Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-01-22, 17:54   #22156
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Gillade Primetime starkt. Ett bra steg bort från wwf trashtalk och ett närmare mot att bli en accepterad sport. Bra uppbyggnad inför fighten.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 19:44   #22157
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
GSP mot Diaz hade kunnat vara en av de största fighterna på många, många år.
Varför då?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 20:41   #22158
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Varför då?
Varför då? Varför inte? Senaste gången vi hade en så unik karaktär till contender kombinerat med ett reellt ömsesidigt missnöje mellan inbördes parter fick vi main eventet i UFC 117. Ta en titt på primetimen nu och föreställ dig då buildupen när det är GSP istället och bältena ska unifieras (om det nu är ett ord). Kommer bli mäktigt!
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 21:12   #22159
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Varför då? Varför inte? Senaste gången vi hade en så unik karaktär till contender kombinerat med ett reellt ömsesidigt missnöje mellan inbördes parter fick vi main eventet i UFC 117. Ta en titt på primetimen nu och föreställ dig då buildupen när det är GSP istället och bältena ska unifieras (om det nu är ett ord). Kommer bli mäktigt!
Tillägger även att det i sådana fall blir första gången på länge GSP kommer få möta någon som inte "matas till honom".
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 21:19   #22160
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Tillägger även att det i sådana fall blir första gången på länge GSP kommer få möta någon som inte "matas till honom".
Vad menar du?
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 21:24   #22161
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Vad menar du?
Att de senaste matcherna GSP fått mest känns som divisionen's sista desperationsförsök. Fast det kanske bara mest känns så, så här i efterhand.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:07   #22162
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Varför då? Varför inte? Senaste gången vi hade en så unik karaktär till contender kombinerat med ett reellt ömsesidigt missnöje mellan inbördes parter fick vi main eventet i UFC 117. Ta en titt på primetimen nu och föreställ dig då buildupen när det är GSP istället och bältena ska unifieras (om det nu är ett ord). Kommer bli mäktigt!
Ett ömsesidigt missnöje och kontroversiella personligheter tycker jag inte riktigt är nog för att matchen ska klassas som "en av de största på många, många år".

Det skulle snarare vara något som två personer som rensat ut respektive viktklasser (Bortser från Chael), GSP och Anderson tex.

Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Tillägger även att det i sådana fall blir första gången på länge GSP kommer få möta någon som inte "matas till honom".
Är inte så såld på Diaz. Han saknar kvalitétsvinster och har fått match-ups som passar väldigt bra, dvs strikers.

Sen är GSP en väldigt dålig match-up för honom. Tror inte han kommer kunna stoppa nedtagningarna, eller kunna få igång någon effektiv offensiv från ryggen. På fötterna tror jag GSP kommer kunna hålla sig på utsidan och få in de bättre träffarna genom att använda mycket jabbar och bensparkar. Tittar man på matchen mot Paul, första ronden mot BJ Penn, och speciellt Zaromskis - ser man att Diaz har en hel del svagheter när det gäller stand-up.

Senast redigerad av cero den 2012-01-22 klockan 22:10.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:15   #22163
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Diaz är den ende som kan göra en fight mot GSP intressant vid det här laget. Han är en energizerbunny som kommer pressa hela tiden och var än matchen tar plats så är han ett hot. Det är GSP:s match att förlora, för om inte han inte är kylig utan gör misstag så kommer Diaz att utnyttja det, och sätta GSP:s hjärta på prov. Vilket är än mer ett frågetecken nu då Diaz har lyckats nästla in sig i GSP:s huvud.
Jag tror dessutom att även att Diaz kontinuerligt vässat tdd:n, även om han är relativt otestad där på senast, och kanske tillräckligt mycket för att överraska.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-01-22 klockan 22:19.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:22   #22164
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Har inte GSP visat sig vara väldigt stark mentalt och diciplinerad? Håller sig alltid till sina strategier, och har en väldigt konsekvent karriär. Men visst, Diaz hjärta är svårslaget, och han har verkligen inget att förlora.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:35   #22165
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Ja, men det finns frågetecken. När shields petade honom i ögat så var han märkbart brydd. Såpass att K-1 Shields faktiskt hade en hel del framgång ståendes. Poängen är att om någon kan pressa GSP såpass att han kommer av sig, så är det Diaz. Dessutom så tror jag Diaz kan vara bättre från ryggen än Shields, och GSP undvek ju att ta ner Shields.
Mycket möjligt att Diaz kan göra en Silva.
Frågan är också om knäskadan kommer ha något kölvatten.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-01-22 klockan 22:36.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:36   #22166
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Är inte så såld på Diaz. Han saknar kvalitétsvinster och har fått match-ups som passar väldigt bra, dvs strikers.

Sen är GSP en väldigt dålig match-up för honom. Tror inte han kommer kunna stoppa nedtagningarna, eller kunna få igång någon effektiv offensiv från ryggen. På fötterna tror jag GSP kommer kunna hålla sig på utsidan och få in de bättre träffarna genom att använda mycket jabbar och bensparkar. Tittar man på matchen mot Paul, första ronden mot BJ Penn, och speciellt Zaromskis - ser man att Diaz har en hel del svagheter när det gäller stand-up.
Du tror alltså... att GSP har fördelen stående mot Diaz?

Åååååålrajt...
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:41   #22167
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Du tror alltså... att GSP har fördelen stående mot Diaz?

Åååååålrajt...
Mycket möjligt att han lyckas använda en strategi av att hålla sitt avstånd med jabbar och leg kicks, om Diaz kommer nära och börjar köra sina kombinationer kommer GSP bara ta ner honom. GSP är för smart för att dras in i ett brawl med Diaz som dem flesta andra gör.

Senast redigerad av Petoria den 2012-01-22 klockan 22:42.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:43   #22168
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Diaz har en väldigt offensiv stil, men han är inte så dålig defensivt som många vill få det till. Visst är jabb, jabb, spark, superman punch, td en bra stil mot honom men han går framåt och pressar hela tiden. Gör man misstag och/eller blir trött så kommer man få det jobbigt.
Även om GSP har en bra stil för att negera Diaz styrkor, så har å andra sidan Diaz en bra still för vice versa.
DET är vad som är intressant.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-01-22 klockan 22:46.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:46   #22169
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Samtidigt som GSP kör en supermanpunch så kommer en rak höger från Diaz som som stoppar honom mid-air

om GSP vinner mot Diaz så får Petoria ändra min signatur
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:48   #22170
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Du tror alltså... att GSP har fördelen stående mot Diaz?

Åååååålrajt...
Om GSP använder sitt fotarbete, håller sig på utsidan, använder bensparkar som Diaz inte är särskilt bra på att checka, och mixar in nedtagningar, tror jag han kan få in de bättre träffarna. Notera att det inte är samma sak som att stå mot stänglset som BJ Penn och svinga. Då vinner Diaz.

Med tanke på att Diaz styrka är stand-up, kommer vi nog få se nedtagningar. Mot Jake var det tvärtom.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)