Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-05, 17:48   #421
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Snart är mina pass lika långa som r3mpuhs.
Haha, dina pass är längre! Jag vilar bara väldigt länge. Det går dock inte på mitt nya gym då de stänger när klockan bara är barnet... Imponerande volym! Giff bröst!
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, det lossnar... Kanske är pga att jag har ätit proteinbars varje dag i en månad? Det kanske är som våra mamor säger, och det är anabola i dem?
Det måste vara så!! En av mina första trådar här på kolozzeum behandlade faktiskt just detta ämne... - Kul mamma man har

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vardagsträning

Styrka: Flyttade en svintung sten, först upp på en skottkärra, sen medelst skottkärra, ca 50 meter. Den agerar nu stöd åt en ny sittpinne till draken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 18:50   #422
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Haha, dina pass är längre! Jag vilar bara väldigt länge. Det går dock inte på mitt nya gym då de stänger när klockan bara är barnet... Imponerande volym! Giff bröst!
Jag vilar också länge! Trots att jag kör huvudövningarna om vartannat så vilar jag ett par minuter mellan varje set.

Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Det måste vara så!! En av mina första trådar här på kolozzeum behandlade faktiskt just detta ämne... - Kul mamma man har
Hehe, jag tänkte annars på tråden om mom-science...

Övrigt: En tröja krympte i tvätten, nu får den mig att se extra biffig ut:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 23:29   #423
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tror jag befann mig i samma rum som en sann styrketalang idag.

Jag var och tränade, och noterade att en tjej stod en bit ifrån mig och körde militärpressar. Hon hade 30 kg på stången, och jag blev lite impad; jag minns själv att jag hade problem med 5x5 på 35 kg när jag körde StrongLifts för många år sedan, och då tog jag ändå kanske 90 i bänk. Den här tjejen reppade loss utan att verka ansträngd dessutom, med fin teknik.

Sedan befann jag mig i min egen lilla bubbla ett tag medan jag gick runt och tränade lite olika övningar. Efter några minuter kikade jag på tjejen igen. Då står hon och militärpressar, flera repetitioner, med lika fin teknik, FEMTIO JÄVLA KILO.

När hennes set är klart känner jag mig tvungen att bryta mot min princip att inte prata med kvinnor på gymmet, och går fram till henne och inleder följande konversation:
Jag: "Jag måste säga att du är jävligt stark för att vara tjej".
Hon: "Tack!"
Jag: "Var inte det 50 kg på stången?"
Hon: "Jo..."
Jag: "Hur många reps gjorde du?"
Hon: "Fyra... Jag kunde gjort fler, men jag hade inte min kompis med idag som kunde stå och passa".
Jag: "Wow... Inte illa!"
Hon: "Hehe, jo, jag har ju hållt på ett tag..."

Låt mig sätta det här lite i perspektiv för er. Som ni kanske sett så klarar jag fem reps med 55 kg. Men när jag gör det så:
1) Vrålar jag som om någon nyss berättat för mig att det blivit olagligt att skicka dickpics;
2) segar jag upp vikten, det är inte ovanligt att sista repetitionen tar kanske tre sekunder i den positiva fasen
3) vilar jag ofta några sekunder mellan repsen med stången på raka armar över huvudet; och
4) har jag ganska ful teknik. Inte så jag skadar mig (inbillar jag mig (inte så illa iallafall, inbillar jag mig)), men stången lutar endera åt höger och endera åt vänster, den pendlar mellan att befinna sig framför och bakom huvudet, bålen vickar lätt åt alla möjliga håll, you get the drift.

Den här tjejen gjorde fyra reps på 50 (och lämnade alltså ändå lite i tanken!) med prickfri teknik och till synes ungefär samma ansträngning som om hon lade på ny mascara!

Nu jämför jag visserligen henne med mig själv, och jag är den första att erkänna att jag är ganska svag. Men 1) jag är inte direkt svag i just pressövningarna, och 2) jag är kille. Vad jag har sett av tjejer här på Kolo så verkar kvinnor ungefär lika starka som män i underkropparna, men kanske bara 50-70 % så starka i överkropparna.

