Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-25, 11:30   #2326
Tomi
Registered User
 
Tomis avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 109
Efter att ha ändrat kosten har jag lyckats gå ner 1.5 kg från förra veckan, nu börjar det likna något!
Tomi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 11:58   #2327
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Nu var det längesen jag skrev något, halloj!
82 kg, 80 midja på 184 och kör enligt 'Arnolds träningsschema' där man ska träna 6ggr veckan och alla dagar mage, vilket har lett till midjemåttets höjning.

Känner mig jävligt nöjd.
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 12:19   #2328
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Deff startad för 2 veckor sedan, tappat ca 1,8 kg Antagligen mest vatten men det roligaste är kvar!
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 13:34   #2329
raddum
Registered User
 
raddums avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 195
Idag går det oerhört bra, vägde mig imorse och det landade på 83,8 precis vad ag hade siktat på, så idag är det cheatday dvs. ingen kaloriräkning. Det är fruktansvärt va jag har haft hög spirit idag, träningspasset gick super och känner grymt välbefinnande, ibland är det grymt peppande att unna sig lite.
raddum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 13:37   #2330
hidden
Gömd
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 1 305
Average vikt nu på en 7 dagars period (19e Maj till 25e Maj): 76.47kg. Nu är målet att nå ett average på 75.8 eller liknande nästa Fredag! Är jävligt pepp nu när jag får i mig mer kolhydrater och protein.
__________________
Journal
hidden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 13:40   #2331
Botte 1992
Registered User
 
Botte 1992s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 402
Jo, helt ok. Har gått 6 veckor och snittat med 0,85 kg i veckan. 7,5 cm bortkapade från midjan.
Botte 1992 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 14:08   #2332
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Från 100 till 90 sen årsskiftet, tanken är att komma ner till 80 riktigt ådriga kilon men solen skiner och ölen är så kall å go... 85 är nog en bra halvdeff som man kan behålla.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 16:47   #2333
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Väger mig varje fredag efter samma rutin, men jag blir lite konfundersam då vågen diffar från 71,0 - 71,3kg vid ett och samma tillfälle. Vägde mig nog 5-6ggr och fick olika siffror varje gång.

Väger ni er fler ggr och räknar snittet?
Väger mig varje dag, nypissad morgonvikt. Sen jämför jag medianerna (inte medelvärdet) för varje vecka. Att använda medianen tycker jag är lämpligt om man t.ex. har ätardagar och cardio vilket kan påverka vätskemängden/tarminnehållet i kroppen en del. En extra varm dag kanske man svettas extra mycket när man köttar loss på spinningen eller vad man nu gör. Om man då använder medianen kommer man få bort alla "extremvärden" för veckan och istället jämföra varje veckas normalvikt.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 19:03   #2334
Albin Eriksson
Liten & Snäll...
 
Albin Erikssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 1 656
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Väger mig varje dag, nypissad morgonvikt. Sen jämför jag medianerna (inte medelvärdet) för varje vecka. Att använda medianen tycker jag är lämpligt om man t.ex. har ätardagar och cardio vilket kan påverka vätskemängden/tarminnehållet i kroppen en del. En extra varm dag kanske man svettas extra mycket när man köttar loss på spinningen eller vad man nu gör. Om man då använder medianen kommer man få bort alla "extremvärden" för veckan och istället jämföra varje veckas normalvikt.
Det var ett intressant tillvägagångssätt, själv kör jag på klassiska lördagmorgonen efter toalettbesök och innan frukost.
Brukar lägstanotera då innan jag fyller på under lördagen...
__________________
Mot nya äventyr
http://albin.shapemeup.se
Instagram: albingymmar
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 19:06   #2335
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Albin Eriksson Visa inlägg
Det var ett intressant tillvägagångssätt, själv kör jag på klassiska lördagmorgonen efter toalettbesök och innan frukost.
Brukar lägstanotera då innan jag fyller på under lördagen...
En gång i veckan känns väldigt osäkert för min del. Huruvida jag ska sänka 100 kcal / dag eller ligga kvar kan i vissa fall avgöras av 100 g mer eller mindre i medianvikt. Då funkar det inte att väga sig en gång i veckan. Vätskebalans, tarminnehåll osv som sagt.

Men man hittar sina sätt.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 19:28   #2336
Albin Eriksson
Liten & Snäll...
 
Albin Erikssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 1 656
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
En gång i veckan känns väldigt osäkert för min del. Huruvida jag ska sänka 100 kcal / dag eller ligga kvar kan i vissa fall avgöras av 100 g mer eller mindre i medianvikt. Då funkar det inte att väga sig en gång i veckan. Vätskebalans, tarminnehåll osv som sagt.

