Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-17, 10:10   #28096
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av dared Visa inlägg
Lol at gif.

Tror Gustafssons stil passar hyffsat mot både Machida och Hashad. Kommer bli intressant att se en sådan matchup snart. Maulers stående grappling ser rätt bra ut måste jag säga, och han är en betydligt längre striker än de andra två. Dock har Hashad väldigt explosiva TD. I Maulers nästa match så tror jag även han ser bättre ut än mot Shogun (så länge det inte är mot jbj)
Kan ju inte påstå att jag tyckte Gustafsson imponerade direkt. Känns som om motståndet helt enkelt var för dåligt.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 10:31   #28097
olwe
Registered User
 
olwes avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 673
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Kan ju inte påstå att jag tyckte Gustafsson imponerade direkt. Känns som om motståndet helt enkelt var för dåligt.
Jag kan ju förstå vad du menar. Men han mötte Shogun. Asso, det är konstigt att många verkar ge kritik till Gustafsson för att han inte tokmördade Shogun. Shogun är en av de absolut bästa i divisionen. En av få som lyckats spöa Machida (JJ och rampage är de andra, varav rampage var ett omdiskuterat domslut).

Det är några individer som ligger rätt långt över de andra i LHW (se matchen machida - bader om ni vill smaka på klyftan till mellanskiktet), och Alex spöade nyss en av dem, jag tycker det är oresonligt att förvänta sig att det ska vara enkelt gjort.
__________________
“Does God exist? Well, I would say, 'Not yet.'” - Ray Kurzweil
olwe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 10:42   #28098
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
En till slam-KO med Khabilov, ouch.

1:55
Snyggt brutet av dommaren med! Inte lång tid att fundera/ta beslut på och BAM! dyktacklar sig in mellan.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 10:58   #28099
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Kan ju inte påstå att jag tyckte Gustafsson imponerade direkt. Känns som om motståndet helt enkelt var för dåligt.
Han hade en "off night" och vann fortfarande mot vad som såg att vara en hyffsat fräsh version av Shogun.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 11:18   #28100
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Han hade en "off night" och vann fortfarande mot vad som såg att vara en hyffsat fräsh version av Shogun.
Så ser jag också på det.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 13:15   #28101
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Jag med, finns bra med utrymme för att se en ännu bättre The Mauler.

Dessutom skulle nog Alex ha avslutat en hel del andra fighters med första knockdownen+gnp eller ena knät som satt ruggigt bra. Shogun är bra tuff, det märkte man inte minst mot Hendo. Sätter inte många i LHW som favorit mot den Shogun som mötte Alex, även om det var en lite väl enkelspårig version vi fick se. Vet inte om det säger mer om LHW som division eller om Shoguns tuffhet.

Senast redigerad av dared den 2012-12-17 klockan 13:17.
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 13:18   #28102
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Det är faktiskt intressant att många ser Hendos vinst, där han avslutade fighten med att bli brutalt dominerad på marken, mountad och GnPad som en bättre vinst än Gustafssons kontrollerade stabila beslut inkl knockdown mot samma motståndare. Hendo var ju i klart större problem, även om han även var närmre avslutet.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 13:40   #28103
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Jag undrar hur bra Shogun egentligen träffade Alex. Visst har han en bra haka, men vinklarna var lite för dåliga för att se hur hårda träffarna egentligen var. Läkarn tyckte tydligen det var hårt då han fick en 180 dagars avstängning .
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-12-17 klockan 13:42.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 13:46   #28104
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag undrar hur bra Shogun egentligen träffade Alex. Visst har han en bra haka, men vinklarna var lite för dåliga för att se hur hårda träffarna egentligen var. Läkarn tyckte tydligen det var hårt då han fick en 180 dagars avstängning .
Vet inte om det stämmer men hörde att det var 30 för matchbilden i sig och de 180 dagarna är endast potentiella beroende på hur hans vrist ser ut vid röntgen. (?)

Såg om fighten idag och verkar som att Alex oftast flyttade bort huvudet lite så inte smällarna landade speciellt klockrent. Givetvis avårt att bedöma det däremot.

Senast redigerad av dared den 2012-12-17 klockan 13:48.
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 13:49   #28105
Vilson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 22
Tyckte Gustafsson blev svept lite oroväckande lätt i första ronden och hade det varit Rashad som haft honom upptryckt mot buren så hade han nog åkt i backen.
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 14:30   #28106
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av dared Visa inlägg
Vet inte om det stämmer men hörde att det var 30 för matchbilden i sig och de 180 dagarna är endast potentiella beroende på hur hans vrist ser ut vid röntgen. (?)

Såg om fighten idag och verkar som att Alex oftast flyttade bort huvudet lite så inte smällarna landade speciellt klockrent. Givetvis avårt att bedöma det däremot.
Precis, han behöver kolla upp sig efter 30 dagar. Om han inte gör det är det 180 dagar.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 14:37   #28107
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 15:59   #28108
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av dared Visa inlägg
Vet inte om det stämmer men hörde att det var 30 för matchbilden i sig och de 180 dagarna är endast potentiella beroende på hur hans vrist ser ut vid röntgen. (?)

Såg om fighten idag och verkar som att Alex oftast flyttade bort huvudet lite så inte smällarna landade speciellt klockrent. Givetvis avårt att bedöma det däremot.

Ska bli intressant hur hans fotled är. Efter fighten, när man ser honom gå in på presskonferansen kan man tydligt se han halta fram.

En intervju han gjorde i staterna 4-5 dagar senare och man kan fortfarande se han halta smått.

Han käkade inte speciellt många sparkar, men det var några hårda jävlar han käkade ståendes med all tyngd på benet
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 17:46   #28109
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Bara jag som blev besviken på Mitrione? Iofs är han ingen superfighter men han började rätt bra fram tills han fick för sig att det är en bra idé att inleda en sluggfest mot nelson som uppenbarligen är skitsvår att knocka och som dessutom slår jävligt hårt..
Mitrione måste ju sett hur de som besegrat nelson har gjort?
Antingen är han dum eller så har han för myckt självförtroende
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 17:56   #28110
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Tycker varken Mitrione eller Nelson hör hemma i UFC. Tungviktsdivisionen är så otroligt fattig.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)