Så om vi antar att damen i fråga är normalproportionerad, styrkemässigt, för att vara kvinna... Vad kan hon tänkas ta i knäböj och marklyft? 200 respektive 250 kilo?

Här kommer min egna träning för ikväll, som i sammanhanget känns en aning patetisk:

Jogg 6 minuter
Rodd 6 minuter

Knäböj - fick hybris och höjde 5 kg istället för 2,5
0 kg 35 reps
20 kg 2 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
90 kg 1 rep
100 kg 1 rep
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps

Bänkpress med stopp
20 kg 20 reps
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
40 kg 8 reps
60 kg 1 rep
80 kg 3 reps
80 kg 2 reps
90 kg 1 rep
100 kg 3 reps
100 kg 3 reps
100 kg 2 reps
100 kg 3 reps
100 kg 3 reps
Kändes inte 100 % i axeln, men ändå helt okej, och det sista setet kändes inte sämre än det första.

Stångrodd
20 kg 20 reps
20 kg 20 reps
40 kg 5 reps
40 kg 5 reps
40 kg 5 reps
40 kg 5 reps
40 kg 2 reps
40 kg 1 rep
40 kg 2 reps
Stångrodden, däremot, gjorde så ont i axeln att jag lade av efter massor uppvärmningsset. Som Donald Trump skulle sagt, SAD.

Pushdown
23 kg 30 reps
23 kg 7 reps
32 kg 16 reps
41 kg 7 reps
50 kg 7 reps
50 kg 7 reps
50 kg 9 reps
50 kg 10 reps
59 kg 2 reps
68 kg 3 reps
68 kg 2 reps
68 kg 4 reps
68 kg 3 reps
77 kg 6 reps
73 kg 6 reps
68 kg 8 reps

Supinerade chins
+ 10 kg 6 reps
+ 10 kg 6 reps
+ 10 kg 6 reps

Liggande benlyft
4 kg 10 reps
4 kg 10 reps
4 kg 10 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 00:06   #424
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Får rätt ofta höra att jag är lik olika kändisar, ett tag var jag tydligen lik Andreas Wilson:

Håller inte riktigt med dessa människor. Tycker du är lik matgeek, på youtube.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 22:47   #425
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 727
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tror jag befann mig i samma rum som en sann styrketalang idag.

Jag var och tränade, och noterade att en tjej stod en bit ifrån mig och körde militärpressar. Hon hade 30 kg på stången, och jag blev lite impad; jag minns själv att jag hade problem med 5x5 på 35 kg när jag körde StrongLifts för många år sedan, och då tog jag ändå kanske 90 i bänk. Den här tjejen reppade loss utan att verka ansträngd dessutom, med fin teknik.

Sedan befann jag mig i min egen lilla bubbla ett tag medan jag gick runt och tränade lite olika övningar. Efter några minuter kikade jag på tjejen igen. Då står hon och militärpressar, flera repetitioner, med lika fin teknik, FEMTIO JÄVLA KILO.

När hennes set är klart känner jag mig tvungen att bryta mot min princip att inte prata med kvinnor på gymmet, och går fram till henne och inleder följande konversation:
Jag: "Jag måste säga att du är jävligt stark för att vara tjej".
Hon: "Tack!"
Jag: "Var inte det 50 kg på stången?"
Hon: "Jo..."
Jag: "Hur många reps gjorde du?"
Hon: "Fyra... Jag kunde gjort fler, men jag hade inte min kompis med idag som kunde stå och passa".
Jag: "Wow... Inte illa!"
Hon: "Hehe, jo, jag har ju hållt på ett tag..."

Låt mig sätta det här lite i perspektiv för er. Som ni kanske sett så klarar jag fem reps med 55 kg. Men när jag gör det så:
1) Vrålar jag som om någon nyss berättat för mig att det blivit olagligt att skicka dickpics;
2) segar jag upp vikten, det är inte ovanligt att sista repetitionen tar kanske tre sekunder i den positiva fasen
3) vilar jag ofta några sekunder mellan repsen med stången på raka armar över huvudet; och
4) har jag ganska ful teknik. Inte så jag skadar mig (inbillar jag mig (inte så illa iallafall, inbillar jag mig)), men stången lutar endera åt höger och endera åt vänster, den pendlar mellan att befinna sig framför och bakom huvudet, bålen vickar lätt åt alla möjliga håll, you get the drift.

