Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-18, 12:00   #406
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av sattersta Visa inlägg
En fråga jag tycker är viktig är policy'n angående före detta dopingavstängda lyftare inom förbundet.
Kan man ha en hårdare linje än den man väljer mot dessa?
Som det är idag så är ju nästan allt glömt o förlåtet efter avstängningen.
Tex så räknas poängen i serielaget, du kan sätta svenska rekord o även ta sm-guld mm
Vilket jag tycker är käpprätt åt h-lvete
Paragaraf 10:2 gäller för de som efter 2009 stängts av för hormondoping:

10:2 SM och landslagsdeltagande
Den som befunnits dopad med hormoner och dömts till minst 24 månaders avstängning äger ej rätt att under tio år från avstängningstidens utgång delta i landslag och i SM-tävlingar, samt äger inte rätt att få resultat registrerade som svenska rekord eller högre internationella rekord. Vederbörandes klubblag äger under samma tid, ej rätt att inräkna dennes poäng till serielaget.

/the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 12:14   #407
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Jättespännande frågor du klurar på och exakt det som skulle behövas nationellt för att kunna stävja oönskade lyftares medverkan i gemenskapen.
Citat:
Ursprungligen postat av sattersta Visa inlägg
En fråga jag tycker är viktig är policy'n angående före detta dopingavstängda lyftare inom förbundet.
Kan man ha en hårdare linje än den man väljer mot dessa?
Som det är idag så är ju nästan allt glömt o förlåtet efter avstängningen.
Tex så räknas poängen i serielaget, du kan sätta svenska rekord o även ta sm-guld mm
Vilket jag tycker är käpprätt åt h-lvete
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Paragaraf 10:2 gäller för de som efter 2009 stängts av för hormondoping:

10:2 SM och landslagsdeltagande
Den som befunnits dopad med hormoner och dömts till minst 24 månaders avstängning äger ej rätt att under tio år från avstängningstidens utgång delta i landslag och i SM-tävlingar, samt äger inte rätt att få resultat registrerade som svenska rekord eller högre internationella rekord. Vederbörandes klubblag äger under samma tid, ej rätt att inräkna dennes poäng till serielaget.

/the_PL_man
Tack för era inlägg. Följande brev gick iväg till ordförande idag att diskutera vid tillfälle som är lämpligt tex. styrelsemöte, lyftarmöte eller årsmöte.

Motion – policy för nyteckning av tävlingslicens

- vill lösa licens och har en idrottsbakgrund från ej RF-ansluten sport tex. kroppsbyggning.
- vill lösa licens men genomför uteslutande sin träning på "distans" (tränar på ej RF-anslutet gym).
- vill lösa licens men genomför uteslutande sin träning på "distans" (tränar på RF-ansluten idrottsförening).
- övriga frågor gällande policy för nyteckning av tävlingslicens.


SÖDERTÄLJE ATLETKLUBB säger alltid NEJ till att teckna licens åt lyftare som någon gång varit dopingavstängd.

Men vilket svar får en intresserad kvinna/man om:
1. tävlingar i WPC-förbund har genomförts/tävlingar i BodyBuilding har genomförts/tävlingar i annan ej RF-ansluten sport
2. bor på annan ort och sköter i princip all sin träning utanför SAK:S lokaler


Frågor till punkt 2

Eventuellt under vissa särskilda förutsättningar,
+att personen har haft tävlingslicens tidigare
+ om vederbörande kan intyga styrkelyftsansvarig etc. om att han alltid tränat & tävlat ren.
+ Skriver på dopingförbindelse.
+tränar på Södertälje AK eller genomför en stor del av sina pass på annan RF-ansluten förening.
+Är det någon i föreningen som har nära överblick över personens träning?
+Tränar personen på RF-ansluten lokal till vardags?
(ex. genomföra minst ett, helst alla av veckans pass i en träningslokal som är RF-ansluten)
+Öppet och detaljerat kunna redogöra för sin träning inför lagkamraterna.
(ex. tränar man samtliga pass på distans rekommenderas träningsdagbok och filmning av passen).
+ Om personen inte tränar på RF-ansluten idrottsförening utan på tex. enskilt gym:
Vilka anledningar finns det till varför man väljer att träna på ett gym och inte på närmaste atletklubb? (Finns geografiska skäl, arbetslivet, familjelivet etc.)
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 12:20   #408
sattersta
Registered User
 
satterstas avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Nyköping
Inlägg: 2 912
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Paragaraf 10:2 gäller för de som efter 2009 stängts av för hormondoping:

10:2 SM och landslagsdeltagande
Den som befunnits dopad med hormoner och dömts till minst 24 månaders avstängning äger ej rätt att under tio år från avstängningstidens utgång delta i landslag och i SM-tävlingar, samt äger inte rätt att få resultat registrerade som svenska rekord eller högre internationella rekord. Vederbörandes klubblag äger under samma tid, ej rätt att inräkna dennes poäng till serielaget.

