Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-17, 09:54   #3706
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Tillbaka med en liten uppdatering. Vikten har sedan nyår legat still på 55,8 = 0,8 från dietmålet och kroppen totalvägrar att släppa. Har ändrats träningen radikalt mot 3 rena HIIT pass i veckan och 2 halvkroppspass för styrketräningen som jag tappat lite suget för. (så, istället för att gymma och inte ge gärnet eller skita i styrkan helt, så ändrar jag till mycket cardio för en kortare period)

Har även ändrat kosten, ligger i snitt på 1300 kcal/dag (då är en dos EAA inräknat) och således borde jag ligga på ett underskott på ca 800kcal, vilket jag nu i efterhand tycker ser jäkligt mycket ut underskottsmässigt så jag kanske borde höja?

Jag har tagit bort väldigt mycket kolhydrater för att köra en mer ketoliknande diet. Kroppen känns inte alls lika tight som den gjorde i mitten på dieten och jag fattar inet vad som görs för fel? Slopa ätardagarna?
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 09:57   #3707
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Äter du fortfarande dina nötter? :-)
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 09:58   #3708
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
haha nej pretorian dom är borta, varenda liten en
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 10:01   #3709
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
frukost: äggröra på 3 hela ägg + 1 tsk olivolja
mellanmål: 2 kokta ägg
lunch: 170g kyckling, 150g vitkål/broccoli, 1tsk olivolja, 20g light fetaost
middag: 170g 10% nötfärs, 150g vitkål/broccoli, 1tsk olivolja, 2 msk 8% creme fraishe
kvällsmål: 40 kasein, 60g frysta hallon (fluff)

så ser'e ut just nu, överväger om det inte är bättre att gå tillbaka till ursprungsdieten om morgondagens vägning inte ger resultat. Alltså kolhydrater, protein och mindre fett. fast vet inte hur bra det är att hålla och att ändra hela tiden...

Senast redigerad av Candydarling den 2013-01-17 klockan 10:01. Anledning: glömd text
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 10:02   #3710
Eldhroka
Kinky Member
 
Eldhrokas avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 3 353
17 dagar -4kg.
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 10:25   #3711
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
frukost: äggröra på 3 hela ägg + 1 tsk olivolja
mellanmål: 2 kokta ägg
lunch: 170g kyckling, 150g vitkål/broccoli, 1tsk olivolja, 20g light fetaost
middag: 170g 10% nötfärs, 150g vitkål/broccoli, 1tsk olivolja, 2 msk 8% creme fraishe
kvällsmål: 40 kasein, 60g frysta hallon (fluff)

så ser'e ut just nu, överväger om det inte är bättre att gå tillbaka till ursprungsdieten om morgondagens vägning inte ger resultat. Alltså kolhydrater, protein och mindre fett. fast vet inte hur bra det är att hålla och att ändra hela tiden...
Faan, du äter ju inte mycket och jag har gett upp tanken på att du fuskar eller räknar fel (du har ju hållit på ett tag) och du tränar frekvent. Men att minska mängden styrkepass låter fel (som du funderade på i ett tidigare inlägg).

Hur var det med ätardagarna då?
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 10:47   #3712
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Här fuskas inte, inte någonsin. Då känns hela idéen med en deff jävligt meningslös och då hade jag inte kunnat med att klaga på uteblivna resultat.

Alltså min tanke med ökad cardio och mindre styrka är att verkligen bränna skiten ur de sista hektona som ska bort. Vi snackar liksom en vecka eller två, känns som att styrketräningen är bättre viktminsknigsmässigt i långa loppet, såklart, men just på slutspurten tänket jag att ett gäng spinningpass i veckan skulle fixa biffen.

Ätardagarna ja......min svaga punk och akilleshäl. Jag är en godisråtta utan dess like och kan uppriktigt och skamset säga att mina ätardaga är långt ifrån bra. Det blir helt klart stora överskott, men det har ju liksom inte gjort någon skillnad innan och har man koll på många byggare och atleter runt om så har ju de flesta rena rama svullarfesterna en gång i veckan och går ändå ner?

