Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-11-27, 23:48   #1
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Drömtydning

Jag har en återkommande dröm sedan 2-3 veckor.

Det börjar med att jag flyger till Thailand, mitt i en regnskog. Där träffar jag några släktingar, en arab. Som tar mig till en sal i ett palats, som är smyckad os.v, det är mycket varmt. Helt plötsligt ser jag en jag känner på en sten uppäten av en björn. Som lurar på en stig bredvid salen, och typ förföljer mig. När den kommer närmare är jag mitt ute i skogen, på en stor sten med 2 facklor. Sedan vaknar jag/minns inte mer.
EDIT: Någonstans hör jag ett hånfullt skratt.

I några drömmar sitter jag med en hund, i fjällen.
Och björnar vandrar förbi.

Båda 2 är i en skog.

Finns det någon drömtydare på kollo, eller någon som kan hjälpa till lite?
Ganska jobbigt, google gav nada.
MVH
__________________
Fet men svag.

Senast redigerad av Crocker den 2010-11-27 klockan 23:54.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 00:01   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Tror att drömmen kan tyda på en släng av homosexualitet... Varför vet jag inte men det är min magkänsla.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 00:10   #3
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Fobi för björnar?
Läser ju en del psykologi, men vetefan om detta passar in i läroboken...
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 00:21   #4
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Citat:
Ursprungligen postat av Mollestam Visa inlägg
Fobi för björnar?
Läser ju en del psykologi, men vetefan om detta passar in i läroboken...
Nej, det har jag inte. Vore det så enkelt skulle jag inte postat.
__________________
Fet men svag.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 00:25   #5
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Var inte min gissning särskilt kvalificerad då
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 00:39   #6
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Var inte min gissning särskilt kvalificerad då
Det är en värre dröm.
__________________
Fet men svag.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 01:08   #7
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Tror att drömmen kan tyda på en släng av homosexualitet... Varför vet jag inte men det är min magkänsla.
Jag är inne på Ceejays spår här, det luktar homoerotik lång väg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 01:18   #8
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Nej, det har jag inte. Vore det så enkelt skulle jag inte postat.
Fast det kan ju isåfall vara så att du lider av en sorts neuros? En omedveten konflikt (rädsla för björnar alt. rädsla för andra miljöer?), som trängs bort på grund av ett starkare jag, vilket leder till att du själv inte är varse din fobi.

Bara en liten enkel teori

Senast redigerad av Mollestam den 2010-11-28 klockan 01:26.
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 01:33   #9
soddex
Registered User
 
soddexs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 110
Det man får göra är att titta på symbolerna i drömmen och inte sammanhanget.

Du drömmer alltså om:
- vänner, var araben okänd sedan tidigare?
- en död vän
- björn
- hund
- hånfullt skratt
- eld
- skog

När man drömmer brukar människor vara inblandade, det är inte ovanligt vilket gör det svårt att tyda vad det står för. Du får beskriva lite mer om känslor du kände när du träffade dem, var det glatt, sorgligt osv?

Att drömma om döda människor representerar en kommande tid i sorg och smärta.

Björnen är endast aggressiv om den blir provocerad, vet du om din vän retat den, eller är du 100 på att det var björnen som ätit din vän? Att drömma om björnar representerar en tid i depression, men det kan vara en del av en läkande period. Carl Jung (känd psykolog) sade att alla vilda djur i drömmar representerar latenta känslor och egenskaper och kan mycket väl även representera dig som person vilket i så fall betyder att du är väldigt lättirriterad och aggressiv.

Hunden är ett positivt tecken, en vän i nöd, en beskyddare. En glatt skällande hund visar att du har många vänner och ett socialt liv. Fråga: På vilket humör var hunden?

När man drömmer att någon skrattar hånfullt om en representerar det att någon arbetar emot en, eller att man är paranoid.

Facklorna är positiva, de ger ljus på stigen du vandrar.

Drömmar om skog representerar det omedvetna. Försöker du ta dig ut eller igenom skogen står det för ett sökande efter ett genombrott i det "vakna" livet.

Sammanfattning:
Som jag ser det står du inför en tid med depression eller svårigheter. Någon kanske kommer dö vilket gör dig ledsen. Men du har en vän (som symboliseras av hunden) som kommer stå vid din sida i vått och torrt. Facklorna är ytterligare ett ljus som visar vägen genom skogen och när du tagit dig ut ur den så kommer genombrottet. Du kommer tillbaka från depressionen/nedstämdheten/svårigheterna och allt blir bra igen..
__________________
Shiva danced the world into existence... that's a very nice thought.
soddex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 04:14   #10
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Tror att drömmen kan tyda på en släng av homosexualitet... Varför vet jag inte men det är min magkänsla.


