Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-16, 15:12   #76
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Post

Testosteronresultat från 2012-11-09


Testosteron (sent år 2012) var alltså 12,4 inom normalspannet 8,64-29 vilket är alltså lägre än hälften. Enligt vissa jag snackat med så ansågs detta vara lågt på 80-talet.

S/P-SHBG vet jag ej vad det är eller vad dess värde (20,6) säger om mig.

S-PSA vet jag ej vad det är eller vad dess värde (0,67) säger om mig.

S/P-LH vet jag ej vad det är eller vad dess värde (5,7) säger om mig.

Jag ska nog be om ett nytt test och sedan säga till läkaren (allt handlar om tur, vem man får, precis som med kundsupport) att, "om folk får börja röka och även skada andra via kedjerökning så borde jag kunna få ta min risk oxå med TRT - allt inom medicin är risks vs benefits. Det vet även du!".

Observera att detta var sent 2012 och nu är det tidigt 2019 och vad jag vet så går testot bara ned med åldern och därmed alla dess "fördelar" som man hade med det när man var ung och viril.

Erfarna och folk som känner roid-snubbar (som ni inte vågar erkänna online vilket är förståeligt) får gärna komma fram och säga sanningen att, "japp, lågt testo - du är sojamjölksinducerad lille man!".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 15:15   #77
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Hur definierades high-intensity där? Kortare setvila? Tyngre vikter/färre reps? Fler sets per muskelgrupp? Kombination av flera av dessa faktorer?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 16:24   #78
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Har sojamjölk belagd testosänkande effekt eller varför tjatar du om det hela tiden?
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 18:21   #79
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Har sojamjölk belagd testosänkande effekt eller varför tjatar du om det hela tiden?
Det är ett fjantigt uttryck för män som inte är "riktiga män". Soy boy etc. Var väl något rykte om att soja skulle öka östrogen men det stämmer nog inte.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 18:27   #80
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Vad jag har läst så har sojaprodukter ett ämne i sig som är femininiserande, men att man genom att förtära sojaprodukter inte kan få i sig tillräckliga doser för att det ska ge en effekt. Man måste isåfall äta det där ämnet i kosttillskottform. Tror det hette fytoöstrogener?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 19:17   #81
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Det är ett fjantigt uttryck för män som inte är "riktiga män". Soy boy etc. Var väl något rykte om att soja skulle öka östrogen men det stämmer nog inte.
Du tar väl inte illa upp? Det går fortare att skriva än "inte riktig man ännu enligt definition av viss mängd av testosteron i blodet och dess fysiska karaktärsdrag som manifestaras som resultat av det".

Det är inte undra på att jag har så dålig skäggväxt fast jag snart är 30 år. Ska posta detta på ExcelMale så får jag se vad folk säger. Givetvis tar jag alltid med en nypa salt (inte sojamjölk - kunde inte hålla mig ).

Testosteron verkar vara en starkt moderating variable, dvs., dess värde påverkar hur starkt andra variabler i sin tur påverkar andra variabler. Fråga King Grub eller Wintersnowdrift om du inte vet vad "moderating variable" är för något.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 20:59   #82
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Dopaminjunkie så det stänker om det. Men du är ju inte ensam om det! Man blir inte beroende av substanser, man blir beroende av beteenden. Dopamindrivna beteenenden i synnerhet
Alkohol och mat frisätter ju dopamin och de är ju substanser, eller ja "livsmedel"?

Sen blir man självklart beroende av substanser som låt os säga heroin, morfin och benso
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Stjärt!
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 22:33   #83
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Välta tunga däck, explosiva sprinter och att pressa tunga kettlebells upplever jag vara magiskt för testosteronnivåerna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 22:41   #84
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Välta tunga däck, explosiva sprinter och att pressa tunga kettlebells upplever jag vara magiskt för testosteronnivåerna!
Ja det fetmarkerade känns som det. Gör det så gott jag kan, har förlorat mycket balans och fokus pga skador och olycka så det är svårt men gör det ändå, springer i zig zag, lol. De 'ldre jag känner som gör detta är i förbannat god form överhuvudtaget, tävlade i detta en gång så har koll på många av dem.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 22:54   #85
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Välta traktordäck står på schemat. Någon dag skall jag hitta ett och dra hem det.

