Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-21, 04:38   #7456
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Mina 2v semester är slut och jag är tillbaka igen på cykelsadeln. Det här med att man skulle behöva vara ledig för att återhämta sig efter semestern stämmer nästan på mig.
Har haft en del småsaker att fixa här hemma på huset och bestämde mig för att göra så mycket som möjligt av dem när jag ändå "var igång". Inga märkvärdiga saker utan det var bara att byta ut en hängränna och tillhörande brädbit bakom. Byta ut några små bitar panel och måla dem, måla en kant runt soprummet, byta ut lamparmatur i förråd och badrum, byta tre glödlampor, skruva fast täckbrickor över låset i förrådet och skruva fast en tröskellist.
Som sagt småsaker, men det tar lite tid när man inte har alla grejer eller verktyg hemma.

Skönt att ha gjort det mesta av grejerna på listan och nu kan jag börja trampa på trainern igen utan att se saker som jag måste fixa.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 09:50   #7457
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Mina 2v semester är slut och jag är tillbaka igen på cykelsadeln. Det här med att man skulle behöva vara ledig för att återhämta sig efter semestern stämmer nästan på mig.
Har haft en del småsaker att fixa här hemma på huset och bestämde mig för att göra så mycket som möjligt av dem när jag ändå "var igång". Inga märkvärdiga saker utan det var bara att byta ut en hängränna och tillhörande brädbit bakom. Byta ut några små bitar panel och måla dem, måla en kant runt soprummet, byta ut lamparmatur i förråd och badrum, byta tre glödlampor, skruva fast täckbrickor över låset i förrådet och skruva fast en tröskellist.
Som sagt småsaker, men det tar lite tid när man inte har alla grejer eller verktyg hemma.

Skönt att ha gjort det mesta av grejerna på listan och nu kan jag börja trampa på trainern igen utan att se saker som jag måste fixa.
Bara att åka och köpa grejerna som behövs är tråkigt!
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 10:42   #7458
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Mina 2v semester är slut och jag är tillbaka igen på cykelsadeln. Det här med att man skulle behöva vara ledig för att återhämta sig efter semestern stämmer nästan på mig.
Har haft en del småsaker att fixa här hemma på huset och bestämde mig för att göra så mycket som möjligt av dem när jag ändå "var igång". Inga märkvärdiga saker utan det var bara att byta ut en hängränna och tillhörande brädbit bakom. Byta ut några små bitar panel och måla dem, måla en kant runt soprummet, byta ut lamparmatur i förråd och badrum, byta tre glödlampor, skruva fast täckbrickor över låset i förrådet och skruva fast en tröskellist.
Som sagt småsaker, men det tar lite tid när man inte har alla grejer eller verktyg hemma.

Skönt att ha gjort det mesta av grejerna på listan och nu kan jag börja trampa på trainern igen utan att se saker som jag måste fixa.
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Bara att åka och köpa grejerna som behövs är tråkigt!
Galet skönt när sådant är fixat dock, samtidigt som det såklart är surt att lägga ledig tid på att "fixa".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 21:07   #7459
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Bara att åka och köpa grejerna som behövs är tråkigt!
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Galet skönt när sådant är fixat dock, samtidigt som det såklart är surt att lägga ledig tid på att "fixa".
Jepp, jepp och jepp!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 10:39   #7460
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag måste bara fråga, för jag förstår fan inte: kollade din Instagram. Den 23:e december 2017 har du postat en video där du(?) kör curls. Är det du? I sådant fall har jag haft helt fel bild av din fysik
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 11:38   #7461
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag måste bara fråga, för jag förstår fan inte: kollade din Instagram. Den 23:e december 2017 har du postat en video där du(?) kör curls. Är det du? I sådant fall har jag haft helt fel bild av din fysik
Jodå det är jag som leker lite med hantlarna på den filmen. Jag har stora vader och triceps, men är "fet" och medioker för övrigt.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 11:57   #7462
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag måste bara fråga, för jag förstår fan inte: kollade din Instagram. Den 23:e december 2017 har du postat en video där du(?) kör curls. Är det du? I sådant fall har jag haft helt fel bild av din fysik
Haha nu blev jag tvungen att leta upp videon för att kolla.

Bra mycket grövre än vad jag hade trott.

Biffdruva!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 12:21   #7463
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jodå det är jag som leker lite med hantlarna på den filmen. Jag har stora vader och triceps, men är "fet" och medioker för övrigt.
Haha. Du vet att du i den videon framstår som så grov att jag trodde att du hade bett en kompis curla i din T-shirt för att låtsas att det var du, som en kul grej? Jag hade föreställt mig en klassisk motionärskropp så kunde inte riktigt köpa att det var du Grymma armar ju!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 12:26   #7464
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha. Du vet att du i den videon framstår som så grov att jag trodde att du hade bett en kompis curla i din T-shirt för att låtsas att det var du, som en kul grej? Jag hade föreställt mig en klassisk motionärskropp så kunde inte riktigt köpa att det var du Grymma armar ju!
Wow, jag hade en helt annan bild också! Grymt. Är vi inte creepy som sitter och kollar på en 8 månader instagramfilm?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 12:28   #7465
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Wow, jag hade en helt annan bild också! Grymt. Är vi inte creepy som sitter och kollar på en 8 månader instagramfilm?
Om det rankas som creepy så kan jag säga att jag är helt sjukt obehaglig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 21:14   #7466
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Jag är väl inte så flitig på att posta bilder här från när jag är på gymmet, men det är bara ljuset som råkar vara bra på filmen. Kollar ni på övriga bilder så är jag mest en medelålders flintskallig multimotionär.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 08:01   #7467
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag är väl inte så flitig på att posta bilder här från när jag är på gymmet, men det är bara ljuset som råkar vara bra på filmen. Kollar ni på övriga bilder så är jag mest en medelålders flintskallig multimotionär.
Multimotionär med armarna från helvetet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 09:13   #7468
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Multimotionär med armarna från helvetet.
Hahaha, ska försöka få bukt på obalansen på kroppen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20180823_064041_448.jpg (177.3 KB, 1 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 11:43   #7469
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Fortfarande lika oklart vad som händer i framtiden med mina lopp och utmaningar.
Har dock anmält mig till Göteborgs Brantaste nästa onsdag. Ett kort lopp i en uppförsbacke. Något jag verkligen inte är i form inför egentligen.
Men då skapar jag i alla fall en tid som jag kan förbättra nästa år!

Mitt gymkort går snart ut. Har verkligen inte utnyttjat det mycket det här året, men samtidigt så kommer vintersäsongen nu och då behöver jag någonstans att staka. Så det lutar åt en förlängning.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 11:49   #7470
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Fortfarande lika oklart vad som händer i framtiden med mina lopp och utmaningar.
Har dock anmält mig till Göteborgs Brantaste nästa onsdag. Ett kort lopp i en uppförsbacke. Något jag verkligen inte är i form inför egentligen.
Men då skapar jag i alla fall en tid som jag kan förbättra nästa år!

Mitt gymkort går snart ut. Har verkligen inte utnyttjat det mycket det här året, men samtidigt så kommer vintersäsongen nu och då behöver jag någonstans att staka. Så det lutar åt en förlängning.
Friskvårdspengar är ju perfekt för gymkort om ni har sånt på jobbet. Jag har använt mina friskvårdspengar till det trots att jag har eget gym hemma. Kan ju vara trevligt att komma iväg och titta på folk och springa löpband ibland.

Kul med spontana tävlingar. Min målsättning är att kunna komma i så bra form så att jag kan vara så spontan nästa vår/sommar.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)