Nej, men helt ärligt. Sådant här är alltid läskigt. Läser jag om, eller ens tänker på, drömmar så drömmer jag mardrömmar om det följande natt. Och jag hatar mardrömmar. Det finns typ inget man kan göra.

Vissa mardrömmar är dock softa. Minns ett mordförsök på en vän häromnatten då jag utvecklades till någon slags kommissarie. Började analysera massa skit i drömmen, som kulans vinkel i väggen (efter den hade åkt igenom min väns kropp) som jag tracade bakåt, från vilket fönster det kom från, vilken byggnad (mitt emot Clemenstorget i Lund), vem som bodde där osv till jag typ hittade skytten. Blev faktiskt ganska imponerad av mig själv när jag vaknade!
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 04:26   #11
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
För någon vecka sen drömde jag om zombies varje natt. En dröm jag kommer ihåg var att renhållningsföretaget jag jobbade på ändrade inriktning något, till att städa undan zombies istället för sopor. Det gick till så att ena sopgubben backade mot zombien så sakta och försiktigt det gick. Lastbilarna fick modifieras något, t.ex. tog man bort backvarnaren och backljuset eftersom just varnade zombien om vad som skulle hände. När föraren var tillräckligt nära hoppade han andre ut och puttade in zombien i baljan där bak och pressade snabbt ihop den. Man tjänade väldigt bra eftersom man fick risktillägg (olika beroende på vilket område man körde, med tanke på densiteten av zombies) eftersom det strök med en sopgubbe per dag ungefär. Man fick också väldigt mycket övertid då vi fortfarande jobbade tills vi var klara, vilket jag aldrig blev i drömmen eftersom det strömmade till fler zombies hela tiden. När man skulle tippa zombieavfallet på tippen sen så var det mycket viktigt att de tippades i rätt hög eftersom de skulle bli biogas av dem.

Vad betyder detta?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 10:54   #12
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Citat:
Ursprungligen postat av soddex Visa inlägg
Det man får göra är att titta på symbolerna i drömmen och inte sammanhanget.

Du drömmer alltså om:
- vänner, var araben okänd sedan tidigare?
- en död vän
- björn
- hund
- hånfullt skratt
- eld
- skog

När man drömmer brukar människor vara inblandade, det är inte ovanligt vilket gör det svårt att tyda vad det står för. Du får beskriva lite mer om känslor du kände när du träffade dem, var det glatt, sorgligt osv?

Att drömma om döda människor representerar en kommande tid i sorg och smärta.

Björnen är endast aggressiv om den blir provocerad, vet du om din vän retat den, eller är du 100 på att det var björnen som ätit din vän? Att drömma om björnar representerar en tid i depression, men det kan vara en del av en läkande period. Carl Jung (känd psykolog) sade att alla vilda djur i drömmar representerar latenta känslor och egenskaper och kan mycket väl även representera dig som person vilket i så fall betyder att du är väldigt lättirriterad och aggressiv.

Hunden är ett positivt tecken, en vän i nöd, en beskyddare. En glatt skällande hund visar att du har många vänner och ett socialt liv. Fråga: På vilket humör var hunden?

När man drömmer att någon skrattar hånfullt om en representerar det att någon arbetar emot en, eller att man är paranoid.

Facklorna är positiva, de ger ljus på stigen du vandrar.

Drömmar om skog representerar det omedvetna. Försöker du ta dig ut eller igenom skogen står det för ett sökande efter ett genombrott i det "vakna" livet.

Sammanfattning:
Som jag ser det står du inför en tid med depression eller svårigheter. Någon kanske kommer dö vilket gör dig ledsen. Men du har en vän (som symboliseras av hunden) som kommer stå vid din sida i vått och torrt. Facklorna är ytterligare ett ljus som visar vägen genom skogen och när du tagit dig ut ur den så kommer genombrottet. Du kommer tillbaka från depressionen/nedstämdheten/svårigheterna och allt blir bra igen..
Ja, araben var okänd.
Människorna jag träffa, det fanns ingen stämning, typ dött. Som att vandra på stan ensam.
Ja, jag är säker ang. björnen, den blev inte provocerad.
Hunden var glad, men tyst.
I skogen är jag fast, vill bara därifrån.
Tack för mycket bra svar.
__________________
Fet men svag.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 12:09   #13
Dissector
Steve is teh shit!
 
