Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-10, 19:24   #121
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Funderar på att se om jag kan springa 4 eller 5 km på 3:50/km eller snabbare, kanske på måndag. Men vi får se, det är ju jobbigt..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 18:19   #122
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
12KM/H som vilotempo
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 20:22   #123
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
12KM/H som vilotempo
Äsch

Det blir nog att köra 4 km så snabbt jag kan antingen lördag eller söndag. 3:50/km eller snabbare är målet.

Får försöka lägga upp träningen på något sätt för att vara i hyfsad form inför dagen. Just nu är jag rätt så nertränad och det är ju ingenting jag har tränat för, så det kommer absolut inte vara någon toppform att tala om, men förmodligen lite piggare än i dagsläget i ben/vader

Jag hatar verkligen att maxa. Oavsett distans senaste gången jag gjorde det var 10 km hösten 2016. Det är så brutalt jobbigt, så det är ingen jag vill göra ofta ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-11 klockan 20:24.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 19:45   #124
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Tränade idag. Gjorde det jag skulle, ökade böjen med 2.5 kg igen. Testade lite nya "ques" i böjen efter att ha sett lite kinesiska lyftare. Kändes galet explosivt iallafall. Lite breda chins med 22,5 kg, roddar osv.

Däremot är kroppen helt förstörd idag. Inte gjort någonting efteråt. Ont och seg i hela kroppen. Ungefär som en förkylning som väntar på att bryta ut.

Tanken var att ligga på underskott måndag-torsdag, men jag väljer att trycka i mig limpmackor lite senare ikväll för att ge kroppen mycket energi att jobba med och även för att ladda upp inför resten veckan.

Får köra underskottet mellan tisdag-fredag istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 11:05   #125
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Distans: 4 kilometer
Tid: 15:05
Snitthastighet: 3:46 (3:37 sista kilometern)

Jag vet inte vad jag ska tro om kroppen. Jag har inte haft någon som helst uppladdning, snarare så o-optimalt som det kan bli. T.ex

Torsdag: Tunga intervaller
Fredag: Helkropp med böj, utfall, benspark, raka mark och lårcurl. Plus 4 km jogg och festande.
Lördag: 15 km jogg totalt under dagen + 45 minuter crosstrainer.
Söndag: Överkropp + 11 km joggande.
Måndag: Böj, benpress, benspark, chins, roddar, biceps, mage.

Och så ovanstående 4 km idag.

Igår var mina vader helt förstörda. Började känna mig sjuk efter träningspasset. Ingen ork, dov smärta i ländrygg, seg och trött i hela kroppen. Bestämde mig då för att ladda upp med mycket energi på kvällen. 11 limpmackor och två proteinbars till kvällsmat.

Vaknade idag. Kände mig piggare. Sov ordentligt under natten. Tänkte att jag far ut och joggar lite lätt idag, hade ju tänkt köra 4 km under helgen.
När jag väl kliver utanför dörren så känner jag bara hur fantastiskt lätt det känns. Så jag bestämde mig direkt för att jag kör, det får bära eller brista. Värmde upp 2 km och körde några stegrande rusher. Vilade en kort stund. Sen bar det iväg. Och det gick bra.

Målet var att hålla ~3:50 första 3 km för att sedan köra ökande sista kilometern. Målet var ju att komma i mål på 3:50/km eller snabbare, så det kändes vettigt.

Efter 2 km så känner jag att det här går riktigt bra. Här finns det mer i gasen. Lungorna svarar bra, vaderna bara studsar på. Hållningen är perfekt, löpsteget bara flyter. Jag håller tiden (3:49). Jag var jättesugen på att börja öka redan här, men bestämde mig för att ha is i magen. Det vore ju dumt att kanske bara komma 3,5 km och sedan kollapsa. Efter 3 km så börjar jag sakta öka. Ökar efter 150 meter. Efter 300, 500, 700. Kommer i mål på 15:05. Jag är trött. Men jag är inte dödstrött, jag behöver inte ens lägga mig ner eller böja mig fram. Det finns fler sekunder att plocka redan nu. Det är en bra känsla. Jag var ju egentligen inte ens redo för det här. Och på morgonen, med bara lite mjölk i magen. Jag vet ju att jag alltid presterar lite bättre på eftermiddagen eller kvällen.

