Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-06, 20:04   #91
PowPow
Registered User
 
PowPows avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 2 482
Det känns som om alla spekulationer och allt dåligt mående har en ganska klar lösning: Ta ett djupt andetag, bit ihop och gå över och fråga vad som egentligen har hänt.

Annars kommer du ju aldrig kunna sova.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:06   #92
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Har du kollat hur volymknappen är på stereon?
Det första man gör när man har fest är ju o flytta undan fruktskålen till ett mer skyddat ställe... o du har varit borta nu när det varit dagar som varit perfekt för fest? Jag tror det är ungdomarna som tog på sig att hjälpa mormor eller vad det var med blommorna, sedan slogs de av tanken av en perfekt festlokal och röjde satan.

Två tonåringar däckade i sängen och en spydde bakom soffan (därav lukten som tanten var rädd att du skulle känna).

Dagen efter hämtade de pasta + en kastrull o lagade bakismat och kollade på dvd, samtidigt som de tröståt dumle.

edit: låter som väldigt många saker som hänt, prylar som flyttat på sig osv.. skulle man nu bara se på tv så hade du knappt märkt det.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:22   #93
andnel
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Det känns som om alla spekulationer och allt dåligt mående har en ganska klar lösning: Ta ett djupt andetag, bit ihop och gå över och fråga vad som egentligen har hänt.

Annars kommer du ju aldrig kunna sova.
Måste +1:a den.
andnel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:24   #94
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det skumma(-ste) är fortfarande varför hon tagit mitt täcke (och ev handduken, har inte hittat den än). Jag vet att det var kallt ute igår, men när jag kom in i min lägenhet idag så var värmen inomhus helt till belåtenhet.
Någon åt något sittande på sängen och spillde (och tvättade sig sedan i badrummet, är handduken hängde)? Alternativt barnet i fråga kissade i sängen, men det förefaller en smula osannolikt att barn i den åldern att sådant händer får titta på "Troja". Fast shadowfires scenario är roligare.

Fagen: Kul idé, även om jag inte vet hur det skulle fungera på en person som inte kan känna skam?

Jag har f.ö. lite svårt att förstå kommentarerna om att inte kunna sova; det känns inte som om risken att de olovliga gästerna skall ha lustmördat en skolklass vilkas hämndlystna andar kommer att hemsöka stackars winter.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:31   #95
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg

Jag har f.ö. lite svårt att förstå kommentarerna om att inte kunna sova; det känns inte som om risken att de olovliga gästerna skall ha lustmördat en skolklass vilkas hämndlystna andar kommer att hemsöka stackars winter.
Jaaa, där har vi det. Det var några asatroende som idkade midvinterblot.

__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:42   #96
Biceps
FFFUUU
 
Bicepss avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Lund
Inlägg: 564
Det vi kan lära oss av denna tråd är ju att skaffa inte några blommor/växter såvida de inte är i plast.
Biceps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:42   #97
PowPow
Registered User
 
PowPows avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 2 482
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag har f.ö. lite svårt att förstå kommentarerna om att inte kunna sova; det känns inte som om risken att de olovliga gästerna skall ha lustmördat en skolklass vilkas hämndlystna andar kommer att hemsöka stackars winter.
Jag tänkte mer på att hon skulle ligga och grubbla på sannolika och osannilika scenario. Var det barnen? Var det fest? Har gummat klittat hennes bestick? Och så vidare. Samt ligga och bäva inför hur hon ska bemöta gumman under morgondagen.

Att konfrontera henne ikväll kan ju leda till att hon får raka svar, och kanske slipper ligga och grubbla.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:55   #98
tjabon
Joser
 
tjabons avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: I min lada
Inlägg: 294
Utan att vara leg. psykolog, så kan jag konstatera att "tanten" beter sej
precis som rutinerade missbrukare brukar göra.
Man kör över folk, kränker och missbrukar förtroenden hejvlit därför att man
av gammal vana vet att de flesta tycker det är jobbigt med
konflikter och viker undan.
Du måste vara helt på det klara med att "tanten" skiter fullständigt i dej och
ev. grannsämja. Så här beter hon sej troligen mot alla och kommer undan med
det därför att ingen vågar konfronterar henne.
Just därför är det viktigt att du polisanmäler !!

Ävvla särring......
__________________
men du är jelly, mirin' och butthurt! ye, u jelly brah? u mirin'?
tjabon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:00   #99
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163

De senaste inläggen har faktiskt fått mig att skratta mitt i misären.

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Det känns som om alla spekulationer och allt dåligt mående har en ganska klar lösning: Ta ett djupt andetag, bit ihop och gå över och fråga vad som egentligen har hänt.

Annars kommer du ju aldrig kunna sova.
Ett samtal med min rationella pappa, som inte föreslog några hämdattacker utan en saklig utfrågning, fick mig att göra just detta och gå över till grannen med DVD:n, kastrullen och lite av skräpet (dumlepappret och brödpåsen - som en markering).