/the_PL_man
Helt rätt där har det blivit mycket bättre.
Men jag retar mig fortfarande på dom som har klarat sig tidigare detta är ju ändå en ganska ny regel.
Jag har ändå svårt att se hur man skall kunna stoppa en ev tidigare byggare bara för att han har kört just byggning var drar man gränsen?
Gymmen runt om i sverige är fulla av motionärer och för den del hobby byggare som har/gör och kan tänka sig att prova otillåtna medel.
Hur skall man VETA vem som har gjort eller inte gjort det?
Jag är HELT och hållet imot användandet av otillåtna prep så misstolka mig inte där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Oddjob Visa inlägg
stången har inte en chans.
sattersta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 12:41   #409
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av sattersta Visa inlägg
Jag har ändå svårt att se hur man skall kunna stoppa en ev tidigare byggare bara för att han har kört just byggning var drar man gränsen?
Gymmen runt om i sverige är fulla av motionärer och för den del hobby byggare som har/gör och kan tänka sig att prova otillåtna medel.
Hur skall man VETA vem som har gjort eller inte gjort det?
Jag är HELT och hållet imot användandet av otillåtna prep så misstolka mig inte där.
Det är den frågan med mera vi bör diskutera vid tillfälle. BertBert uttryckte det "Ett sätt är att inte tillåta nya lyftare som tävlat i icke-RF-anslutet förbund, oavsett sport".
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 12:51   #410
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Alltså, vi i föreningen måste vara totalt enade vad som gäller i denna fråga.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 13:00   #411
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av sattersta Visa inlägg
Helt rätt där har det blivit mycket bättre.
Men jag retar mig fortfarande på dom som har klarat sig tidigare detta är ju ändå en ganska ny regel.
Jag har ändå svårt att se hur man skall kunna stoppa en ev tidigare byggare bara för att han har kört just byggning var drar man gränsen?
Gymmen runt om i sverige är fulla av motionärer och för den del hobby byggare som har/gör och kan tänka sig att prova otillåtna medel.
Hur skall man VETA vem som har gjort eller inte gjort det?
Jag är HELT och hållet imot användandet av otillåtna prep så misstolka mig inte där.
De som har varit i kakburken brukar inte klara att hålla sig därifrån.
I och med att de kommer in i en RF-ansluten förening så är sannolikheten hög att de åker fast. Och i såfall så slipper vi dem i många år därefter.

SSF har möjligheten att utesluta förening som har liberal dopinginställning. Nu tror jag iofs att de flesta klubbar som finns i landet idag har ett mkt klart ställningstagande i den frågan, och verkligen tänker efter innan de låter vem som helst tävla för dem.
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 13:07   #412
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Alltså, vi i föreningen måste vara totalt enade vad som gäller i denna fråga.
Vad jag menar är att en policy för tecknande av tävlingslicens bör utformas. Föreningen är inte konsekvent här. Under 2007/2008 sade föreningen till mig att det inte fanns något intresse av att låta en-tre gotlänningar* tävla för föreningen som visat intresse till mig personligen. Efter detta har minst två som inte tränar alls på atletklubben givits klartecken att representera klubben. Vad gäller egentligen? Får distanstränande teckna licens? Ska det vara särskilda "krav" på dem? Vad gäller för lyftare som har tävlat i kroppsbyggning eller annan ej RF-ansluten sport?

Föreslår att vi blöter alla frågor som kommer upp och beslutar en konsekvent hållning gällande tävlingslicens.

*finns två tyngdlyftningslokaler på ön men inte någon SL-verksamhet alls mig veterligen.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 13:17   #413
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Bänkpress är kul!

the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 00:53   #414
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Mål
– 110 poäng i klassisk bänkpress (dvs. 87.8-90.2= 172,5 kg, 90.2-92.8 =175 kg, 92.9-95.7 = 177,5 kg)
- Ingen bänktrikå ska någonsin sitta löst kring låren.
- Aldrig mer bänkpresströja.
- 150 mil promenad per år

Ingen gråter blod om dessa mål inte infinner sig eftersom det inte finns någon mållinje, ingen avslutsceremoni. Det finns ingen bortre gräns för utövandet, eller dess förfining. Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.

