Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-13, 22:46   #856
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Riktigt kass helg pga överväldigande mkt studier. Nya tag imorrn!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 17:03   #857
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår blev det iaf 10km promenad. Träning idag

Uppvärmning på cykel 5min

Knäböj
20x20kg
10x40kg
10x50kg
5x5x60kg

hamstercurls
20x18kg
3x12x36kg

Benspark
10x32kg
10x36kg
3x12x50kg

Latsdrag
20x27,5kg
10x42,5kg
3x10x60kg

Kabelrodd
20x35kg
3x10x70kg

Chins 3x3

Vadlyft i tortyrmaskin
4x15x25kg

Triceps pushdowns repgrepp
20x20kg
3x12x40kg

Cuff i kabelhiss
2x10x10kg/sida

Hantelcurls
10x10kg
3x10x14kg/arm

Hantelpress axlar
3x10kg

Planka 2min
Sågenx30
Tak-golvrotation 20x2 sidor
Planka 1min
Benlyft 3x12

Sidolyft med hantlar
10x5kg
3x10x8kg

Typ samma pass som förra gången men med små modifikationer. Vågade inte höja i böjen eftersom 10orna på 50kändes tunga idag men när jag var färdig kände jag att det hade nog gått. Testar 3x3 på 70kg nästa pass.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 17:20   #858
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Där var ju blåvitt, IRL!

Grov är du!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 18:56   #859
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Där var ju blåvitt, IRL!

Grov är du!
Tack! Kul att nån tycker det
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 15:37   #860
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vädret har vänt så idag blev det uteklättring igen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 21:05   #861
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Nu har jag ringt och ställt in allt jobb jag bokat i helgen... räknar med ca 20h klättring helgen som kommer nu
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:33   #862
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Myshelg

Fre-lör: Klätterweekend!

Åkte till Frösön fredag eftermiddag och slog läger. Ledde ett par leder för att sätta topprep åt kompisar och gick sedan på en 6b och en 6b+. Onsight hela vägen, kändes bra. Drog oss tillbaka till lägret för kvällen, fixade middag, njöt av solnedgång och fantastisk utsikt över Östersund. Riktigt glamping! Vi var då 2 i ett gäng på 7 (lördag blev vi 9!) som kunde leda och bygga topprepsankare på bult, så blev mkt fokus på det ändå och lite nybörjarkurs. Fredag kväll låg jag med en av nybörjarna till våra tältkamraters stora nöje och lördagsmorgonen vaskades klättringen helt till förmån för utdraget morgonmys. Kom tillbaka till samma klippa och gjorde ett par riktigt fina 6or, återigen onsight, men merparten av dagen spenderades snarare som instruktör än på det som var tanken: Att kötta något galet. Kul ändå, för jag vill ju på sikt bli klippklätterinstruktör så det är kanske mer akut att öva på den biten än på att sportklättra. Blev också att jag åkte hem på lördagkvällen istället för söndag eftermiddag, delvis pga försämrad väderprognos men mest för att sova hos ovan nämnda nybörjare. Mycket trevligt. Blev alltså inte som tänkt men väldigt fint ändå.

Löpning idag 19/5
Distans: 6,9km
Tid: 57min
Terräng: Leriga pister, kalhyggen och stig
Väder: Mulet varvat med spöregn
Total stigning: ca 200hm

Fick hem mina nya trailskor från Icebug i fredags. Har researchat trailskor länge nu, och i valet och kvalet mellan dessa och ett par från Salomon så föll valet på att Icebug numer har en klimatpositiv produktionskedja (nåja) och att de är så välkända för sitt grepp. Ja, och så 45% rabatt på Addnature... Det första som slog mig var hur fruktansvärt lätta de var, väger som ett par flipflops. Gigantiska dubbar och ett 4mm drop.
Gav mig ut och testade löpsteget lite i lugnt tempo, har övat lite med asfaltsskorna innan och hittade flytet rätt snabbt, och jäklar vilket flyt det blir att springa mer på tårna när skorna är byggda för det. Bara att luta sig framåt och trycka på, var tvungen att sansa mig för att jag visste att jag tänkte springa en bit. Kom till minitege, jobbade mig upp i dagens första riktiga backe och blev inte mindre än helt förtjust över greppet i leran.

