Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-01, 21:54   #31
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Hörlurar så bra att folk gråter.
Kanske än mer så efter man sett vad de kostar:
[.YT]DT3SInHr9ck[/YT]
Perfekt rigg för träning.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-01, 23:19   #32
Brickhead
Registered User
 
Brickheads avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 600
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Hörlurar så bra att folk gråter.
Kanske än mer så efter man sett vad de kostar:
Vore väldigt spännande att testa dessa!

Jag har precis beställt JAYS Hörlur x-Five Trådlös On-Ear Blue. De verkar ha fått bra recensioner och ville köpa något under tusenlappen, återkommer med recension.
Brickhead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 18:57   #33
zyzolol
Registered User
 
zyzolols avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 33


Mobil DAC Kvalité för Laptop/Mobiler - AudioQuest's DragonFly
__________________
Gym, Calisthenics, Breakdance

Senast redigerad av zyzolol den 2020-08-03 klockan 19:07.
zyzolol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 19:31   #34
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Nån som testat Jaybird Vista? Sitter bra när man tränar? Bekväm passform om man har på dem flera timmar i sträck?
Bara haft mina en dryg månad nu, använder dom oftast flera timmar dagligen. Passformen är riktigt bra tycker jag, aldrig varit nära att glida ur varken på gymmet eller i löpspåret.

Ljudet duger om man inte är audiofil, men man måste definitivt ställa in ljudet i en equalizer. Svårt att hitta bra lurar ljudmässigt i samma prisklass som samtidigt tål vatten/fukt.

Den enda stora nackdelen är att mikrofonerna är ganska dåliga. Är man utomhus och det råkar blåsa eller vara högljutt runtomkring är det svårt för den man pratar med att höra vad man säger. Att t.ex föra ett samtal samtidigt som man cyklar är bara att glömma.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 19:51   #35
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av zyzolol Visa inlägg
[.YT]ZcGCVyIWRIk[/YT]

Mobil DAC Kvalité för Laptop/Mobiler - AudioQuest's DragonFly
Apples 3,5mm till USB-C (särskilt USA-modellen som har mer kräm än EU-modellen) är bättre. Mycket billigare också.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 00:49   #36
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Har dessa men tycker de är sådär för löpning. Jag har generellt svårt att få in-ears att stanna kvar så det kanske funkar bättre för andra, men för mig så vill ena luren ofta trilla ut när jag sprungit ett tag. Får ofta medvetet trycka in dom för långt i örat för att de ska stanna kvar vilket inte är bra. Ett annar problem är att ljudet blir helt kaos när det blåser hårt.

Någon som har tips på några alternativ som funkar till löpning och olympisk tyngdlyftning? Over-ears tror jag inte är lämpligt för tyngdlyftning, det är för explosivt. Men finns kanske nån bra modell som ligger krokar fast runt örat?
Köpte dessa också och har typ samma problem. Sitter perfekt i höger men vänster så känns det inte helt rätt. Men har samma problem med alla inear.

Angående vind så hjälper "wind reduction" settingen i noise cancellation lite iaf. Men knappast perfekt.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 07:36   #37
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Ang. sitta bra så kan man pröva Jabra Elite i olika versioner. Mina sitter ljusår bättre än några andra in ear jag haft. Tvivlar inte på att jag skulle kunna hoppa studsmatta med dem.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 12:24   #38
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Jag skriver i den här tråden för att undvika starta en ny.


Jag är på jakt efter ett par bra brusreducerande hörlurar.

Viktigt är att de har en:

1. Bra ljudbild när man spelar musik
2. Att man kan ta telefonsamtal på dem
3. , samt att de tål ett par vattendroppar i det fall det hinner börja duggregna innan jag kan ta av mig dem.

4. Viktigast av allt är dock att de har en bra brusreducerande funktion.

Jag kommer mest att använda dem inomhus/ under tak, både i min lyhörda lägenhet och ibland på jobbet eller på publika transportmedel när sådana börjar gå att använda igen. Troligen kommer de dock användas ute relativt ofta då jag går till jobbet varje morgon.

Priset ska helst inte vara över 4000kr.

Någon som har något bra tips?
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 13:53   #39
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Jag skriver i den här tråden för att undvika starta en ny.


Jag är på jakt efter ett par bra brusreducerande hörlurar.

Viktigt är att de har en:

1. Bra ljudbild när man spelar musik
2. Att man kan ta telefonsamtal på dem
3. , samt att de tål ett par vattendroppar i det fall det hinner börja duggregna innan jag kan ta av mig dem.

4. Viktigast av allt är dock att de har en bra brusreducerande funktion.

Jag kommer mest att använda dem inomhus/ under tak, både i min lyhörda lägenhet och ibland på jobbet eller på publika transportmedel när sådana börjar gå att använda igen. Troligen kommer de dock användas ute relativt ofta då jag går till jobbet varje morgon.

Priset ska helst inte vara över 4000kr.

Någon som har något bra tips?
¨
Har inte testat dessa själv men sett en del positiva omdömen om dessa, plus att de mäter rätt bra. De är dock gjorda just för trådlöst då ljudprocessorn inte funkar om man kör trådat, vilket då ger sämre ljud.
https://valco.io/
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 18:18   #40
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Jag skriver i den här tråden för att undvika starta en ny.


Jag är på jakt efter ett par bra brusreducerande hörlurar.

Viktigt är att de har en:

1. Bra ljudbild när man spelar musik
2. Att man kan ta telefonsamtal på dem
3. , samt att de tål ett par vattendroppar i det fall det hinner börja duggregna innan jag kan ta av mig dem.

