Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-12, 15:14   #2401
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag är dock lite skeptisk till om Clarence pallar med det enformiga i en SL satsning över tid? Jag har inte kollat så mycket på honom men det krävs ju väldigt mycket engagemang på 3 lyft.

Med Juji's medicinskåp hade jag blivit förvånad med sämre resultat!
Det tror jag är noll problem, bara att träna som nu fast skifta fokus. Behöver ju inte sluta rycka och stöta bara för att han fokar på SL. Han verkar dessutom vara typen som skulle kunna trivas med enformighet. Vet inte vad ordet jag söker är, neurotisk?

Jag vet inget om Jujis medicinskåp men han ser onekligen rådopad ut. Bra resultat oavsett, inte optimalt att vara mångsysslare.

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vilket medicinskåp har han? Och hur ser Clarence medicinskåp ut, han skulle ta medalj i OS om han tävlade, men han gör inte det för att "han inte gillar förbundet" typ.. lol.
Jag är dels inte den som skyller på doping så fort någon sticker ut styrkemässigt och det är även så, så vitt jag vet, inte något som Juji har erkänt(blir ju faktiskt vanligare och vanligare att folk outar sin doping). Men man får ge Lennix att han ser dopad ut. Han är 178 cm och väger drygt 110 kg samtidigt som han är någorlunda lean. Tycker att han en aura av att vara dopad, kan se framför mig att han har åsikten att doping inte är så fel Lite utav "en fri själ".

Claerence tror jag mer på som ren. Skulle bara kunna vara ett freak of nature. Hans officiella anledning till att han avstår att tävla är förbundet och då mycket p.g.a. att han tycker dopingtestandet är för dåligt. Jag vet att tävlande inom IPF inte är ett 100 % tecken på att man är ren MEN om han väljer att styrkelyfta inom IPF så det talar det åtminstone mer för hans ev. renhet jämfört med om han skulle välja ett otestat förbund.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 15:21   #2402
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det tror jag är noll problem, bara att träna som nu fast skifta fokus. Behöver ju inte sluta rycka och stöta bara för att han fokar på SL. Han verkar dessutom vara typen som skulle kunna trivas med enformighet. Vet inte vad ordet jag söker är, neurotisk?

Jag vet inget om Jujis medicinskåp men han ser onekligen rådopad ut. Bra resultat oavsett, inte optimalt att vara mångsysslare.



Jag är dels inte den som skyller på doping så fort någon sticker ut styrkemässigt och det är även så, så vitt jag vet, inte något som Juji har erkänt(blir ju faktiskt vanligare och vanligare att folk outar sin doping). Men man får ge Lennix att han ser dopad ut. Han är 178 cm och väger drygt 110 kg samtidigt som han är någorlunda lean. Tycker att han en aura av att vara dopad, kan se framför mig att han har åsikten att doping inte är så fel Lite utav "en fri själ".
Jag brukar visa Juji när någon undrar hur det ser ut när man dopar sig. En snubbe som ser ut som en belgian blue men gör backflips och voltar

Ok, gillar han enformighet så kan han absolut göra bra ifrån sig. Dock tror jag kanske det krävs kanske 2 år. Har så svårt att se han i trikåer tävlande för IPF bara, varför vet jag inte.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 15:28   #2403
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag brukar visa Juji när någon undrar hur det ser ut när man dopar sig. En snubbe som ser ut som en belgian blue men gör backflips och voltar

Ok, gillar han enformighet så kan han absolut göra bra ifrån sig. Dock tror jag kanske det krävs kanske 2 år. Har så svårt att se han i trikåer tävlande för IPF bara, varför vet jag inte.
En diskussion då: har verkligen faktumet att han voltar och går ned i split något att göra med dopingen? Jag köper att det ser absurt ut men egentligen är det väl enbart hans fysik som tyder på doping? Det övriga är väl mer ett faktum av många års träning och stretching.

Ja, jag tror liksom inte att han tränar så jävla varierat just nu. Jag kan väl ge dig att OL kanske är lite mer spännande än SL men i.o.m. att han till 100 % vet vad en SL-satsning innebär och att han vill göra det så skulle jag inte oroa mig för att han tröttnar i första taget.

Om han tävlar inom ett förbund och väljer något annat än IPF så tappar han ju all trovärdighet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 15:50   #2404
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
En diskussion då: har verkligen faktumet att han voltar och går ned i split något att göra med dopingen? Jag köper att det ser absurt ut men egentligen är det väl enbart hans fysik som tyder på doping? Det övriga är väl mer ett faktum av många års träning och stretching.

Ja, jag tror liksom inte att han tränar så jävla varierat just nu. Jag kan väl ge dig att OL kanske är lite mer spännande än SL men i.o.m. att han till 100 % vet vad en SL-satsning innebär och att han vill göra det så skulle jag inte oroa mig för att han tröttnar i första taget.

