Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-08-08, 23:03   #46
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Jag vill egentligen mest träna ute för det känns som folk tittar ut en. Jag tycker det är ganska kul att gymma när det är ganska lite folk där, men det är verkligen pinsamt att knäböja när det är folk omkring. Jag knäböjer typ 50-60 kg och det känns som alla stirrar. Samma sak med överkroppsövningar som press där jag är jätteklen.

Har ni någonsin känt er för klena för att gå på ett gym, eller att ni är rädda för att bli uttittade? Hade så gärna känt mig bekväm på gymmet. För många övningar som utfall har verkligen gjort underverk för min löpning. Aktiverar rumpan mycket mer nu.
Tränar du på ett gym där ALLA andra är superbiffiga och starka? Isåfall kanske folk stirrar för att du sticker ut lite. På ett vanligt svennebanangym lovar jag att folk inte stirrar. Vi hade inte haft tid till vår egen träning om vi skulle stirra på alla som böjer mindre än oss själva på såna ställen.
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-15, 12:36   #47
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Har ni någonsin känt er för klena för att gå på ett gym, eller att ni är rädda för att bli uttittade? Hade så gärna känt mig bekväm på gymmet. För många övningar som utfall har verkligen gjort underverk för min löpning. Aktiverar rumpan mycket mer nu.
Det är bara hjärnspöken. Det är inte en jävel som bryr sig om dig på gymmet. Jag är på ett F&S, där ryms alla möjliga sorters människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Gäller det även om man springer 100km i veckan? :P
Det beror väl kanske på hur du springer dina 100 km. Jag springer allt mellan 100 och 160 km per vecka. Det är dock uteslutande lunk/jogg för att bli bättre på väldigt långa ultralopp. Jag skulle absolut kunna kombinera det med en liten styrkesatsning om jag orkade. Det gör jag inte utan kör ganska korta gympass där jag försöker att bibehålla de muskler jag har sedan tiden då jag styrketränade seriöst.

Aleksandr Sorokin är världens överlägset främsta ultralöpare. Han springer 20-30 mil per vecka och har en del muskler. Inte någon mängd som får en gymnörd att reagera men han är ändå mer muskulös än vad man föreställer sig att världsrekordinnehavaren på 24 h-löpning är. Googla honom så får du se.

Gå ner i vikt låter idiotiskt. Lägg dig på lite överskott och börja styrketräna, övertygad om att du kan bygga lite muskler.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-15, 15:26   #48
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Runt 15 år av hårdträning 5-6 pass/vecka med vettiga program med progression, på kaloriöverskott med högt proteinintag och cruise+blast om vartannat.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-15, 16:58   #49
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
En gammal kollomedlem vann både i bodybuilding och i ultramarathon fortfarande aktiv som löpare.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 10296746_1436468576610983_913042869_n.jpg (75.0 KB, 0 visningar)
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2022-08-15 klockan 16:59.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-15, 19:08   #50
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
En gammal kollomedlem vann både i bodybuilding och i ultramarathon fortfarande aktiv som löpare.
Det är rent bizarrt imponerade.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)