Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-02-19, 17:05   #1
jesse
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 818
puls efter träning

är de någon som har koll på ungefär hur snabbt pulsen går tillbaka mot vilopuls efter ett styrketränings pass. De borde väl gå rätt snabbt att i alla fall komma ner runt 75-70 om man t ex har en vilouls på 60 eller?

De kanske är en konstig fråga men jag fick nämligen avbryta mitt pass idag för att pulsen vägrade gå ner den låg o rusade kändes de som även fast jag vilade i 10 minuter för att kolla om den skulle lugna ner dsig lite.
Nu vet jag inte hur de brukar vara, men eftersom jag plötsligt började känna mig lite konstig så kollade jag pulsen o märkte att de låg högre än vanligt.
jesse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-19, 17:06   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Du kanske är övertränad eller har någon infektion (förkylning) som väntar på att bryta ut när som helst.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-19, 17:13   #3
jesse
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 818
ne, detta va mitt andra pass efter efter en veckas uppehåll, o de känns inte alls som att det är någon infektion på gång, är inte ens förkyld vilket jag kan vara rätt ofta så här års

De e just därför jag tycker de va konstigt, jag körde heller inte nåt särskilt hårt pass.

Alltså jag kan få rätt hög puls ibland även när jag styrketränar, o själva toppen va kanske inte högre men den gick inte tillbaka som den brukar, hade en puls runt 140 ett tag innan den gick ner till typ 120 efter 20 minuter.
Nu när de har gått snart 1,5 timme så är den iallfall nere under 100.

Senast redigerad av jesse den 2005-02-19 klockan 17:20.
jesse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-19, 20:50   #4
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
ja upplever oxå att pulsen ibland blir hög som satan i vissa pass o andra inte, ävenfast man gjort samma övningar som gången innan, ja har funderat på om de kan ha o göra me tex som man varit stilla hela dagen o sen styrketränar, att de blir som e chock för kroppen/pulsen, till skillnad från när man tex gått runt i stan en hel dag eller rört på sej i allmänhet mer, eller om de kan ha o göra me hur man ätit- har man fått i sej mer mat än vanligt tiden innan passet kan de göra så pulsen går upp mycke mer osv, mina teorier..
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)