Prognos
-Jag är underkastad åldrande, är inte undantagen från åldrande.
-Jag är underkastad sjukdom, är inte undantagen från sjukdom.
-Jag är underkastad döden, är inte undantagen från döden.
-Jag skall skiljas, bli utskild från allt som är mig kärt och tilldragande.
-Jag är ägare till mina handlingar och har mina handlingar som min domare.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 11:51   #415
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
19 Februari

Axelpress
3x10
Seated rear lateral raises
2x10
Lying lateral raises
2x10
Hantelflyes
4x10
Bålstabilitet
5 set
Rörlighetsträning
10 minuter

Promenad februari
17: 5.6 km
18: 5.0 km
19: 4.9 km

Träningsmusik
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 12:46   #416
Trapper Buzz
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 1 904
Såg denna Ken Bothe-klassiker ånyoupplagd på tuben & tänkte på min webb-bekanting Gute..
Vore schysst och träna utrustningslös bänk med dig och pratar Dan Andersson och kvalitetsreggae en vacker dag! ..
Ursäkta ifall jag postat den förut; den hör liksom hemma här.. ?

Cool runnings!
Trapper Buzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 16:52   #417
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av Trapper Buzz Visa inlägg
Såg denna Ken Bothe-klassiker ånyoupplagd på tuben & tänkte på min webb-bekanting Gute..
Vore schysst och träna utrustningslös bänk med dig och pratar Dan Andersson och kvalitetsreggae en vacker dag! ..
Ursäkta ifall jag postat den förut; den hör liksom hemma här.. ?

Cool runnings!
Tackar hjärtligast!

Angenämt!

Klassisk bänkpress, Dan Anderssons klassiker, och klassisk rootsreggae.

Klassiskt!
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 20:25   #418
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
20 Februari

Naturchins
10/BW, 10/BW, 10/BW
Rörelseträning
10 minuter
Bålstabilitet
5 minuter

I frisk vind med snön yrandes i luften pulsade jag genom orörd nysnö ner till den mest tappra och vackra al, vilken stod och svajade i vinden. Genom årets lopp har vi blivit goda vänner och har upplevt alla årstiderna tillsammans. Varje gång bugar den sig artigt för mig och kräver ingenting tillbaka, inte en kram och ens en klapp. Väl framme vid trädet, rör jag så vördnadsfullt jag kan vid dess stam, putsar försiktigt av snötäcket från grenen, och sedan låter den mig hänga i dess gren med hela min vikt.

Henry David Thoreau skrev:
"Vi behöver vildmarkens stärkande kur.
Vi måste pigga upp oss genom åsynen av outtömlig kraft, väldiga och titaniska drag.
Vi behöver se våra egna gränser överskridas och ett liv som frodas i frihet där vi aldrig vandrar"


Naturchins i höstens färger

Promenad februari
20: 4.4 km

Genomsnittlig promenad den senaste månaden:
4.7 km/dygn
Genomsnittlig promenad de senaste två månaderna:
4.9 km/dygn

Total distans:

30 mil

Senast redigerad av Gute den 2010-02-20 klockan 20:27.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 21:55   #419
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
21 Februari

Bänkpressträning
10/20, 5/70, 5/70, 5/100, 3/120, 3/130, 3/140, 3/155, 1/160, 1/162.5
Knäböj
5/20, 5/50, 5/90, 3/120, 3/140, 3/150
Facepulls
2x10

Eftersom tiden är en komponent i ett ofullständigt verk, bänkpressträningen har inget givet slut, inget slutmål, ingen destination, väljer jag i denna stund att avsluta dokumentationen av träningen genom bildmedia. Användandet av all elektronik kommer att minskas ytterligare till förmån för andra aktiviteter. Denna tråd kommer att uppdateras - men ej dagligen. Efter onsdagspasset noterades - att det krävs ungefär tjugo pass för att "få igång" styrkan och tekniken. Ungefär 10-15 kg tyngre vikter hanteras i bänkpressen än november månad.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 22:02   #420
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Nu är du en tråkmåns.
Jag får snart ta min rymdraket och hämta ner dig när du svävar iväg så här!
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)