4. Viktigast av allt är dock att de har en bra brusreducerande funktion.

Jag kommer mest att använda dem inomhus/ under tak, både i min lyhörda lägenhet och ibland på jobbet eller på publika transportmedel när sådana börjar gå att använda igen. Troligen kommer de dock användas ute relativt ofta då jag går till jobbet varje morgon.

Priset ska helst inte vara över 4000kr.

Någon som har något bra tips?
Åk och testa Bose senaste och Sony's XM4. Dom 2 är väl dom som generellt är bäst på trådlöst brusreducerande. Sony xm3 (tidigare modellen) är usla för telefonsamtal men xm4 ska vara mycket bättre på det.

Dom finns på vilken elgiganten eller mediamarkt som helst så lätta att åka och testa också.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 19:36   #41
doglas2009
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Jag skriver i den här tråden för att undvika starta en ny.


Jag är på jakt efter ett par bra brusreducerande hörlurar.

Viktigt är att de har en:

1. Bra ljudbild när man spelar musik
2. Att man kan ta telefonsamtal på dem
3. , samt att de tål ett par vattendroppar i det fall det hinner börja duggregna innan jag kan ta av mig dem.

4. Viktigast av allt är dock att de har en bra brusreducerande funktion.

Jag kommer mest att använda dem inomhus/ under tak, både i min lyhörda lägenhet och ibland på jobbet eller på publika transportmedel när sådana börjar gå att använda igen. Troligen kommer de dock användas ute relativt ofta då jag går till jobbet varje morgon.

Priset ska helst inte vara över 4000kr.

Någon som har något bra tips?
Jag hade tidigare ett par Sony WH-1000XM2. Jag använde dom till varje gympass i närmare två och var ute och sprang i ösregn vid upprepade tillfällen och dom överlevde i närmare två år. När dom väl dog så lämnade jag in dom där jag hade köpt dom, men räknade med att jag skulle få köpa nya. Efter några veckor sa dom att dom inte gick att laga och då fick jag ett par nya Sony WH-1000XM3, tack elgiganten.

Med tanke på hur jag behandlade mina XM2 och hur länge dom klarade sig så tror jag verkligen inte några vattendroppar är några problem, det är dock bara en gissning.

Ljudmässigt gillar jag mina XM3, tycker det är relativt balanserat ljud med viss övervikt åt det basiga hållet, det går ju dock ställa in i appen om man vill.

Jag pratar ganska ofta i telefon i dom, jag har hört visst gnäll om att jag hörs dåligt så om dom uppdaterat XM4 så kanske det är bättre att satsa på dom om du planerar att prata i dom mycket.

Den brusreducerande funktionen är verkligen guld. Sitter just nu 2 meter bort från en ganska bullrig luftavfuktare och hör absolut ingenting, om man dessutom lyssnar på nått så är det väldigt svårt att höra något alls "utifrån".

XM3 är väldigt bekväma tycker jag, jag har ofta på mig dom i 4h+ utan några problem. XM3 är betydligt bekvämare än XM2, har inte testat XM4 så vet inte hur dom skiljer sig.

Överlag kan jag verkligen rekommendera Sonys brusreducerande lurar, om inget revolutionerande har hänt lär jag köpa likadana i framtiden.
doglas2009 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 20:12   #42
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
¨
Har inte testat dessa själv men sett en del positiva omdömen om dessa, plus att de mäter rätt bra. De är dock gjorda just för trådlöst då ljudprocessorn inte funkar om man kör trådat, vilket då ger sämre ljud.
https://valco.io/
Erkänn att du promotar för de är från Finland.
Lite halvkväsig reklam o så.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 20:18   #43
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag fick ett par i födelsedagspresent för 2500kr. De lät som skit och mina för 200 kr från media markt låter bättre, så har inte använt dem. Sånt där är märkligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 21:11   #44
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Erkänn att du promotar för de är från Finland.
Lite halvkväsig reklam o så.
Även om vissa vänner menar att jag är en nordkarelsk strykarhund så är det inte vad som driver mig i detta fall.

Jag såg för ett tag sedan en annons som löd något i stil med: "Köp hörlurar av oss så vi kan köpa öl". Det här kände jag direkt kunde vara ett gott syfte jag kan sluta mig bakom. Är behovet av öl så träget att man bygger ett par hörlurar för att få in pengar, då är det närmast akut.

Även om jag inte tror på välgörenhet kan jag faktiskt vara en godhjärtad person. Vad jag däremot inte vill är att kasta pengar på något som bara går ner i avloppet, utan någon rimlig motprestation. Bäst att hörlurarna är bra om du ska ha någon öl, med andra ord.

Här leddes jag således in på att efterforska vad det är för hörlurar som är värda öl. Vad jag fann var det jag skrev tidigare. Goda betyg, bra mätningar, en ljudprocessor som får dem efterlikna karaktären hos mycket dyrare hörlurar.

Att det är finnar som säljer dem är förstås en bonus. Finnar är bra människor.

Med detta sagt har jag ingen egen erfarenhet. Om jag fortfarande behövde pendla till jobbet (låt det aldrig behöva ske igen) hade jag kanske köpt mig ett par. Nu har jag istället kinesiska hörlurar (Hifiman Sundara), till en amerikansk förstärkare (JDS Labs Atom) och en japansk DAC (Steinberg UR22). Ifall Mantus frågat efter öppna hörlurar att ha hemma hade jag kunnat rekommendera den setupen, minus DAC;en.

För övrigt gillar jag Valcos reklam. Den är väldigt finsk.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 21:56   #45
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Kolla på alieexpress på typ ccm c16
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)