Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-03-15, 20:29   #1051
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
fast Trump själv säger ju att den läckta faktan är falsk?
Så vad är då äkta om det som postats nu inte är det?

Edit: med ditt resonemang borde det ju vara en fördel för Trump att säga "japp, så ligger det till". Istället säger han att det är fake news.
Nog mycket för han gillar att säga "fake news" men det är lite tvetydigt om han menar att det är deklarationen i sig som han menar eller att Maddow "råkade" hitta denna i sin mailbox

"Does anybody really believe that a reporter, who nobody ever heard of, "went to his mailbox" and found my tax returns? @NBCNews FAKE NEWS!"
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 20:37   #1052
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Nog mycket för han gillar att säga "fake news" men det är lite tvetydigt om han menar att det är deklarationen i sig som han menar eller att Maddow "råkade" hitta denna i sin mailbox

"Does anybody really believe that a reporter, who nobody ever heard of, "went to his mailbox" and found my tax returns? @NBCNews FAKE NEWS!"
ja iofs, så kan man också tolka det, bra poäng.

Återigen, om den potentiellt läckta informationen vore till gagn för Trump så vore han nog den siste att förhala det. Ser än så länge ingen orsak för honom att dölja det hela, särskilt inte om det ger honom en politisk fördel.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 20:43   #1053
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
fast Trump själv säger ju att den läckta faktan är falsk?
Så vad är då äkta om det som postats nu inte är det?
Vart säger han att faktan i sig inte stämmer? Vita huset har ju gått ut och sagt att siffrorna stämmer.

Du kanske vill titta på dina egna bevis innan du säger saker.


Hela ditt sätt att se på Trump verkar vara lite vinklat och känslomässigt. Jag håller knappast med allt han säger. Men du verkar tycka att bara för han sagt 2-3 knasiga saker så måste allt han säger i framtiden också vara bullshit istället för att kolla på varje sak för sig.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 20:44   #1054
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 20:55   #1055
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Vart säger han att faktan i sig inte stämmer? Vita huset har ju gått ut och sagt att siffrorna stämmer.

Du kanske vill titta på dina egna bevis innan du säger saker.


Hela ditt sätt att se på Trump verkar vara lite vinklat och känslomässigt. Jag håller knappast med allt han säger. Men du verkar tycka att bara för han sagt 2-3 knasiga saker så måste allt han säger i framtiden också vara bullshit istället för att kolla på varje sak för sig.
Heh, du tillskriver mig åsikter jag inte har. Jag har inget sätt att se på "Trump", varken känslomässigt eller politiskt. Jag föredrar bara om man argumenterar med fakta, källor och underbygger det med något. Inte som "antivaccinfolket" röjer med just nu dvs. Börjar överlag bli lite trött på foliehattar som tror och tycker massa utan att ha belägg för det.

Detta är vad mncbc faktiskt publicerade; http://www.msnbc.com/sites/msnbc/files/trump2005tax.pdf

Av det framgår det inte jättemycket, varken till pro eller anti-trumpers. Det som bland annat har varit på tapeten innan är varför han nolltaxerade 78-79. Han kan fortfarande ha undvikit att betala skatt även om han gjorde det på just denna blankett från ehh.. 2005?

Alltså, det här "avslöjandet" säger ju inte mer än vad respektive åsiktsmaskineri vill. Respektive sida nyttjar det för sin egen fördel.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 20:55   #1056
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Ska bli spännande att se vad som händer i Nederländerna, väldigt intressant politiskt modell som de har..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:08   #1057
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
VVD störst i Holland, PVV ökade något men inte så mycket som en del trodde, gröna partiet ökade rejält.

iaf enligt första valundersökningen
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:12   #1058
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
VVD störst i Holland, PVV ökade något men inte så mycket som en del trodde, gröna partiet ökade rejält.

iaf enligt första valundersökningen
vilken källa? alltså var ser ni senaste resultat?
edit: ah du syftade på en opinonsundersökning innan, inte resultatet live nu.

Tror spontant att VVD tar hem det där och det blir ännu ett bakslag för högerns "trumpvåg" som de trodde skulle slå ut Europa. Om det blir så, så talar mycket för att Le Pen inte heller kan skrälla. Enda "skrällen" i sådana fall blir Åkesson som inte heller får majoritet och inte heller kan regera rakt av.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:13   #1059
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Heh, du tillskriver mig åsikter jag inte har. Jag har inget sätt att se på "Trump", varken känslomässigt eller politiskt. Jag föredrar bara om man argumenterar med fakta, källor och underbygger det med något. Inte som "antivaccinfolket" röjer med just nu dvs. Börjar överlag bli lite trött på foliehattar som tror och tycker massa utan att ha belägg för det.
Folk som anklagat och spekulerat runt hur mycket/lite skatt han betalt tidigare är ju dem som tror och tyckt utan belägg. Enligt dig ska dom ju aldrig ens ha dragit upp ämnet för dom kan ju omöjligen veta utan att ha sett alla hans deklarationer ?