En annan sak jag iofs ändrat är mina dagliga promenader på 60 minuter, dom är väck helt. Detta eftersom jag måste ha med mig min 10 månaders son som börjat barnvagns strejka och totalvägrar att åka med mer än i 10 minuter, max, sedan är det skrikfest tills man är hemma igen, samt att min vagn är 11 år gammal och knappt går att köra i snömodden, den fäster inet alls utan bara slirar iväg vilket i sin tur gör att promenaderna plötsligt går i halvtakt och känns relativt meningslösa.
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 11:27   #3713
luckyboi
…ᘛ⁐̤ᕐᐷ
 
luckybois avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
Ätardagarna ja......min svaga punk och akilleshäl. Jag är en godisråtta utan dess like och kan uppriktigt och skamset säga att mina ätardaga är långt ifrån bra. Det blir helt klart stora överskott, men det har ju liksom inte gjort någon skillnad innan och har man koll på många byggare och atleter runt om så har ju de flesta rena rama svullarfesterna en gång i veckan och går ändå ner?
This. Jag tror dom flesta "byggare och atleter" som deffar inför tävling har stenkoll på kalorierna även om dom har ätardagar, dom har bestämt innan att idag ska jag äta si och så många kalorier. Det spelar liksom ingen roll om du ligger på 500 underskott 6 dagar i veckan om du äter upp allting på ätardagen. Händer ingenting med vikten så har du uppenbarligen FÖR stort överskott på dagen du släpper lös det inre kalorimonstret.
luckyboi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 11:34   #3714
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
jag skulle aldrig kunna ha ätardagar där jag får äta hur jag vill för jag vet att jag utan problem kommer att äta upp hela veckans underskott då i stort sätt.. därför har jag inte det, att däremot ha planerade refeed dagar där man har koll på kalorier och makros tror jag kan vara positivt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 11:58   #3715
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
Ätardagarna
.min svaga punk
akilleshäl.
godisråtta
långt ifrån bra.
stora överskott,
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 12:18   #3716
Lärlingen
Registered User
 
Lärlingens avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 573
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
jag skulle aldrig kunna ha ätardagar där jag får äta hur jag vill för jag vet att jag utan problem kommer att äta upp hela veckans underskott då i stort sätt.. därför har jag inte det, att däremot ha planerade refeed dagar där man har koll på kalorier och makros tror jag kan vara positivt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Håller med dig helt. Hade förstört mer än det gjort nytta om man dragit till en ätardag. Gör som du om man måste dvs räknar hårt men drar på lite extra när det känns behövligt
Lärlingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 12:40   #3717
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian Visa inlägg
jaja, skärpning dårå....
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 13:49   #3718
SKSKSK
Registered User
 
SKSKSKs avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 124
Ätardag

Sedan är det en definaitionsfråga vad en "ätardag" är. För vissa handlar det om att de käkar 2 potatis mer, för vissa 200 g choklad och för andra rent av "grisätardag".
SKSKSK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 13:50   #3719
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Jösses, snacka om att leva i förnekelse alltså. Japp, det blir skärpning med ätardagarna från och med nu. Har faktiskt alltid lyckats med mina dieter trots ätardagar men någonstans förstår även jag att det varken är särskilt sunt eller framgångsrikt i längden. Så jag et inte riktigt vad som är bäst fortsättningvis;
1. att skita helt i att gå ifrån schemat och fortsätta på samma hela tiden
2. att bara höja kolhydraterna under 1 dag i veckan (eftersom jag ligger väldigt lågt nu) Men funderar här på om det inte är bättre att fortsätta ligga lågt så man inte går ifrån ketosen?
3. Bara höja kalorierna till kaloribalans?
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 14:12   #3720
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Just nu ligger jag inte på minus/underskott och då är det ju väldigt lätt att ge andra tips som kämpar på underskott om hur de ska göra.

Men jag själv skulle hellre öka mängden av den mat jag redan äter om jag känner för att få lite mer energi men jag skulle nog ta bort inplanerade "ätardagar". De får komma i samband med kanske ett extra tungt benpass eller liknande.
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)