Överhuvudtaget sådana helkroppsövningar är sköna. Man kan också dra med armarna samtidigt genom att använda höftbälte och grabba tag med något för händerna. Edit: samtidigt som man knäböjer. Finns också trappmaskiner som fungerar ungefär lika, aldrig provat dem men de är populära verkar det som.

Senast redigerad av Hemi den 2019-01-16 klockan 22:56.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 23:06   #86
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Det är ett fjantigt uttryck för män som inte är "riktiga män". Soy boy etc. Var väl något rykte om att soja skulle öka östrogen men det stämmer nog inte.
Haha på allvar? Om det inte stämmer att det ökar östrogenet i kännbar mängd så måste "rädd för soja" vara rekord i osäkerhet på sin manlighet
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 00:16   #87
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad jag har läst så har sojaprodukter ett ämne i sig som är femininiserande, men att man genom att förtära sojaprodukter inte kan få i sig tillräckliga doser för att det ska ge en effekt. Man måste isåfall äta det där ämnet i kosttillskottform. Tror det hette fytoöstrogener?
Finns i öl också. Så alla som nojar över soja kan först se över sin ölkonsumption.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 08:28   #88
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Allt som får dig att känna dig som en framgångsrik dominant alfahanne påverkar väl testo, så inte möjligt att massor av placebo kan fungera.

Frågan är ju om du är bra på att lura dig själv så du verkligen tror på det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 09:59   #89
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Testosteronresultat från 2012-11-09


Testosteron (sent år 2012) var alltså 12,4 inom normalspannet 8,64-29 vilket är alltså lägre än hälften. Enligt vissa jag snackat med så ansågs detta vara lågt på 80-talet.

S/P-SHBG vet jag ej vad det är eller vad dess värde (20,6) säger om mig.

S-PSA vet jag ej vad det är eller vad dess värde (0,67) säger om mig.

S/P-LH vet jag ej vad det är eller vad dess värde (5,7) säger om mig.

Jag ska nog be om ett nytt test och sedan säga till läkaren (allt handlar om tur, vem man får, precis som med kundsupport) att, "om folk får börja röka och även skada andra via kedjerökning så borde jag kunna få ta min risk oxå med TRT - allt inom medicin är risks vs benefits. Det vet även du!".

Observera att detta var sent 2012 och nu är det tidigt 2019 och vad jag vet så går testot bara ned med åldern och därmed alla dess "fördelar" som man hade med det när man var ung och viril.

Erfarna och folk som känner roid-snubbar (som ni inte vågar erkänna online vilket är förståeligt) får gärna komma fram och säga sanningen att, "japp, lågt testo - du är sojamjölksinducerad lille man!".
SHBG är sexhormone binding globulin och det reglerar hur mycket fritt testosteron du har, något du inte mätt men som har mera betydelse än totalt testosteron. Ju lägre shbg desto bättre i princip. Det är inget fel på dina värden.

Varför tror du det att du har lågt testo? Vilka symptom har du?
Laksen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 10:41   #90
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Laksen Visa inlägg
SHBG är sexhormone binding globulin och det reglerar hur mycket fritt testosteron du har, något du inte mätt men som har mera betydelse än totalt testosteron. Ju lägre shbg desto bättre i princip. Det är inget fel på dina värden.

Varför tror du det att du har lågt testo? Vilka symptom har du?
Du borde ta ett nytt test, Max Marketer. Testet du visade är gammalt och du kommer inte kunna släppa tanken på om du kanske har lägre nivåer idag. Ta ett nytt test så du kan gå vidare, antingen genom TRT om du nu har låga nivåer, eller ta itu med vad det nu är som gör att du känner som du gör. Den tusenlappen för att ge dig den vetskapen är värt det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)