Förstår inte vad du blir trött på? Detta är ett internet forum. 99% av det folk tror och tycker här är ju inget dom är experter på. Utan det är personliga åsikter och slutsatser man fått från saker man upplevt och läst sig fram till själv. Vänd på kakan och var lika kritisk mot dina egna åsikter så kan nog förstå hur från en annan person är du lika mycket foliehatt själv.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:15   #1060
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
vilken källa? alltså var ser ni senaste resultat?
edit: ah du syftade på en opinonsundersökning innan, inte resultatet live nu.

Tror spontant att VVD tar hem det där och det blir ännu ett bakslag för högerns "trumpvåg" som de trodde skulle slå ut Europa. Om det blir så, så talar mycket för att Le Pen inte heller kan skrälla. Enda "skrällen" i sådana fall blir Åkesson som inte heller får majoritet och inte heller kan regera rakt av.
Bara som sagt valundersökningar mig veterligen ännu, så är inte 100%iga siffror men borde stämma rätt bra tycker man

SVT extrasänder

http://www.svtplay.se/video/12845880...-nederlanderna

Kommer börja räkna här sedan:

http://nos.nl/artikel/2163332-tk17-b...uitslagen.html
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:19   #1061
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Folk som anklagat och spekulerat runt hur mycket/lite skatt han betalt tidigare är ju dem som tror och tyckt utan belägg. Enligt dig ska dom ju aldrig ens ha dragit upp ämnet för dom kan ju omöjligen veta utan att ha sett alla hans deklarationer ?

Förstår inte vad du blir trött på? Detta är ett internet forum. 99% av det folk tror och tycker här är ju inget dom är experter på. Utan det är personliga åsikter och slutsatser man fått från saker man upplevt och läst sig fram till själv. Vänd på kakan och var lika kritisk mot dina egna åsikter så kan nog förstå hur från en annan person är du lika mycket foliehatt själv.
Du missförstår. Jag säger inte att de som spekulerat innan har haft något rätt heller. Jag säger att man bör ha belägg för sina påståenden om man riktar kritik. Det som publicerades nu är egentligen totalt innehållslöst, men både anti-trumperso och pro-trumpers väljer att göra uttalanden om det till sin egen fördel.

Och ja, absolut, man får ha alla möjliga åsikter på ett forum som detta, så länge det inte strider mot regelverket. Då får man också vara beredd på att bli emotsagd och ifrågasatt och att en del kommer att fråga efter källa. Jag får smaka på samma mynt som du får

Som sagt, inget personligt mottat
Du kom bara med ett påstående som inte var helt glasklart hur det var underbyggt (och som fortfarande inte är det).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:42   #1062
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Geert verkar torska.
Och som tidigare har varit inne på så ser det mörkt ut för Le Pen också.
I sådana fall är det tre länder i Europa som inte gått "trumpvågen". Får se hur det faller ut i Italien.

Backar SD tillika? Dvs "drömmarnas siffror" om +20 blir aldrig av, utan SD landar på sådär 16-17? Tror personligen det inte är SD själva som avgör det, utan snarare de andra partiledarna bland annat AKB. Det finns en, om minimal, chans att t.ex. M reser sig ur senaste tidens fiaskosiffror och vinner tillbaka potentiella SD-röstare.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 21:56   #1063
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Fast jag är osäker på om man vekrligen kan dra en parallel mellan Sveriges utveckling mot t.ex. Frankrike, Nederländer eller liknande.

I samtliga andra länder har man haft ett annorlunda politiskt klimat, i Sverige (mitt tycke) så har det varit väldigt ... "godhetsorienterat". När argumenten har fått stå undan så länge så kommer det en backlash utan dess nåde.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 22:07   #1064
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Fast jag är osäker på om man vekrligen kan dra en parallel mellan Sveriges utveckling mot t.ex. Frankrike, Nederländer eller liknande.

I samtliga andra länder har man haft ett annorlunda politiskt klimat, i Sverige (mitt tycke) så har det varit väldigt ... "godhetsorienterat". När argumenten har fått stå undan så länge så kommer det en backlash utan dess nåde.
Så kan det vara, men det kan också vara så att SD som hittills haft monopol på sina sakfrågor faktiskt utmanas av andra partier nu som börjar driva samma fråga (fast mer eller mindre i tystnad för att inte förknippas med SD).

I praktiken har ju flera partier svängt om och börjat föra delar av SD's politik. Det skulle kunna göra att väljare som innan flytt kosen faktiskt går tillbaka till sitt ursprungsparti. Det är det M och KD har fått nos på, men även S.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 22:10   #1065
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Så kan det vara, men det kan också vara så att SD som hittills haft monopol på sina sakfrågor faktiskt utmanas av andra partier nu som börjar driva samma fråga (fast mer eller mindre i tystnad för att inte förknippas med SD).

I praktiken har ju flera partier svängt om och börjat föra delar av SD's politik. Det skulle kunna göra att väljare som innan flytt kosen faktiskt går tillbaka till sitt ursprungsparti. Det är det M och KD har fått nos på, men även S.
Javisst har SD haft monopol och nöjligtvist har (S) lyckats locka tillbaks några gamla betongsossar genom att börja bedriva sin Carlssons-politik men resterande (MP, C, L, M, KD) .. det är nog ingen som vet riktigt vad dom gör än att gynnar SD mer. Se på (M), tror någon att Anna har lyckats vinna tillbaka väljare? Eller Annie Lööf? Jan Björklund?

.... neee. :/
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)