Om han tävlar inom ett förbund och väljer något annat än IPF så tappar han ju all trovärdighet.
Tror inte vi får diskutera det. Det är för det ser absurt ut Och jag tror absolut inte att man kan bli så grov och fortfarande gymnastisk utan preparat. Men jag kan absolut inte bevisa det på något sätt eller hänvisa till fakta, det är bara vad jag tror. Jag hade tyckt att det var oerhört intressant och se hur grov man kan bli utan prep.

Jag tror inte att dom inom är IPF är helt natty heller.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 16:09   #2405
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tror inte vi får diskutera det. Det är för det ser absurt ut Och jag tror absolut inte att man kan bli så grov och fortfarande gymnastisk utan preparat. Men jag kan absolut inte bevisa det på något sätt eller hänvisa till fakta, det är bara vad jag tror. Jag hade tyckt att det var oerhört intressant och se hur grov man kan bli utan prep.

Jag tror inte att dom inom är IPF är helt natty heller.
Jag ser inte hur dopingen skulle göra honom bra på volter, tror det bara har att göra med hans bakgrund och det extrema antal timmar som han har lagt på det.

Jag vet inte varför jag startade en dopingdiskussion, det är ju det värsta jag vet Jag har nästan alltid betydligt högre tro på vad människan kan uppnå ren jämfört med de jag diskuterar med. Det är också en diskussion som aldrig leder någonstans. Så vi skippar den.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 17:16   #2406
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag är dels inte den som skyller på doping så fort någon sticker ut styrkemässigt och det är även så, så vitt jag vet, inte något som Juji har erkänt(blir ju faktiskt vanligare och vanligare att folk outar sin doping). Men man får ge Lennix att han ser dopad ut. Han är 178 cm och väger drygt 110 kg samtidigt som han är någorlunda lean. Tycker att han en aura av att vara dopad, kan se framför mig att han har åsikten att doping inte är så fel Lite utav "en fri själ".

Claerence tror jag mer på som ren. Skulle bara kunna vara ett freak of nature. Hans officiella anledning till att han avstår att tävla är förbundet och då mycket p.g.a. att han tycker dopingtestandet är för dåligt. Jag vet att tävlande inom IPF inte är ett 100 % tecken på att man är ren MEN om han väljer att styrkelyfta inom IPF så det talar det åtminstone mer för hans ev. renhet jämfört med om han skulle välja ett otestat förbund.
Jag tycker det är troligare att Juji är ren även om det är självklart att han har petat i sig lite testo någon gång. Att Clarence skulle vara ren, och dessutom vegan, ser jag som helt omöjligt. Snubben är typ en av dom starkaste i världen i sin viktklass, samtidigt är han så rippad att han skulle kunna gå upp på en scen inom en vecka typ. Men även med doping så är han ett freak.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 17:18   #2407
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Försöker ni avsiktligt få låst på tråden eller vad är det frågan om?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 18:22   #2408
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Nej, lätt dopingspekulation får man väl prata om?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 18:45   #2409
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Nej, lätt dopingspekulation får man väl prata om?
Citat:
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.
Och just spekulationer bör man vara lite återhållsam med..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 19:32   #2410
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Och just spekulationer bör man vara lite återhållsam med..
Tolkar det där som att det är diskussioner om själva preparaten som avses, inte huruvida den eller den är dopad eller inte.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 19:48   #2411
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Det har varit på tapeten förut att man inte ska prata om verksamma ämnen osv. Själva diskussionen på erkända profiler som står i rampljuset och inte hänger här och känner sig outade av det har varit ok så länge det är en saklig diskussion.

Juji har nog dopat sig ordentligt i omgångar. Att tro annat vore naivt.

Clarence stats och kroppsvikt påvisar doping och är nog med väldigt hög faktor dopad.
Inte vill tävla men skulle vinna vm och väger runt +100 kg i extremt bra form på 178 cm får nog räknas som rätt bra indikationer på att Clarence inte är ren.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 19:49   #2412
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
skärp eeeeer.
Licis
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 20:12   #2413
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
skärp eeeeer.
Licis
Video
Rofl. "Today we are doing an interview with Mens Health Magazine".

Väldigt hälsosamt att vara 170+ kg rådopad strongman. Tyckte det var lite kul. Givet att läsarna som läser en sådan tidning eller skaparna inte bryr sig. Bara lite kul med tidningens namn mot vad det faktiskt är.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 20:14   #2414
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
mens health har ju inget att göra med verklig hälsa så
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 20:44   #2415
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Och just spekulationer bör man vara lite återhållsam med..
Nu spekulerar vi dock om huruvida någon är dopad eller inte, faller inte riktigt under §1..
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)