Jobbade vidare in i stora pisten och varvade löpning med att gå i brant uppförslutning, främst i ravinen mellan pisterna. Hittade transportsträckan över ett kalhygge upp till Fjällvallsliften dit jag helt ärligt gick lite mer än vad jag hade velat men kände lite lätt att fötterna fan inte var vana vid att sköta så mycket av dämpningen på egen hand. Pulsen låg i taket men känslan av löpningen var otrolig. Vände vid den liften för att inte fortsätta upp mot Ullådalen som hade blivit en betydligt längre runda. Var först lite harig på vägen ner eftersom terrängen bara var gyttja uppblandat med lite stenar men märkte rätt snabbt att herreJÄVLAR vilket grepp dessa skor har! Under hela rundan märkte jag inte en enda gång att skon gled överhuvudtaget, om det så än var på blöta stockar, stenar, i gyttja eller sand så satte sig skorna som klister! Känslan i utförslöpningen har jag aldrig varit med om tidigare. FYFAN va kul! Kom ut till pisten och bestämde mig för att dra ner för issnön som låg kvar i en av branterna istället för att hålla ut i offpist-ravinen bredvid som jag tagit på vägen upp och JÄVLAR JÄVLAR JÄVLAR vilket grepp! Sprang i kanske 20' nedförslutning på IS och skorna ba SATT! HELT SJUKT! MAGI! Hög på endorfin så dundrar jag hem sista kilometern på 4:56, väldigt snabbt för att vara mig i slutet av en sån här runda.

Så ja, inte en jätteinsats om man tittar på tiden mot distansen men med rätt kraftig stigning i vissa partier och valde att gå mycket eftersom alla rekommenderar det när man går från megadämpade skor till nästan barfotalöpning. Detta sammanslaget med den fantastiska känslan av löpningen som jag fick uppleva idag (första gången sen 2016 som jag verkligen NJÖT av att springa) gjorde detta till ett helt fantastiskt avslut på en väldigt bra helg. Hade dessutom lagat färdigt tacos åt mig själv innan jag gick ut och sprang då det var ju bara att sätta sig och käka vid hemkomst, fantastiskt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 08:26   #863
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Visst är det du som har börjat följa Bubbis Instagram-sida? Tackar hjärtligt för stödet Vi är väldigt kåta på likes och följare så det är fenomenalt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 10:22   #864
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Visst är det du som har börjat följa Bubbis Instagram-sida? Tackar hjärtligt för stödet Vi är väldigt kåta på likes och följare så det är fenomenalt.
Jajjemen. När jag läste om intrigerna och konflikterna i journalen blev jag på tok för intresserad av utkomsten
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 10:27   #865
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Jajjemen. När jag läste om intrigerna och konflikterna i journalen blev jag på tok för intresserad av utkomsten
Haha härligt Imorgon möter vi laget som jag under flera veckors tid kontinuerligt har hånat och kallat värdelösa. Smärtar mig rejält att jag är iväg med jobbet och missar den bataljen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 15:36   #866
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Hahah ska bli härligt att följa! Väntar mig minst en askass avslutning förevigad
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:49   #867
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blev la 3h i kajaken idag
Bifogade bilder
Filtyp: jpg B6AC1210-F6C9-4EAB-92EE-72DDC04DA7F7.jpg (84.1 KB, 0 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 17:05   #868
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Springrunda
ca 12km
1h 33m
Total stigning 330hm

Jävligt härlig runda, samma väg som i förrgår men fortsatte upp i Ullådalen och härjade runt. Mycket myr, jävligt blött och jag trampade igenom upp till knäna ibland. Lärde mig snabbt att det var bättre att hålla mig till snöfläckarna, inte lika djupt genomslag där. Snårade mig fram till Lillå-stugan och harvade ner för den forsartade ån till en vinterled, som jag tog tillbaks till tege. Därifrån tänkte jag kräma på sista vägen hem men det gick fan inte, helt slut i benen. Slet på i makligt tempo tills jag kunde säcka ihop på altanen, halvdöd med tydlig vinjettering i perifera synfältet. Bra runda! Höjdmetrarna mördar verkligen.

Och 6h i kajaken, både en mindre tur och en massa teknikövning hanns med. Bra dag!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 15:24   #869
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Aktiv dag med scrambling och övande på reparbete (firning och räddning) inför Via Lara i sommar. I övrigt vilodag
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 23:41   #870
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Fastat 28h, skulle blivit 40 men ett dambesök som varit anorektiker blev orolig och tvingade mig att äta
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)