Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-14, 22:29   #46
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Skaffa ett jobb, betala av CSN och börja plugga på högskola igen.

Hur gör du när du söker jobb? Som tidigare nämnts, att få städjobb eller jobba inom äldrevård/omsorg brukar sällan vara svårt, även med viss historia.

Säger inte att det nödvändigtvis är du, men många som "söker jobb" sitter och uppdaterar platsbanken på arbetsförmedlingen och "skickar iväg några CVs" istället för att verkligen aktivt försöka få ett jobb. Gå till arbetsplatser, presentera dig, visa upp dig, lämna CV. Till slut hittar man något. Det går, beror bara på hur smutsiga händer man är villig att få.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 00:35   #47
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Alltid på helgerna dyker dessa trådar upp och aldrig på Flashback... hm...

Helt seriöst & ärligt svar: du lär få bättre hjälp på Flashback. För där det finns fler knarkare och därmed större sannolikhet att någon där också har repat sig.


Alltså gått från "Rag to riches and lots of bitches". Det enda du får hjälp med här är vilket proteinpulver som är bäst (psst! det är det naturella med egen tillsatt kakao!)

Här är korta rådet i form av en "livsprincip" som du själv kan expandera på i form av praktiska steg: "Radikala förändringar i livet kräver radikala uppoffringar."

Vill Du komma från ett liv som tidigare innehöll illegala droger. Ja, då måste du oxå släppa allt som har med illegala droger att göra vilket även innebär uppoffringen av alla sekundära förmåner som illegala droger medförde.

Jag kan bara säga rakt ut nu att Du står inför ett mentalt & fysiskt helvete. Detta helvete är värre än vad du fick genomgå i Kustjägarutbildningen på tidiga 1990-talet.

Påbörja nu ätandet av denna mentala & fysiska bajsmacka. Lär dig älska den. Och lycka till!

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2020-08-15 klockan 00:36.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 12:08   #48
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Det är aldrig för sent med något. Du kan plugga, du får visserligen plugga utan bidrag och lån ett tag men det borde du kunna fixa på något sätt med hjälp av föräldrarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 15:59   #49
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Jag satt i ett liknande läge för ungefär tre år sedan. Fast i tungt blandmissbruk sedan 15 år tillbaka, fick inte ta körkort, fanns i belastningregistret, hade ingen utbildning att tala om eller arbetslivserfarenhet, skulder och missade poäng hos CSN, skuldsatt hos kronofogden, kraftig mental ohälsa, hepatit.. Ja, rubbet.
Idag är jag 100% ren från alla sinnesförändrande substanser, studerar på högskola, har bra referenser från tidigare arbete, har behandlat bort min hepatit, jobbat av mina skulder hos kronofogden, har stöd från CSN, egen studentlägenhet, har körkort, utövar flera intressen och mår bättre än jag någonsin trodde var möjligt.

Jag kan säga direkt att i ditt nuvarande läge finns det bara en enda sak som kommer hjälpa; drogfrihet. Och då menar jag riktigt tillfrisknande från beroendesjukdomen. Inte att trycka på pausknappen med metadon, hitta anledningar varför du inte vill sluta med ena eller andra substansen, att försörja sig på småbrott etc. Du behöver sluta med kemikalier, låta din hjärna återhämta sig och få behandling där du lär dig hur man hanterar och lever med den här sjukdomen utan att ge efter för den.

Jag vet att det här inte är det du vill höra, och att du har en miljon anledningar varför det inte är rätt väg för dig, men detta är den hårda sanningen. Att tända av från opiater är förjävligt och att jobba på sig själv är en tuff resa, som kan verka omöjlig, men om det vore enkelt skulle alla göra det. Och innan du hittar villigheten att göra det som krävs kommer du inte ta dig ur din situation. Beroendesjukdomen påverkar alla aspekter av livet, vare sig du inser det eller ej. Så länge den är aktiv har man nedsatt impulskontroll, och förr eller senare kommer det göra att du raserar vilket liv du än lyckas bygga upp. Om du inte förändrar dig själv ända ifrån grunden kommer ditt liv aldrig att förändras.

Om du blir drogfri och din hjärna får börja återhämta sig på allvar faller resten på plats. Du kommer gradvis med tiden att börja känna glädje över små saker i livet som du inte ens tänker på just nu, du kommer få driv, du kommer få passion, du kommer upptäcka vad du vill göra, och du kommer hitta sätt att lösa det ena praktiska problemet efter det andra tills du en dag inser att ditt liv är fantastiskt, och att alla dom där gamla problemen bara är ett minne blott.

Och ang. forskningen du nämner kring att dom som får metadon klarar sig bättre än dom utan så känns det där mest som konfirmationsbias från din sida.. Vilka har dom jämfört med? Personer som inte får någon behandling alls? Ja, då klarar man sig säkerligen bättre med metadon. Men bland dom som tar sig ur missbruket på allvar och faktiskt lyckas vända livet på riktigt vågar jag med ganska stor säkerhet påstå att en överväldigande majoritet har gått andra vägar.
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.

Senast redigerad av Duckfeathers den 2020-08-15 klockan 16:03.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 17:56   #50
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det är aldrig för sent med något. Du kan plugga, du får visserligen plugga utan bidrag och lån ett tag men det borde du kunna fixa på något sätt med hjälp av föräldrarna.
+1
Det är aldrig för sent att ta tag i sitt liv och det är alltid för tidigt att ge upp.

Ett tips för att ta HP, anmäl dig till kurser utan förkunskapskrav. Det finns oerhört mycket "introduktionskurser" (tex förberedande matematik för högskolestudier på 7,5 hp) och "flumkurser" (amerikansk politik, abrahamitiska religioner osv) och vissa går att anmäla sig till löpande eller har fortfarande öppet för antagning. Samtliga är på distans utan fysiska sammankomster, många av dem har bara datum som deadline och inte klockslag.

https://www.antagning.se/se/search?p...semesterPart=0
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 18:26   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ta inte hjälp av föräldrarna, vad du än gör, det är osjälvständigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 19:20   #52
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Det enda definitiva i livet är döden. Har du puls och andas är oddsen till din fördel.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)