Även fast jag vet att jag hade kunnat pressa mig ännu mer redan idag så är jag inte besviken, snarare nöjd över hur himla bra det kändes. Det är fortfarande ett pers, men ett pers som jag vet att jag kan fortsätta kapa vid nästa tillfälle. Jag får en känsla om var jag kan ligga en längre period utan att tappa teknik och hållning.

Det här bådar gott inför nästa gång, det får bli till sommaren eller hösten. Med vettig uppladdning en vecka innan, med bra energi några dagar innan och under dagen-D. Då kommer jag att krossa 15 minuters-vallen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-13 klockan 11:07.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 21:29   #126
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Jäklar, nu går det undan!!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 21:36   #127
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jäklar, nu går det undan!!
Det måste vara dom nya snabba skorna alltså. Det känns så sjukt bra med dom!

Får skjuta på underskottet antingen till morgondagen eller kanske hela veckan. Nu har man börjat bli lite snorig också... mer limpmackor ikväll så får vi se vad näsan och kroppen säger imorgon.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 16:23   #128
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Blev ett kortare pass idag. Sparar mark och annat till imorgon.

FU-bänk

4x2 77.5 kg (+1 kg)

Böj

4x2 90 kg

Lutande hantelpress med stopp

2x10 27.5 kg (+2.5 kg)

Kina-böj för gluteus och adduktorer

2x3 110 kg

3 set dragonflies, 2 set maghjul, 1 set benlyft

10 minuter crosstrainer efteråt.

Supersetade övningarna med varandra, så det gick rätt så fort. Bestämt mig för att köra några set explosiva tvåor på detta passet istället för att köra åttor varje pass. Så nu blir det åttor måndag+fredag och lite mer explosiva tvåor på onsdagar.

Hittat en ny stretch för höfterna, kändes betydligt bättre att böja idag efter att ha gjort denna i kombination med mina andra stretchar. Får hoppas att det släpper ordentligt i höftböjaren snart.

Bra fart på alla lyft iallafall. Kändes som att jag hade kunnat bränna av 20 reps på 90. FU-bänken stabil och bra fart genom hela rörelsen. Hantelpressarna var oväntat lätta.

Imorgon blir det militärpress, chins, marklyft, rodd.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 19:32   #129
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Jäklar vilken fart under fötterna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 14:26   #130
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Jäklar vilken fart under fötterna!
Tackar! Det gick ju faktiskt rätt så bra! någon gång måste man ju vara lite nöjd iallafall


Militärpress

1x2 57,5
1x1 60@8.5
1x1 58,5
1x4 52.5 (+1 kg)

Superset med chins

Chins

1x8 +17.5 kg
1x10 +12.5 kg
1x17 kroppsvikt - kontrollerade upp och ner. Inte explosiva med dropp ner.

Marklyft

1x3 135 kg (+2.5 kg)

Hang power clean

1x2 60
1x1 65
1x1 67,5
3x1 70

2 set latsdrag, 3 set sittande hantelpress och 3 set bicepscurl.

Bra pass ändå, kort och gott. Skönt att redan få upp 60 i militärpressen igen. Testar en tvåa nästa pass. Bra chins också. Dock märker man att det är jobbigare både för militärpressen och chinsen att superseta dom.
Bra hängstyrkevändningar också. Kände mig verkligen inte pigg i benen, så att redan dra upp 70 var härligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 16:46   #131
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Tackar! Det gick ju faktiskt rätt så bra! någon gång måste man ju vara lite nöjd iallafall





Militärpress



1x2 57,5

1x1 60@8.5

1x1 58,5

1x4 52.5 (+1 kg)



Superset med chins



Chins



1x8 +17.5 kg

1x10 +12.5 kg

1x17 kroppsvikt - kontrollerade upp och ner. Inte explosiva med dropp ner.



Marklyft



1x3 135 kg (+2.5 kg)



Hang power clean



1x2 60

1x1 65

1x1 67,5

3x1 70



2 set latsdrag, 3 set sittande hantelpress och 3 set bicepscurl.