Den här tjejen gjorde fyra reps på 50 (och lämnade alltså ändå lite i tanken!) med prickfri teknik och till synes ungefär samma ansträngning som om hon lade på ny mascara!

Nu jämför jag visserligen henne med mig själv, och jag är den första att erkänna att jag är ganska svag. Men 1) jag är inte direkt svag i just pressövningarna, och 2) jag är kille. Vad jag har sett av tjejer här på Kolo så verkar kvinnor ungefär lika starka som män i underkropparna, men kanske bara 50-70 % så starka i överkropparna.

Så om vi antar att damen i fråga är normalproportionerad, styrkemässigt, för att vara kvinna... Vad kan hon tänkas ta i knäböj och marklyft? 200 respektive 250 kilo?

Här kommer min egna träning för ikväll, som i sammanhanget känns en aning patetisk:

Jogg 6 minuter
Rodd 6 minuter

Knäböj - fick hybris och höjde 5 kg istället för 2,5
0 kg 35 reps
20 kg 2 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
90 kg 1 rep
100 kg 1 rep
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps
90 kg 5 reps

Bänkpress med stopp
20 kg 20 reps
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
40 kg 8 reps
60 kg 1 rep
80 kg 3 reps
80 kg 2 reps
90 kg 1 rep
100 kg 3 reps
100 kg 3 reps
100 kg 2 reps
100 kg 3 reps
100 kg 3 reps
Kändes inte 100 % i axeln, men ändå helt okej, och det sista setet kändes inte sämre än det första.

Stångrodd
20 kg 20 reps
20 kg 20 reps
40 kg 5 reps
40 kg 5 reps
40 kg 5 reps
40 kg 5 reps
40 kg 2 reps
40 kg 1 rep
40 kg 2 reps
Stångrodden, däremot, gjorde så ont i axeln att jag lade av efter massor uppvärmningsset. Som Donald Trump skulle sagt, SAD.

Pushdown
23 kg 30 reps
23 kg 7 reps
32 kg 16 reps
41 kg 7 reps
50 kg 7 reps
50 kg 7 reps
50 kg 9 reps
50 kg 10 reps
59 kg 2 reps
68 kg 3 reps
68 kg 2 reps
68 kg 4 reps
68 kg 3 reps
77 kg 6 reps
73 kg 6 reps
68 kg 8 reps

Supinerade chins
+ 10 kg 6 reps
+ 10 kg 6 reps
+ 10 kg 6 reps

Liggande benlyft
4 kg 10 reps
4 kg 10 reps
4 kg 10 reps.
hahaha! Den där känslan känner man igen. Bra pass för övrigt. Föresten hur är skadorna nu för tiden, har för mig du hade problem med små skador hela tiden för ett tag sedan?
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 23:36   #426
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
hahaha! Den där känslan känner man igen. Bra pass för övrigt. Föresten hur är skadorna nu för tiden, har för mig du hade problem med små skador hela tiden för ett tag sedan?
Jo! Just nu har jag en riktigt dryg skada i höger axel som ibland verkar bättre, ibland sämre. Den orsakar problem i bänkpress och stångrodd, men konstigt nog inte i övningar där man för armarna vertikalt.

Annars är det rätt bra på den fronten, får lite ont i knäna av knäböj ibland men det verkar inte vara värre än att det går över rätt snabbt. Armbågarna är ömma när jag ska träna triceps, men det försvinner med lång uppvärmning. Och så får jag ont i ryggen om jag slarvar med tekniken i militärpress.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 11:00   #427
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag: "Jag måste säga att du är jävligt stark för att vara tjej".
Hon: "Tack!"
Jag: "Var inte det 50 kg på stången?"
Hon: "Jo..."
Jag: "Hur många reps gjorde du?"
Hon: "Fyra... Jag kunde gjort fler, men jag hade inte min kompis med idag som kunde stå och passa".
Jag: "Wow... Inte illa!"
Hon: "Hehe, jo, jag har ju hållt på ett tag..."
Stark tjej, ja!
Reagerar mest över att hon inte kan göra reps till failure, i militärpress? Passare i stående militärpress?
Måste öka skaderisken. Tänker på axlarna, om någon börjar fippla med stången. Eller om passaren står bakom och råkar dra stången mot sig själv: utövaren får stången i huvudet?
__

Hahaha åt din nya signatur!

