Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-14, 06:56   #9811
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Bra jobbat! Keep it up people!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:22   #9812
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
90 känns som en riktig jobbig gräns. Kom under - upp igen - och nu vägrar kroppen hamna under.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 19:10   #9813
JP Morgan
Registered User
 
JP Morgans avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 145
Ligger på -700kcal underskott. Nio dagar i streck har jag vägt in på exakt 80,2kg. Sicken platå...

Detta sker bara när jag deffar. Kroppsatan som vill få mig att ge upp
__________________
Finns det något roligare än nationalekonomi?
JP Morgan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 05:49   #9814
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av JP Morgan Visa inlägg
Ligger på -700kcal underskott. Nio dagar i streck har jag vägt in på exakt 80,2kg. Sicken platå...

Detta sker bara när jag deffar. Kroppsatan som vill få mig att ge upp
Ta en dag med bara EAA/vassle och krossa 80-kilosbarriären! =)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 11:20   #9815
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ta en dag med bara EAA/vassle och krossa 80-kilosbarriären! =)
Det här rådet ska jag ta till mig själv för att krossa 90kg gränsen. Dock med vassle shakes!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 12:39   #9816
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Det här rådet ska jag ta till mig själv för att krossa 90kg gränsen. Dock med vassle shakes!
Det tycker jag! Jag kör både och, ska ner under 80 denna veckan är planen, får se vad man landar på på söndagsmorgonen, troligtvis blir det inte under 80, men jag har en vecka på mig innan jag ska ner dit då målet är att nå under 80 innan julafton (då jag lär gå upp till typ 85 igen, om än temporärt)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 13:05   #9817
KlintÖstskog
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ta en dag med bara EAA/vassle och krossa 80-kilosbarriären! =)
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Det här rådet ska jag ta till mig själv för att krossa 90kg gränsen. Dock med vassle shakes!
Får väl gå på endast shakes snart känns det som
KlintÖstskog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 14:42   #9818
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Hur laddar boysen (och girlsen) upp för all julmat? Både på jobbet, skolan och affären så möts man ju av dessa delikata frestelser och inte minst på självaste julafton .
Själv så brukar jag hårddeffa inför julafton och sedan släppa loss och ta en "ätardag".
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 15:08   #9819
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Hur laddar boysen (och girlsen) upp för all julmat? Både på jobbet, skolan och affären så möts man ju av dessa delikata frestelser och inte minst på självaste julafton .
Själv så brukar jag hårddeffa inför julafton och sedan släppa loss och ta en "ätardag".
Är vegetarian så det som frestar är väl typ potatis och rödkål, blir inte så svårt. Till julafton kommer det ju ordnas lite roligare mat och säkert käkas lite godis och så, men jag räknar med att kunna ligga ungefär på kaloribalans hela julhelgen. När köttbullarna, jansons frestelse och julskinkan blev inaktuellt så försvann en stor del av charmen med julbordet för mig.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 20:07   #9820
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Hur laddar boysen (och girlsen) upp för all julmat? Både på jobbet, skolan och affären så möts man ju av dessa delikata frestelser och inte minst på självaste julafton .
Själv så brukar jag hårddeffa inför julafton och sedan släppa loss och ta en "ätardag".
Laddar inte det minsta, tycker helt ärligt inte julmat är så där super speciellt som alla säger. Lite revben och några köttbullar, en klick rödbetssallad och ett ägg sen är jag nöjd
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 23:23   #9821
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Är vegetarian så det som frestar är väl typ potatis och rödkål, blir inte så svårt. Till julafton kommer det ju ordnas lite roligare mat och säkert käkas lite godis och så, men jag räknar med att kunna ligga ungefär på kaloribalans hela julhelgen. När köttbullarna, jansons frestelse och julskinkan blev inaktuellt så försvann en stor del av charmen med julbordet för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Laddar inte det minsta, tycker helt ärligt inte julmat är så där super speciellt som alla säger. Lite revben och några köttbullar, en klick rödbetssallad och ett ägg sen är jag nöjd
Va? Era små grincher! :P Själv älskar jag julmat. Tror att jag omedvetet korrelerar maten till trygghet och julkänslan, vilket gör den så förhärligad.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 23:39   #9822
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Va? Era små grincher! :P Själv älskar jag julmat. Tror att jag omedvetet korrelerar maten till trygghet och julkänslan, vilket gör den så förhärligad.
För att vara offtoppic så, det är väl lite det som är grejen med julmaten och allt därtill. Trygghet, värme familjighet osv. Har inte det med mig i bagaget så maten är mest bara mat som är överhypad men det låter härlig för er som gillart.
OnT kvällspromenaderna gör nytta för formen och det ser sakta bättre ut
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 23:59   #9823
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Är faktiskt ingen julfanatiker heller, men jag uppskattar faktumet att alla andra är på gott humör.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 00:25   #9824
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Hur laddar boysen (och girlsen) upp för all julmat? Både på jobbet, skolan och affären så möts man ju av dessa delikata frestelser och inte minst på självaste julafton .
Själv så brukar jag hårddeffa inför julafton och sedan släppa loss och ta en "ätardag".
Jadu, jag har inte gått ner ett dugg på flera veckor (har dock inte heller gått upp) och har inte ens nått mitt första delmål till jul..
... men på thanksgiving upptäckte jag att löpningsdistanser på över 10km sänker aptiten, så jag lär väl ta ett långpass på juldagen (USA). Då kan jag iaf dra jämt.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 02:26   #9825
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Jadu, jag har inte gått ner ett dugg på flera veckor (har dock inte heller gått upp) och har inte ens nått mitt första delmål till jul..
... men på thanksgiving upptäckte jag att löpningsdistanser på över 10km sänker aptiten, så jag lär väl ta ett långpass på juldagen (USA). Då kan jag iaf dra jämt.

Kanske dags att se över dieten om inget händer och du har som mål att gå ner?

För egen del blir det julmat på julafton. Annars inget speciellt detta året, julen ligger ju så kasst på en lördag också så inga extra semesterdagar :/
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)