Bra pass ändå, kort och gott. Skönt att redan få upp 60 i militärpressen igen. Testar en tvåa nästa pass. Bra chins också. Dock märker man att det är jobbigare både för militärpressen och chinsen att superseta dom.

Bra hängstyrkevändningar också. Kände mig verkligen inte pigg i benen, så att redan dra upp 70 var härligt.


JävlAR vilka chins! Hur har du ökat så pass i dem?

Vad är Kinaböj?

Bra pressat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:51   #132
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
JävlAR vilka chins! Hur har du ökat så pass i dem?

Vad är Kinaböj?

Bra pressat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tackar

Jadu, bra fråga egentligen. Chins var typ det enda jag tränade innan jag klev in på ett gym. Hade en stång hemma, så kunde ju ändå göra några stycken innan jag började gymma. Så jag har alltid haft lätt för det. Sen har jag blandat viktade chins med vanliga chins, lite varianter osv. Även om motivationen ibland är helt borta, så brukar jag köra någon variant. Sen försöker jag alltid att inleda minst ett pass med chins. Det är ju verkligen en övning där man direkt märker om man har kört någonting annat innan. Kör jag någon pressövning, t.ex bänk eller hantelpress innan, så märker jag det direkt och tappar några kilon eller reps. Just nu kör jag typ bara viktade 2 gånger i veckan, men för några månader sedan så körde jag det 4 gånger i veckan. Så variation och bara nöta på är väl receptet. Då kom jag iallafall upp i 25 chins utan remmar. Visserligen på en ganska hal stång utan räffling, så greppet sviker ju lite fortare än normalt.

Det är bara något jag kallar böjarna för att komma ihåg vad det är men en väldigt bredbent böj med utåtvinklade fötter, inte så himla djup. Men det var första gången någonsin, så jag ville inte börja för tungt. Jobbar mig upp sakta men säkert.

Tackar! Får se om man lyckas nå att pressa kroppsvikten, det skulle vara PB och ett långsiktigt mål.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-15 klockan 17:52.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:57   #133
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Brukar ju springa intervaller på torsdagar, men kör några på lördag istället, så det fick bli en lättare runda på 9 km.

Distans: 9 km
Tempo: 4:23/km - med uppvärmning inräknat.

Oj, trodde inte att det gick så pass fort ändå. Det gick så jäkla lätt. Men jag anade att det skulle gå fort när jag efter den tredje kilometern klockade 4:29/km i uppförsbacken, som är 1 km lång. Ett gott tecken iallafall
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-16, 15:31   #134
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Knäböj

2x8 85 kg (+2.5 kg) - Sån jävla träningsvärk i hela ryggen, så jag nöjde mig med 2 set ^^

Plan hantelpress

1x12 30 kg - med stopp (+1 rep)
1x4 35 kg (+5 kg)

FU-bänk med stopp

1x12 50 kg (+2 rep)
2x10 52.5 kg (+2.5 kg)

2 set utfall, 6 set rodd, 5 set mage, 4 set triceps, 5 set baksida lår och 2 set benspark.


Det är inge kul att knäböja med träningsvärk i hela ryggen, speciellt inte i ländryggen, och baksidorna. Nöjde mig med 2 set den här gången. Bra lyft iallafall, känns bättre och bättre i höftböjaren.
Märks att man inte hantelpressat med 35orna på ett tag men jag tänkte att jag ska försöka gå upp på 40 kg i plan hantelpress inom en snar framtid för att få in lite viktvana inför lutande.
Mycket bra fart i fu-bänken fortfarande, långt ifrån fail.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 10:27   #135
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Morgonjogg. -12 grader ute.

Distans: 17 km totalt (1 km uppvärmning, 1 km nedjogg)
Tempo: 4:35/km på 15 km (alltså inte med uppvärmning+nedjogg inräknat)

Bra pass. Gick superlätt trots kylan. Var nog inte en enda sträcka som jag upplevde som jobbig. Puls kanske kring 160-165. Känner mig nästan piggare nu 30 minuter efteråt, alltid ett bra tecken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)