Dissectors avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 2 135
Citat:
Ursprungligen postat av soddex Visa inlägg
Det man får göra är att titta på symbolerna i drömmen och inte sammanhanget.

Du drömmer alltså om:
- vänner, var araben okänd sedan tidigare?
- en död vän
- björn
- hund
- hånfullt skratt
- eld
- skog

När man drömmer brukar människor vara inblandade, det är inte ovanligt vilket gör det svårt att tyda vad det står för. Du får beskriva lite mer om känslor du kände när du träffade dem, var det glatt, sorgligt osv?

Att drömma om döda människor representerar en kommande tid i sorg och smärta.

Björnen är endast aggressiv om den blir provocerad, vet du om din vän retat den, eller är du 100 på att det var björnen som ätit din vän? Att drömma om björnar representerar en tid i depression, men det kan vara en del av en läkande period. Carl Jung (känd psykolog) sade att alla vilda djur i drömmar representerar latenta känslor och egenskaper och kan mycket väl även representera dig som person vilket i så fall betyder att du är väldigt lättirriterad och aggressiv.

Hunden är ett positivt tecken, en vän i nöd, en beskyddare. En glatt skällande hund visar att du har många vänner och ett socialt liv. Fråga: På vilket humör var hunden?

När man drömmer att någon skrattar hånfullt om en representerar det att någon arbetar emot en, eller att man är paranoid.

Facklorna är positiva, de ger ljus på stigen du vandrar.

Drömmar om skog representerar det omedvetna. Försöker du ta dig ut eller igenom skogen står det för ett sökande efter ett genombrott i det "vakna" livet.

Sammanfattning:
Som jag ser det står du inför en tid med depression eller svårigheter. Någon kanske kommer dö vilket gör dig ledsen. Men du har en vän (som symboliseras av hunden) som kommer stå vid din sida i vått och torrt. Facklorna är ytterligare ett ljus som visar vägen genom skogen och när du tagit dig ut ur den så kommer genombrottet. Du kommer tillbaka från depressionen/nedstämdheten/svårigheterna och allt blir bra igen..
Att drömmar kan säga något om ens mentala tillstånd eller hälsa skulle jag väl kunna tänka mig, men du påstår alltså att du spår in i framtiden här? Då blir jag jättenyfiken på hur du menar att det fungerar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Hädanefter kallar du mig Fjodor!
Dissector är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 16:14   #14
soddex
Registered User
 
soddexs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 110
Citat:
Ursprungligen postat av Dissector Visa inlägg
Att drömmar kan säga något om ens mentala tillstånd eller hälsa skulle jag väl kunna tänka mig, men du påstår alltså att du spår in i framtiden här? Då blir jag jättenyfiken på hur du menar att det fungerar.
Många drömmar kommer oftast från ens undermedvetna eller från saker som hänt under dagen. Hjärnan är oerhört komplex, och jag tror mycket väl att den kan visa spår av framtiden. Men jag tror även att man kan ändra på ödet om man vet sin framtid. Undermedvetna drömmar är ett sett för "kroppen" att varna eller visa saker i framtiden, och ger en chans att ändra på det. Jag spår inte in i framtiden, jag ser symboliken i drömmen och vet vad olika saker står för. Därav drar jag slutsatsen att det antingen är så nu, eller kommer hända.
__________________
Shiva danced the world into existence... that's a very nice thought.
soddex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 16:17   #15
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Citat:
Ursprungligen postat av soddex Visa inlägg
Många drömmar kommer oftast från ens undermedvetna eller från saker som hänt under dagen. Hjärnan är oerhört komplex, och jag tror mycket väl att den kan visa spår av framtiden. Men jag tror även att man kan ändra på ödet om man vet sin framtid. Undermedvetna drömmar är ett sett för "kroppen" att varna eller visa saker i framtiden, och ger en chans att ändra på det. Jag spår inte in i framtiden, jag ser symboliken i drömmen och vet vad olika saker står för. Därav drar jag slutsatsen att det antingen är så nu, eller kommer hända.
Du har väl idels rätt, jag är faktiskt i en deprission. Och är på väg ur.
__________________
Fet men svag.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)