Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-11-22, 15:13   #316
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Absolut!

Nu är detta ingen kritik, ni skulle se mig bredvid honom.
Men 8% kroppsfett? Det kan väl inte stämma? Hörde detta i ett radioprogram där programledarna tydligen intervjuade honom under Giants Live-tävlingen.

Fan, vad "liten" den där absurt monsterstarke dansken ser ut i jämförelse.
Nja, hörde med det där om 8 % i Maxstyrka. Låter osannolikt.

Ja, alltså nu framstår ju Leichts presstyrka som sinnessjuk om man tar hans storlek i beaktning. Han är ju absolut världselit i press/push/stock. Inte några mil ifrån big Z(även om det så klart är långt), om jag minns rätt?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 15:23   #317
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nja, hörde med det där om 8 % i Maxstyrka. Låter osannolikt.

Ja, alltså nu framstår ju Leichts presstyrka som sinnessjuk om man tar hans storlek i beaktning. Han är ju absolut världselit i press/push/stock. Inte några mil ifrån big Z(även om det så klart är långt), om jag minns rätt?
Ja, 210 i stock bland annat. Böjen kan nog vara riktigt jävla vass också. 400 i mark är ju numera inte så märkvärdigt på hög nivå i strongman.

Även Laurence ser väldigt massiv ut. Det har han inte gjort innan. Även om man tar hans förhållandevis ansenliga "fetma" i beaktan.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 22:36   #318
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
2016 Ultimate Strongman World Championships

http://startingstrongman.com/2016/12...ships-results/

Någon mer detaljerad resultatlista på denna tävling? Finns filmad med mobilkamera på youtube, men det pallar jag inte kolla igenom. Har googlat och ögnat igenom atleternas facebooksidor och dylikt, men finner inte mycket. Är uppenbarligen apdålig på att söka info själv.

Laurence Shahlaei vann tydligen och det förvånar mig inte. Han kan vinna vilken tävling som helst på rätt dag. Savickas kom tydligen sjua och är uppenbarligen inte i sin toppform. Jag vet förvisso ingenting om tävlingen, men vill gärna veta mer. Han hade till och med Hollands före sig. Eddie Hall bröt tävlingen och det verkar han ha för vana att göra förutom vid WSM och Storbritanniens inhemska tävlingar. Han kan självklart inte rå för skador men jag tycker mig se det ofta.

Så, någon som vet mer?

Senast redigerad av Bjorneman den 2016-12-15 klockan 22:38.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-19, 19:42   #319
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Verkar som Eddie Hall har tillkännagivit att han kommer vinna WSM 2017 på Facebook.

Det är ett önsketänkande enligt mig. Så länge Brian och Hafthor är aktiva blir det inget guld till Storbritannien. I så fall tror jag mer på Laurence Shahlaei.

Eddie är överlägset statiskt starkast av alla strongmanutövare och den overall statiskt starkaste människan i modern historia. Om man ser till hans genomsnitt av mark, overhead, böj och bänk. Det är ett påstående som jag står för. Ingen behöver hålla med mig.

Han gjorde 500 i marklyft och i och med det tror han att han även kan vinna WSM inom en överskådlig framtid, men det gör han inte. Tredjeplats helt klart, inte mer i nuläget.

Jag har inte räknat ut Savickas, men han verkar ha långt kvar till sin forna form om han någonsin kommer tillbaks dit. Brian kommer bli först med 6 WSM-titlar. Hafthor är dock hack i häl, han var väl bara 2 poäng efter i år? Han kan knipa titeln, men han är inte i Brians kaliber än så länge.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-19, 20:13   #320
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Ett litet tillägg om det är okej, kan inte ändra mitt föregående längre:

Alltså han är säkert seriös med sitt mål och man måste ju tro på sig själv. Självklart, men jag och säkert många av er tror inte att det kommer ske nästa år.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-19, 22:47   #321
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Eddie Hall är många år bort från att vinna WSM känns det som.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 03:22   #322
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Eddie Hall är många år bort från att vinna WSM känns det som.
Ja, han är nästan för stark om man kan säga så.
Alltså relativt medioker i mer rörliga grenar även om han har blivit bättre på dem.

Han är dock inte som sin landsman Glenn Ross som var enormt mycket råstarkare än Samuelsson och många av de andra grabbarna. Grejen var att han var 185 cm lång och vägde minst 200 pannor under tävlingarna. Där kan man snacka om att flåsa och stånka. Tävlingarna ser ju dock lite annorlunda ut nu för tiden.

Senast redigerad av Bjorneman den 2016-12-20 klockan 03:25.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 08:25   #323
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Ett litet tillägg om det är okej, kan inte ändra mitt föregående längre:

Alltså han är säkert seriös med sitt mål och man måste ju tro på sig själv. Självklart, men jag och säkert många av er tror inte att det kommer ske nästa år.
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Eddie Hall är många år bort från att vinna WSM känns det som.
Jag tror inte heller på det, MEN, det är ju inget konstigt uttalande. Karln är ju fyra om Big Z är med och trea om han inte är det. Vi snackar om att Årsjö kan blanda sig in i toppstriden om han har en bra dag fastän han inte har varit bättre än åtta i en WSM-final. Att någon som då aspirerar på pallplatserna säger sig gå för guld är helt naturligt.

Att han råkar existera samtidigt som den kanske största strongman-maskinen och den största strongman-talangen någonsin gör det ju inte sannolikt men det är fortfarande naturligt. Jag har verkligen intrycket av att Shaw är den seriösaste WSM-atlet som vi har sett. Detta baseras enbart på de videos och intervjuer som jag har sett med honom. Har svårt att se att andra strongmans ägnar sig åt lika mycket prehab som han gör. Dessa minutiösa förberedelser gör att han känns väldigt svårrubblig i.o.m. att han både är svinstark samt otroligt förberedd.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 09:03   #324
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Espenkrona i Strength Wars. Kan rekommendera SW, rätt schysst underhållning om man har lite tråkigt en dag. Ibland blir matcherna för ojämna men oftast så brukar de bjuda på underhållning.

