Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-15, 16:03   #1336
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Stör mig på mig själv när jag glömt öronproppar och folk slamrar med vikterna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 16:45   #1337
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Ryggsäcken.
En person som tränar på ett gäng av Fysikens anläggningar.
Har alltid med sig sin ryggsäck som används för att ”reservera” utrustning som inte används.
Regler som gäller för den här personen gäller inte för andra. Drick rätt ur kranen trots lappar om att man inte beter sig så. Plocka aldrig undan vikter och annan utrustning som dragits fram.
Personen lider också av någon form utav separationsångest för han pratar konstant i telefon också.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-22, 18:43   #1338
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
Jusup känner sig jävligt gammal när 18-åringar står i grupp på ett känt Satsgym och diskuterar deras skäggväxt som närmast kan liknas vid fjun.
Trodde Fitness24 var ungdomsgården men visste inte att Sats förvandlas till det med.
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-22, 21:06   #1339
te1on
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 219
Folk som slår läger på gymmet har jag svårt för. En stor väska på en bänk, bälte o magnesium på en annan. Sedan lite lindor spridda omkring sig. Lite anteckningsböcker och matlådor vid sidan av det.
te1on är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 11:43   #1340
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 273
Är ensam på gymmet, ganska skönt faktiskt!
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 14:16   #1341
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Har inte behövt sätta min fot på ett kommersiellt gym på ett tag för att bedriva styrketräning så har inga historier att dela med mig av.

Ett par gånger i veckan tvingas jag däremot besöka en crossfitklubb då jag går på träningsverksamhet (ej styrketräning) som hyr in sig där. Där är jag nog den som folk kan störa sig på då jag ibland inte hinner hejda mig från att skrynkla ihop ansiktet i en grimas när jag ser folk med förskräcklig teknik i överstöt och ryck (de är ej nybörjare, bara kassa).
__________________
Done with shadows

Senast redigerad av Mantus den 2021-02-23 klockan 14:18.
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 14:44   #1342
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Har inte behövt sätta min fot på ett kommersiellt gym på ett tag för att bedriva styrketräning så har inga historier att dela med mig av.

Ett par gånger i veckan tvingas jag däremot besöka en crossfitklubb då jag går på träningsverksamhet (ej styrketräning) som hyr in sig där. Där är jag nog den som folk kan störa sig på då jag ibland inte hinner hejda mig från att skrynkla ihop ansiktet i en grimas när jag ser folk med förskräcklig teknik i överstöt och ryck (de är ej nybörjare, bara kassa).
Är det inte främsta kännetecknet för crossfit "Forging elite mediocrity"?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 15:05   #1343
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 788
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Är det inte främsta kännetecknet för crossfit "Forging elite mediocrity"?

forging steel backs om inte annat
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 15:23   #1344
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Har börjat se mönster i hur gymbesökarna lägger upp sin träning beroende på veckodag. Så följer jag inte mönstret minskar chansen att jag skall störa mig på någon rejält.

På måndagar körs bröst för herrarna, ben för damerna. Fredag kör herrarna bröst och/eller armar damerna har sin andra bendag. Söndag kör herrarna ben.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 16:48   #1345
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Ingen jag stör mig på, utan mer fascineras av: En tant i min egen ålder, kanske äldre. Inte speciellt grov utan ser ut som en hyfsat för sin ålder vältränad tant. När hon tror ingen ser laddar hon upp ungefär som Ronnie Coleman inför lyft, grymtar och försöker se farlig(?) ut, svär, stånkar och grymtar.

När hon märker att någon tittar är det stillsamt och ljudlöst. Jag tänker att det där är precis jag när jag var 15 årig pojk på gymmet, fast en tant på 40+. Samma varvande i beteende när man tror man är ensam vs när man inte är det. Att det är en tant gör det roligt på något vis.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 17:02   #1346
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Mina top 5

1: Personer som utan att fråga börjar köra emellan. Och nej jag har inte setvila på flera minuter utom i de tyngre lyften som marklyft och bänkpress.

2: Killar som ska hålla på och glo ögonen ur sig på en medan jag tränar. Samma gäller dem som ska försöka ragga på en. Det blir nästan lite att man vill "råka" tappa hanteln så pass att den hamnar på deras fot bara fför att bli fri dem.

3: De som låser cablecrossen för att köra sina tricepsövningar på ena trissan bara när singeltrissan är ledig. Gissar på att det är för att den som jag kallar för singeltrissan har närmare utväxlingen 1X1 medan cablecrossen halverar ju vikten så det är lättare att egolyfta.

4: De som inte städar efter sig. Och det gäller både att plocka undan efter sig som att torka av där du har tränat. Inte fan vill jag städa bort din svett och bacilurer.

5: Tjuvar. På mitt gamla gym blev jag bestulen på en vattenflaska, tre hänglås, ett par dragremmar plus den lilla tygpåse jag brukar ha dem i och ett bälte. Inte på samma gång men ändå.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2021-03-03 klockan 17:07.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 17:07   #1347
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
En på gymmet luktar till tigerbalsam. Altså känner lukten innan jag ser människan. Smetar in maskinerna med det också.

Folk som skuggboxas oavsett var de står

Folk som skriker

Folk som kör t.ex hantelrodd med röven 5cm från där man sitter trots det finns rum
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 17:15   #1348
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
En på gymmet luktar till tigerbalsam. Altså känner lukten innan jag ser människan. Smetar in maskinerna med det också.

Folk som skuggboxas oavsett var de står

Folk som skriker

Folk som kör t.ex hantelrodd med röven 5cm från där man sitter trots det finns rum
Intressant nog stör jag mig när jag kör hantelrodd och någon kommer och sätter sig 5cm framför röven när det finns rum.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 17:22   #1349
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Intressant nog stör jag mig när jag kör hantelrodd och någon kommer och sätter sig 5cm framför röven när det finns rum.
Jag körde i cc och var flrst. Där fanss rum 2m framför mig lol
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 17:27   #1350
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
2: Killar som ska hålla på och glo ögonen ur sig på en medan jag tränar. Samma gäller dem som ska försöka ragga på en. Det blir nästan lite att man vill "råka" tappa hanteln så pass att den hamnar på deras fot bara fför att bli fri dem.
+2, det märks. Borde vara fler damgym, eller åtminstonde damtider typ 16-19 vardagar.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)