Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-23, 21:55   #1
Xtreme
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 384
Vad tycker ni om det här hemmagymmet?

Har idag ett hemmagym med skolstång och rustavikter och vill uppgradera till mer riktiga grejer men eftersom det är bara jag som kommer att använda det 3 gånger i veckan samt vara rädd om grejerna (dvs inga slänga/släppa stången etc) känns det onödigt lägga övertrycket pengar. Generellt är med basövningar jag kommer köra (bänkpress, knäböj, militärpress och marklyft).

Jag funderar på att köpa följande paket.
https://gymkompaniet.se/styrkepaket-brons

Vad är era åsikter? En tanke jag har är att bänken bara är testad för 220kg men jag är idag ändå rätt klen, väger 85 och bänkar ca 60 kg och markar ca 100 kg.
Xtreme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 22:35   #2
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme Visa inlägg
Har idag ett hemmagym med skolstång och rustavikter och vill uppgradera till mer riktiga grejer men eftersom det är bara jag som kommer att använda det 3 gånger i veckan samt vara rädd om grejerna (dvs inga slänga/släppa stången etc) känns det onödigt lägga övertrycket pengar. Generellt är med basövningar jag kommer köra (bänkpress, knäböj, militärpress och marklyft).

Jag funderar på att köpa följande paket.
https://gymkompaniet.se/styrkepaket-brons

Vad är era åsikter? En tanke jag har är att bänken bara är testad för 220kg men jag är idag ändå rätt klen, väger 85 och bänkar ca 60 kg och markar ca 100 kg.
Det enda jag hängde upp mig på var att det kanske inte är ett så bra paketpris. Jag kollade på racket, och det var bara 50 spänn dyrare om du skulle köpa det separat.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 19:52   #3
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme Visa inlägg
bänken bara är testad för 220kg .
Glöm inte att räkna in din egen vikt i det. Om du väger 100 kilo så kan du inte ta mer än 120 kilo på stången.

Sen får man också räkna med att detta är billigt kina-skit. Om de skriver 220 kilo så ska du vara glad om den håller för 175 kilo.
oldman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 06:55   #4
Trey
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 2
Kolla in Järnkula.se istället. Gymkompaniet är bra och Joel supertrevlig men ska du gå på budgetsegmentet får du mycket mer för pengarna på Järnkula. + kul att stödja liten aktör.
Trey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-01, 15:22   #5
Xtreme
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 384
Citat:
Ursprungligen postat av Trey Visa inlägg
Kolla in Järnkula.se istället. Gymkompaniet är bra och Joel supertrevlig men ska du gå på budgetsegmentet får du mycket mer för pengarna på Järnkula. + kul att stödja liten aktör.
De ser bara ut till att sälja i butik och jag andra sidan landet. Vill få det hemskickat.
Xtreme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-01, 18:11   #6
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme Visa inlägg
De ser bara ut till att sälja i butik och jag andra sidan landet. Vill få det hemskickat.
Citat:
Frakter
I dagsläget finns ett fraktavtal med DB Schenker där vi kan erbjuda våra kunder ett pris på tex skivstångspaket, hör av er bara så ordnar vi något bra. Frakt går alltid att ordna och inom Göteborg är det naturligtvis gratis. Vi skickar inom hela Sverige/Europa.
Då läste du inte särskilt noga...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)