riktigt jävla stark. På ett vis, på ett vis inte. Han verkar ha tappat en del vissa lägen efter en operation osv och blivit starkare överlag annars. Hursomhelst så bryter han ju väldigt defensivt som du har sett, och ett "äkta" VM är ju turneringsstil. Och att göra motståndaren trött på det viset som han är känd för i supermatcher fungerar inte alls på turnering, för man blir ju nästan lika trött själv. Så om man kör en sån trött-match mot någon så möter man ju inte den igen sen, samtidigt som nästa match är mot någon som är nästan helt fräsch. Även om man är starkare än alla andra på turneringen blir det helt sjukt jobbigt till slut och i finalen kommer man inte vara i form alls för att möta den bästa/näst bästa.

Jag har provat flera gånger

Är dock inte helt insatt i hur det var före typ 2016. Det kan David säkert svara mer på.
Jag har handleder och underarmar som en skolflicka, armbrytning är inte för mig

Devon snackar väldigt mycket skit, hans prime har redan varit och det var några år sedan. Med prime åsyftar jag även hur han står sig relativt sett till de övriga i världen, inte bara hur han stark han är. Han kanske kan nå prime igen med ny teknik o.s.v., t.ex. Kings Move, men de flesta anser nog att hans peak har varit. Levan och Denis är ju även en sorts ny nivå och det ska nog fruktansvärt mycket till om han, nu när han närmar sig 50, ska vinna en match mot någon av dom. Kollar man YT-klipp så är det ofta kommentarer om "This was prime Devon" om matcher som var typ 2008 och däromkring. Matchen mot Pushkar tror jag var 2012. Så kanske var i det spannet som han peakade. Häromkring slog han ju även Brzenk. I denna period klassades han så vitt jag vet som bäst i världen.

Det är dock inte superviktigt för mig att han är bäst i världen även om det hade varit kul. Jag ÄLSKAR att när han bryter så är det som en kombination av WWE och en riktig sport, det är så jävla mycket skitsnack En seger mot Todd räcker för mig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 09:37   #2426
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Larratt är en sån där som är underhållande att se på Youtube. Hans personlighet gör sig bäst kanske en halvtimme i taget. I verkligheten är han nog ytterst enerverande att ha att göra med. Det är nog därför han har en sån bromance med Jujimufu. Bägge är sådär intensiva och jobbiga.

Han behöver helt klart Concerta eller dylikt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:04   #2427
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Larratt är en sån där som är underhållande att se på Youtube. Hans personlighet gör sig bäst kanske en halvtimme i taget. I verkligheten är han nog ytterst enerverande att ha att göra med. Det är nog därför han har en sån bromance med Jujimufu. Bägge är sådär intensiva och jobbiga.

Han behöver helt klart Concerta eller dylikt.
Det tror inte jag, han verkar rätt chill. Säker i sig själv. Man får ju ta in i beräkningen att när han är på t.ex. Jujis kanal så ska han ju underhålla och då kopplar han på lite av sin tävlingspersonlighet. Den tävlingspersonligheten, när den levs ut till fullo, är ju något som vissa anser vara sjukt osoft Jag älskar den men jag har visat matcher för mina polare(som anser att jag är en jävla kuf som har sett typ alla matcher som finns på tuben haha) och de tycker att han är otroligt osympatisk. Har slutat med att de sympatiserar med hans motståndare istället.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:08   #2428
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Man måste ju gilla Larratt när han besitter en käklinje av marmor. Tror han skär frukt med den.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:11   #2429
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Man måste ju gilla Larratt när han besitter en käklinje av marmor. Tror han skär frukt med den.
100% släkt med jaws från bond.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:18   #2430
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Man måste ju gilla Larratt när han besitter en käklinje av marmor. Tror han skär frukt med den.
Och ett munläder av Guds nåde. Jag har garvat högt hemma flera gånger när jag har sett hans matcher. Det är så mycket hån och trashtalk att hälften hade varit nog.

Den här låten sjöng han in inför sin match mot Dave Chaffee

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)