Har fortfarande inte kommit på vem du är lik i snaggat.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-03-08 klockan 11:02.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 11:12   #428
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Stark tjej, ja!
Reagerar mest över att hon inte kan göra reps till failure, i militärpress? Passare i stående militärpress?
Måste öka skaderisken. Tänker på axlarna, om någon börjar fippla med stången. Eller om passaren står bakom och råkar dra stången mot sig själv: utövaren får stången i huvudet?
Haha, jag tänkte med på det. Militärpress är ju en rätt säker övning att faila i? Gissar att hon var rädd för att armarna skulle vika sig bakom huvudet, eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hahaha åt din nya signatur!
Det var så många som kommenterade mina uppvärmningsset att jag kände att jag var tvungen att gå ut med lite info. :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 11:15   #429
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Övrigt: En tröja krympte i tvätten, nu får den mig att se extra biffig ut:

Bruh
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 12:55   #430
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Övrigt: En tröja krympte i tvätten
Extra biffig, nja. Men du ser i alla fall ut att platsa på nån ståplatsläktare här i landet med den tajta toppen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 17:36   #431
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tror jag har kommit på en anledning till dålig axel, förresten: Har haft stången liggande lite för högt (som i för nära taket), ska sänka pinnarna så den istället ligger lite för lågt. Ligger den för högt får man trycka fram axlarna när man rackar av och på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 21:12   #432
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ingen joggning idag, alla löpband var upptagna. Tänkte jogga efter styrketräningen, men glömde.
Rodd 6 minuter.

Marklyft
60 kg 5 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 2 reps
140 kg 1 rep
160 kg 1 rep PB
140 kg 5 reps
140 kg 5 reps
140 kg 4 reps
140 kg 4 reps
140 kg 2 reps

Press
kvastskaft 30 reps
kvastskaft 30 reps
lätt stång 20 reps
20 kg 10 reps
40 kg 3 reps
55 kg 1 rep
65 kg 1 rep
55 kg 4 reps
55 kg 4 reps
55 kg 4 reps
55 kg 3 reps
55 kg 4 reps
meh

Pronerade chins
9 reps
7 reps
7 reps
6 reps
7 reps

Smalbänk
20 kg 20 reps
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
60 kg 5 reps
80 kg 7 reps
75 kg 6 reps
70 kg 8 reps

Stångcurl
35 kg 6 reps
35 kg 6 reps
35 kg 6 reps

Sittande lårcurl
27 kg 20 reps
41 kg 10 reps
61 kg 5 reps
68 kg 12 reps
68 kg 12 reps
68 kg 12 reps

Crunchmaskin
41 kg 12 reps
41 kg 12 reps
41 kg 12 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 22:20   #433
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Shit, grattis till PB! Märker du av axeln i marklyften?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 22:25   #434
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tack! Märker av axeln lite i uppvärmningen, men inte på de tunga vikterna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 10:44   #435
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Grattis!

Filmade du inte?
Jag har vant mig att alltid filma mina maxningar. Känns ovärt att ens maxa om jag inte filmar nu haha. Konstig känsla, vet inte hur jag ska beskriva den. Det är ingen attention-whore-grej. Måste ha maxningen konfirmerad på film och kunna se lyftet, tekniken. Kan inte tänka mig att maxa böjen utan att filma - måste se djupet efteråt.

Intrycket jag får av ditt gym, känns som mycket motionärer? Inga som styrkelyfter (förutom militärpresstjejen)? Hur många tippar du lyfter 160kg eller mer i marklyft där? Hur många gym finns i Ronneby?

Senast redigerad av 1x0 den 2017-03-09 klockan 10:45.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)