Grannen såg ut att vara vid hyfsat god vigör så jag tror inte att jag blev smittad av någon döts förkylning i alla fall. Jag frågade med en röst som jag hoppas signalerade kontrollerad upprördhet varför dessa saker fanns i min lägenhet. Tanten förklarade att de inte hade haft någon el igår och att hon därför gått in i min lägenhet och kokat en kopp te. Sonen hade följt med in och sett på DVD. Det tillrörda i soffan hävdade hon som sagt var p.g.a. den påstådda äppelincidenten.

Det finns en viss trovärdighet i denna story, då hon vid ett tillfälle strax innan jul knackade på min dörr och frågade om jag hade möjlighet att ladda hennes sons mp3-spelare då de hade strömavbrott (min el fungerade alldeles utmärkt vid tidpunkten).

Jag frågade om handduken men den sade hon sig inte känna till. Det kan möjligtvis vara så att jag har glömt den i simhallen eller dylikt, och jag har ju heller inga konkreta bevis på att hon skulle ha tagit den. Samtidigt känns det skumt att den och en kökskniv är borta och jag litar absolut inte på henne efter det här. Jag förklarade att jag tyckte att det var obehagligt att komma hem och se att saker var flyttade, samt sade åt henne att hon kunde ha ringt mig om hon ville nyttja min lägenhet några timmar för dessa ändamål. Hon såg klart besvärad ut, ursäktade sig massor av gånger och sade att lappen med mitt telefonnummer försvunnit.

Jahaja. Det känns i alla fall bättre att ha varit dit och talat med henne öga mot öga, och att jag klarade att hålla mig lugn. Jag tror att det framgick ganska tydligt att jag inte accepterade hennes agerande och hon verkade faktiskt skamsen. Jag kommer inte att polisanmäla och det blir nog inga arga lappar i trappan heller, men förmodligen kommer jag att bli retroaktivt förbannad när jag fått lite distans.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:02   #100
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Bra att det redde ut sig men det kunde varit en roligare avslutning faktiskt Att hon hade haft värsta partyt och krossat massor och att hon hade åkt runt i land och rike för att försöka restaurera så mycket som möjligt av den krossade lägenheten!
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:06   #101
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Man undrar ju varför hon ställde fruktfatet i översta skåpet om nu det ruttna äpplet låg bakom soffan...

Riktigt obehaglig situation, men bra att du pratade med henne nu direkt iaf.
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:10   #102
Coldsmith
fjollhulken
 
Coldsmiths avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 1 745
Men varför kom dom och såg dvd hos dig för att dom hade strömavbrott? Låter ju puckat ändå. Hon måste ju ha fattat att hon gick över alla gränser.
__________________
Arch Angel
Coldsmith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:15   #103
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Om jag var du skulle jag knata dit nu ikväll, ringa på och säga typ att "jag vet att du är förkyld, men jag kan inte sova för det är inte bara täcket utan annat som inte stämmer i lägenheten, det känns obehagligt och för mig är det viktigt att reda ut det här..."

Nekar hon så hänvisa till att olovligt förfarande är ett lagbrott, och att det borde ligga i hennes intresse att ställa saker tillrätta nu när hon orsakat olägenheter för dig (du vet ju inte vad som pågått i lgt och är ju upprörd skriver du själv).

Var ärlig och säg att du vill lösa detta för grannsämjan, att oavsett vad som hänt så känns det bättre om hon är vänlig och berättar det ärligt så du slipper få olika scenarion i huvudet och känna obehag när du träffar henne.

Faktiskt. Även om du är som jag och somnar när huvudet faller mot kudden så är det taskigt att både du och hon ska må dåligt innan dess, när det finns möjlighet att du får lite upprättelse och hon får chansen att vara ärlig och göra något bra för dig nu när hon ställt till det.

Dumma tant. (eller barn om de lånat nyckeln med henne ovetandes. Dumma nån iaf. ).
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:22   #104
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Ah, du var snabb (eller så uppdaterar jag dåligt), hursomhelst - bra att du gick över direkt. Även om jag tycker att du var lite för "snäll" iom att du tror att du kommer vara "retroaktivt arg", ingen mår bra att av att vara arg så jag hoppas iaf att du TALADE om att du känner att du inte kan lita på henne framöver och att det är svårt att släppa att hon tog sig den friheten när du visat förtroende genom att låna ut nyckeln. Att du tyckt att hon verkat pålitligt men att du är ledsen att du hade fel.

Mao tryckt till henne lite, typ överröstat ursäktandet för att din retroaktiva ilska ska tystna snabbare osv. Arga människor dör tidigare typ..

Hursomhelst W, mi casa su casa om du behöver någon att vattna blommor till i framtiden, skulle ha fullt förtroende för att du enbart skulle göra just det.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 21:24   #105
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Jag kan låna ut min lillasyster som blomvattnare nästa gång.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)