Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-24, 19:34   #211
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Någon som ätit det sedan trådstart?
Lol? Självklart.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 21:53   #212
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Har glömt att äta fröna, nu ger vi det ett försök igen. Någon som ätit det sedan trådstart?
Kommer vara ihåg det någon vecka åt gången

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 08:03   #213
anvandarnamnam
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 7
Detta gjorde under för mig redan dag 2! Jag som annars besöker toaletten typ en gång i veckan

Detta är väl ett ganska bra pris? https://www.granngarden.se/loppfro-e...5-kg/p/1235790
anvandarnamnam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 08:25   #214
dodie
Registered User
 
dodies avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Örebro
Inlägg: 376
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamnam Visa inlägg
Detta gjorde under för mig redan dag 2! Jag som annars besöker toaletten typ en gång i veckan

Detta är väl ett ganska bra pris? https://www.granngarden.se/loppfro-e...5-kg/p/1235790
Snacka om big buy!
Käkar du 15g om dagen räcker det i typ 4.5 år. Gäller nog att lagra dom på ett bra sätt för att dom inte ska bli gamla då kanske...
__________________
Journal: Dodie's Project Mass 2018/19
dodie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 08:35   #215
anvandarnamnam
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av dodie Visa inlägg
Snacka om big buy!
Käkar du 15g om dagen räcker det i typ 4.5 år. Gäller nog att lagra dom på ett bra sätt för att dom inte ska bli gamla då kanske...
Hehe
anvandarnamnam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 13:39   #216
Whizzlarn
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamnam Visa inlägg
Detta gjorde under för mig redan dag 2! Jag som annars besöker toaletten typ en gång i veckan

Detta är väl ett ganska bra pris? https://www.granngarden.se/loppfro-e...5-kg/p/1235790
Kolo-gruppköp på g ?
Whizzlarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 22:05   #217
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Gruppköp? Är ju bara en 4 månaders förbrukning!

Själv tyckter jag småpaketen är prisvärda från nätet. Tar mitt några ggr per vecka i dricka som jag blandar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 13:03   #218
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Loppfrön förbättrar blodfetter, kolesterolvärden och både akuta blodsockervärden och långtidssocker.

Citat:
Water‐soluble dietary fibers have been shown to improve lipid profile and glucose metabolism in diabetes. The aim of this study was to review the effects of psyllium consumption on weight, body mass index, lipid profiles, and glucose metabolism in diabetic patients in randomized controlled trials. A comprehensive systematic search was performed in PubMed/MEDLINE, Web of Sciences, Cochrane, and Scopus by two independent researchers up to August 2019 without any time and language restrictions. The DerSimonian and Laird random‐effects model method performed to calculate the pooled results. Inclusion criteria were randomized controlled trial design, adult subjects, and studies reporting the mean differences with the 95% confidence interval for outcome. Eight studies containing nine arms with 395 participants were identified and included in final analysis. Combined results found a significant reduction in triglycerides, low‐density lipoprotein, fasting blood sugar, and hemoglobin A1c following psyllium consumption (weighted mean differences [WMD]: −19.18 mg/dl, 95% CI [−31.76, −6.60], I2 = 98%), (WMD: −8.96 mg/dl, 95% CI [−13.39, −4.52], I2 = 97%), (WMD: −31.71 ml/dl, 95% CI [−50.04, −13.38], I2 = 97%), and (WMD: −0.91%, 95% CI [−1.31, −0.51], I2 = 99%), respectively. There was no significant change in high‐density lipoprotein, body mass index, cholesterol, and weight. In conclusion, the results demonstrated a significant reduction in triglycerides, low‐density lipoprotein, fasting blood sugar, and hemoglobin A1c by psyllium intervention among diabetic patients.
Phytotherapy Research, 09 January 2020. The effect of psyllium consumption on weight, body mass index, lipid profile, and glucose metabolism in diabetic patients: A systematic review and dose‐response meta‐analysis of randomized controlled trials.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 13:41   #219
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 618
Själv strävar jag efter en avföring som är så hård att någon torkning inte alls är nödvändig.

Med det sagt så vore det intressant att testa psylliumfrön dagligen. Kanske säkrast att prova när man är ledig OCH hemma i trygghet.
Bandid0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 13:52   #220
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Själv strävar jag efter en avföring som är så hård att någon torkning inte alls är nödvändig.

Med det sagt så vore det intressant att testa psylliumfrön dagligen. Kanske säkrast att prova när man är ledig OCH hemma i trygghet.
Va?

Psylliumfrön har en normaliserande effekt på tarmen, dvs motverkar förstoppning/diarré/gaser/magknip etc.

Jag kör 1 matsked per dag (12g). Vill man slippa extra toalettbesök pga ökad volym så kan man ta en halv matsked.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 14:23   #221
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Va?

Psylliumfrön har en normaliserande effekt på tarmen, dvs motverkar förstoppning/diarré/gaser/magknip etc.

Jag kör 1 matsked per dag (12g). Vill man slippa extra toalettbesök pga ökad volym så kan man ta en halv matsked.
+1

Jag kör en tesked i proteinshaken varje morgon, ser till att magen inte blir för hård.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 14:27   #222
shifty
Ådrig medlem
 
shiftys avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 318
Kan man ta dessa tillsammans med ett glas vatten på tom mage, eller innebär det någon negativ konsekvens?
shifty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 14:47   #223
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 618
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Va?
Om du förklarar vad du uppfattade som oklart så kan jag försöka förklara vad jag menade.
Bandid0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 14:53   #224
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Om du förklarar vad du uppfattade som oklart så kan jag försöka förklara vad jag menade.
Varför behöver du vara "hemma i trygghet"?

Citat:
Kan man ta dessa tillsammans med ett glas vatten på tom mage, eller innebär det någon negativ konsekvens?
Nej det går bra. Just att dricka vatten till tror jag är viktigt för att få bra effekt.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 20:06   #225
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
Lägger 1 msk i ett glas vatten, väntar minst 15 min.

__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp
JacobHeitmann är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)