Men man hittar sina sätt.
Brukar dock tjuvmäta nästan varje dag när tävlingsdieten blir lite allvarligare, och vätska efter lördagsfyllningen släpper undan för undan och dag för dag i en väldigt liknande kurva varje vecka.
Längstanoterar uteslutande lördagmorgonen så det är nog min melodi tror jag.
__________________
Mot nya äventyr
http://albin.shapemeup.se
Instagram: albingymmar
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 00:13   #2337
Explosiven
Registered User
 
Explosivens avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: 7 Circle
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
En gång i veckan känns väldigt osäkert för min del. Huruvida jag ska sänka 100 kcal / dag eller ligga kvar kan i vissa fall avgöras av 100 g mer eller mindre i medianvikt. Då funkar det inte att väga sig en gång i veckan. Vätskebalans, tarminnehåll osv som sagt.

Men man hittar sina sätt.
Om jag tävlade skulle jag vilja ha dig som diet ansvarig! Jag kommer dock aldrig tävla förutom i "tjockast i stan" tävlingen som körs dagligen.
__________________
Jag tränar i mitt garage! Hardcore så det förslår.

"It's the same bull that I see spouted all the time with training partners. 'Oh, if you don't have training partners, you'll never amount to anything'. That's absolute garbage." Mike Tuchscherer
Explosiven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 04:46   #2338
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Explosiven Visa inlägg
Om jag tävlade skulle jag vilja ha dig som diet ansvarig! Jag kommer dock aldrig tävla förutom i "tjockast i stan" tävlingen som körs dagligen.
Om du hade frågat mig för två år sedan om jag skulle sitta här idag med synliga ådror på lår, mage, biceps och lats hade jag nog mest skrattat. Det händer saker i livet (i mitt fall stabilitet) som gör att man orkar fokusera på saker som känts övermäktiga tidigare. Jag har alltid orkat träna bra. Men nu orkar jag äta kontrollerat också. Det beror på ordnad ekonomi och en trygg arbetssituation framförallt.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2012-05-26 klockan 04:48.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:06   #2339
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
HAHA det går undan nu
Medelvärdevikt V5 82,92 V6 82,91 -10 gram!! !

Medianviktmedelvärdet är något bättre dock v5 82,92 v6 82,82 -100 gram!

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Väger mig varje dag, nypissad morgonvikt. Sen jämför jag medianerna (inte medelvärdet) för varje vecka. Att använda medianen tycker jag är lämpligt om man t.ex. har ätardagar och cardio vilket kan påverka vätskemängden/tarminnehållet i kroppen en del. En extra varm dag kanske man svettas extra mycket när man köttar loss på spinningen eller vad man nu gör. Om man då använder medianen kommer man få bort alla "extremvärden" för veckan och istället jämföra varje veckas normalvikt.
Det är det enda sättet som fungerar.

Min bottennotering från vecka 2 av dieten är tex 83,2 och min toppnotering vecka 6 är 83,7 men min Medianviktnedgång är -0,39 kg per vecka vilket är i princip optimalt.
Hade jag haft oturen att tajma bottenvägningen vecka 2 med toppvägningen vecka 6 hade jag ju trott att jag gått upp i vikt.
Jag har även vägningar vecka 3-5 som ligger emmellan dessa värden och plottar jag dessa utplockade värden ser det ut som en statig viktuppgång på 125 gram i veckan istället
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:13   #2340
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Jag har vägt mig varje dag i 7 veckor.. jag har gått ner 390 gram i veckan i snitt.

MEN KOLLA HÄR, jag har plockat ut enskilda värden från varje vecka och hade jag tajmat mina vägninar dessa dagar hade jag kunnat få dessa siffror istället!

v.1 på 83,8, lägsta vägning denna vecka
v2, 83,8
v3 83,2
v4 83,2
v5 83,4
v6 83,2
v7 83,7 högsta vägning denna vecka...

Trots att alla vägningar är gjorda nypissade på morgonen Så är min bottennotering från första veckan bara 100 gram mer än min toppnotering från 7:e veckan... snittvärdet på alla vägningar varje vecka är dock som sagt en statigt nedåtgående kurva!

Medianvikt per vecka
85,18 -0,9kg
84,28 -0,46
83,82 -0,42
83,4 -0,16
83,24 -0,32
82,92 -0,10
82,82

Senast redigerad av Fredrik_S den 2012-05-27 klockan 07:16.
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)