Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur många gympolare har du?
Ingen 27 40.30%
1-2 13 19.40%
3-5 6 8.96%
5-10 9 13.43%
Fler än 10 12 17.91%
Antal röster: 67. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-15, 17:31   #31
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Skillnad att träna på atletklubb eller 'gym'.
Jag tränar på förstnämnda och pratar med i princip alla som vet vad dom håller på med
Kan du inte prata med alla som inte vet vad dom håller på med, så de kan börja veta vad de håller på med? Förutsatt att du gör det själv.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 17:33   #32
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag pratar minst lika mycket som jag tränar och behöver inte stänga in mig i någon bubbla för att prestera när det gäller. Alla bekanta är inte där samtidigt, så tränar jag på morgonen är det andra där än om jag tränar på eftermiddagen. Men det är alltid folk jag känner där.
This!
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 18:08   #33
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Kan du inte prata med alla som inte vet vad dom håller på med, så de kan börja veta vad de håller på med? Förutsatt att du gör det själv.
Jag tjötar såklart med dom också om jag ser någon som ser lite bortkommen och vilsen ut. Men man blir lite extra buddies med dom som brinner för samma sport.

Aggro-byggarna brukar jag låta vara ifred.
__________________
Numera Styrkelyft
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 18:12   #34
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag pratar minst lika mycket som jag tränar och behöver inte stänga in mig i någon bubbla för att prestera när det gäller. Alla bekanta är inte där samtidigt, så tränar jag på morgonen är det andra där än om jag tränar på eftermiddagen. Men det är alltid folk jag känner där.
Jag presterar nog till och med bättre när mina "gympolare" är på plats, man vill ju inte göra bort sig!

OnTopic: Jag har nog bara 1 gympolare just nu, hatar kallprat! Ingen vill veta hur jag har haft det på jobbet

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-10-15 klockan 18:15.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 18:38   #35
Lyset
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nej, men den första kontakten måste ju nästan innehålla någon utav dessa floskler. Det är klart att man senare kan prata om andra saker. Hur inleder du en konversation med någon ny på gymmet?

Jag vet inte riktigt, det faller sig naturligt det där, jag har lätt för att prata med folk. Men hur som helst är det väl inget problem om du inleder med en gymgrej. Visar det sig sedan att den andra är en tröttmössa så kostade det inte mer än 20 sekunder, och ger personen istället lite vettig/kul respons är det ju sedan fritt fram att leda över konversationen på vad som helst.

Rent allmänt skulle jag säga, att det i många situationer (alltså inte bara just på gymmet) går utmärkt att inleda en konversation på ett sätt som kanske oftast i en formell mening anses vara lite över gränsen. Alltså, till exempel kan man skoja med en person, på ett sätt som man normalt bara gör om man redan känner varandra. Är man lite smidig och har glimten i ögat, kan den andra då känna sig sedd och uppskattad, samtidigt som han/hon direkt hajar att man själv inte är ett wacko. Det kan så att säga kickstarta interaktionen, och man behöver inte gå igenom en massa vad kör du/vad heter du/vad jobbar du med etc. Men visst, just detta kräver naturligtvis lite fingertoppskänsla, annars kan det lätt bli fel .
Lyset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 09:22   #36
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lyset Visa inlägg
Jag vet inte riktigt, det faller sig naturligt det där, jag har lätt för att prata med folk. Men hur som helst är det väl inget problem om du inleder med en gymgrej. Visar det sig sedan att den andra är en tröttmössa så kostade det inte mer än 20 sekunder, och ger personen istället lite vettig/kul respons är det ju sedan fritt fram att leda över konversationen på vad som helst.
Låter som en härlig tillvaro! Allt är dock som sagt en stor motsägelse för även om jag på ett sätt avundas de snacksaliga på gymmet så har jag samtidigt ett stort ointresse för de flesta som tränar där samt gillar att gå dit, göra min grej och gå hem. Jag går inte runt och känner att jag vill prata med var och varannan människa på gymmet, snarare tvärtom. Det är mer att jag kan tycka att de som de facto hanterar gymmet som en stor fritidsgård gör "mer rätt" med tanke på hur mycket tid många av oss spenderar det.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 09:40   #37
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Räknas det om man tränar med någon man kände innan man började träna tillsammans? Annars så har jag nog noll som jag skulle kalla "polare" Det finns folk som tränar samma tider som mig som jag säger hej till när jag eller de kommer till gymmet. Mer än så är det inte.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 10:00   #38
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Räknas det om man tränar med någon man kände innan man började träna tillsammans? Annars så har jag nog noll som jag skulle kalla "polare" Det finns folk som tränar samma tider som mig som jag säger hej till när jag eller de kommer till gymmet. Mer än så är det inte.
Njae, egentligen är det ju en s.k. gympolare men jag syftade främst på folk som man lärde känna på gymmet och som man uteslutande träffar där.

"Polare" kanske låter som att man är väldigt nära varandra, det jag syftar på är väl rent krasst snarare någon som man är bekant med via gymmet. Någon som man utbyter mer än ett "hej" med när man ses på gymmet, man kanske frågar hur läget är och om denne ska göra något kul i helgen etc.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 10:30   #39
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det är kul att tala med folk men när man tränar på kvällen så har iaf jag inte tid. Passena blir lätt över 30 min längre och tappar fokus. Hade jag tid skulle jag sittaen stund i aulan och snacka med folk innan och efter passena
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 20:32   #40
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Ca 8 st.
Jag har lärt känna många via styrketräningen och vissa har blivit väldigt nära vänner.

Vi gör vardagsgrejer tillsammans. Käkar ute efter träningen, fiskar, går på bio, har ufc kvällar, går på konsert, dricker ibland.

Jag tränar på en atletklubb. Där jag har fått känslan av att det blivit grupper i gruppen. Iofs brukar atletklubbar dra till sig en viss typ av människor och man måste inte tycka om alla.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 21:22   #41
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
-0,5
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 22:30   #42
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Jag vet inte hur jag ska räkna det, det är alltid någon som vill snacka och jag brukar inte ha något emot det. Har gått igenom ett stort antal gym och ”lärt känna” många, inte vad jag kallar vänner kanske, men just gympolare ja, det är många det.

En intressant grej med just snack på gymmet är att man hamnar på samma nivå. Man kan bli förvånad över hur mycket folks liv skiljer sig utanför gymmet. Allt från VD:ar till kåkfarare kan man diskutera bänkpress med.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 05:41   #43
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Alla mina vänner jag har som inte är släktingar kommer från att ha träffats på gymmet och tränat tillsammans.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 08:08   #44
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Litet gym i en liten stad där jag tränat i över 10 år. Typ varenda jävel.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 08:17   #45
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
8 stycken, jag bor i en mindre stad.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)