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 15:58   #325
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Eddie Hall bänkpressar fyra brudar. Borde bli strax över 200 kg(åtminstone två av tjejerna ser väldigt små och nätta ut)? Imponerande med tanke på hur instabilt det lär vara.

https://www.instagram.com/p/BOPMYLzD...ie_hall_strong
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 16:04   #326
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag tror inte heller på det, MEN, det är ju inget konstigt uttalande. Karln är ju fyra om Big Z är med och trea om han inte är det. Vi snackar om att Årsjö kan blanda sig in i toppstriden om han har en bra dag fastän han inte har varit bättre än åtta i en WSM-final. Att någon som då aspirerar på pallplatserna säger sig gå för guld är helt naturligt.

Att han råkar existera samtidigt som den kanske största strongman-maskinen och den största strongman-talangen någonsin gör det ju inte sannolikt men det är fortfarande naturligt. Jag har verkligen intrycket av att Shaw är den seriösaste WSM-atlet som vi har sett. Detta baseras enbart på de videos och intervjuer som jag har sett med honom. Har svårt att se att andra strongmans ägnar sig åt lika mycket prehab som han gör. Dessa minutiösa förberedelser gör att han känns väldigt svårrubblig i.o.m. att han både är svinstark samt otroligt förberedd.
Det är inget anmärkningsvärt uttalande för att komma från honom själv, men han kommer inte förbi Brian, Hafthor och eventuellt Big Z.

Jag har aldrig trott på Årsjö i det avseendet. Topp-5, inte mer. Han kanske skulle kunna slå Eddie på poäng en riktigt bra dag och kommer trea men han har inte sånt jävla flax att både Brian och Thor skulle ha en dålig dag.

Jag köpte Brians e-bok från hans hemsida och då förstår man hur jävla seriös han är med precis allting. Det förstår man i hans videos också som sagt.

Savickas påstod själv att han tappat 40% av sin styrka. Karln kan uppenbarligen inte räkna eller så överdrev han, men han failade tydligen 380 i mark och 167 kg Apollons på den där Ultimate strongman-tävlingen. Jag har svårt att se honom komma tillbaka i nuläget, men jag vågar aldrig räkna bort honom.

Snart kommer väl WSM 2016 upp på Youtube. Det ska bli roligt att se.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 20:59   #327
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Z har väl haft en del skador. Men är ju självklart att typ 30-40kg viktnedgång på ett halvår tär på styrkan. Ser bra ut på bild men trycket försvinner och nya lyftvinklar. Sedan får man inte glömma att karln tävlat i elit styrke idrott intensivt i 20år han måste ju rimligen vara rätt mätt och ger nog inte 100%
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 10:05   #328
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Z har väl haft en del skador. Men är ju självklart att typ 30-40kg viktnedgång på ett halvår tär på styrkan. Ser bra ut på bild men trycket försvinner och nya lyftvinklar. Sedan får man inte glömma att karln tävlat i elit styrke idrott intensivt i 20år han måste ju rimligen vara rätt mätt och ger nog inte 100%
Jo. Samtidigt så tror jag att Shaw tänder en del eldar inom honom. Det har ju verkligen varit de två sedan 2009(?).

Själv då? Du verkar ju köra all in på strongman nu för tiden, är det ett långsiktigt tänk(nu ger jag upp SL/bänk och blir strongmanatlet på riktigt) eller är det bara en fas, som i att det är kul nu men att du planerar att gå tillbaka till SL inom en snar framtid? Målet antar jag är en SSM-final.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 10:17   #329
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jo. Samtidigt så tror jag att Shaw tänder en del eldar inom honom. Det har ju verkligen varit de två sedan 2009(?).

Själv då? Du verkar ju köra all in på strongman nu för tiden, är det ett långsiktigt tänk(nu ger jag upp SL/bänk och blir strongmanatlet på riktigt) eller är det bara en fas, som i att det är kul nu men att du planerar att gå tillbaka till SL inom en snar framtid? Målet antar jag är en SSM-final.
Det är 100% satsning på strongman för mig nåt år framåt. Får vi se vart det bär. Försöker få in 3-4 grenpass i någon form i veckan. Målet 2017 är SSM final. Men inte lätt är typ 15st i Sverige som håller bra nivå. Jag lägger ut en film från varje pass på instagram. Sedan kommer jag köra nån serie omgång ibland om jag känner mig i pers form inåt.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 16:49   #330
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Det är 100% satsning på strongman för mig nåt år framåt. Får vi se vart det bär. Försöker få in 3-4 grenpass i någon form i veckan. Målet 2017 är SSM final. Men inte lätt är typ 15st i Sverige som håller bra nivå. Jag lägger ut en film från varje pass på instagram. Sedan kommer jag köra nån serie omgång ibland om jag känner mig i pers form inåt.
Kul. Kollar din Instagram ibland. Hoppas du får ett bra 2017 med din strongmansatsning.

Vad tycker du om Forsmark nu? Han har blivit ohyggligt bra tycker jag. Jag tror att han har stora chanser att komma till final på WSM nästa år. Han är givetvis inte bättre än Årsjö ännu, men om det fortsätter i samma spår dvs nya skador för Johannes mest hela tiden och Forsmark på ständig uppgång så vinner han SSM nästa år. Tror jag alltså.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)