Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-14, 15:47   #46
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Där har vi nog förklaringen Min bild är att han slår uppåt, eller åtminstone i sidled. Han har ju liksom inte slutat att ge sig på folk men då är det ju kändisar som i min värld "kan ta det". Pärleros var uppe som exempel förut, han har fått sig ett par kängor, Blondinbella är ett annat ganska färskt exempel.

Har du något konkret exempel på när han har varit vidrig och slagit nedåt? Det kanske kan vara nyttigt för mig att se den andra sidan av myntet
Så längesen att det är preskriberat nu. Som sagt har jag huvudsakligen en historisk syn av Schulman pepprad med små uppstickare där folk nämner honom.

Jag tror även folk inte gillar honom just för att han på många sätt speglar en typ av person vi inte vill vara, eller har uppfostrats att misstro.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 16:55   #47
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag köper detta helhjärtat, men det gör inte Schulman till ett mindre offentligt svin. Det 'ogör' inte allt hans skitsnack från förut, som även med glimten i ögat väcker rätt många känslor.

Så...tekniskt sett är ju allt precis som förut: Schulman är ett svin, men nu vet vi att han kanske är ett medvetet svin som kan underhålla bekanta. Alternativt tyckte Filip & Fredrik det var kul för Schulman sattes i en obekväm situation.
Det märks att Filip och Fredrik subtilt driver med Schulman, men det fattar han inte, så så jävla smart är han inte. Jag köper inte teorin om att han har en intelligent, svår humor. Det är alldeles för många tillfällen som hans rätta jag lyser igenom och han älskar att förnedra och förminska andra. Hans åsikt som ibland kommer fram om att alla utanför Östermalm är losers och idioter säger det mesta. Han har skrivit några bra böcker, men han är en dryg jävel som har svåra mindervärdeskomplex. I sin pod försöker han numera att tänka sig för innan han säger det han egentligen tycker. Han är en Nolla.
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:02   #48
Glasnost
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 92
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Det märks att Filip och Fredrik subtilt driver med Schulman, men det fattar han inte, så så jävla smart är han inte.
Jag har tänkt det samma. Fredrik och Filip vet vad Alex är för typ och de driver med honom och det blir bra tv. Ingen av dessa herrar skulle drömma om att hänga med Schulman privat för de tycker han är en idiot.
Glasnost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:10   #49
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Snackar vi samma IQ-nivå som behövs för att förstå och uppskatta Rick & Morty?

Jag skulle nog säga att de hamnar i samma IQ percentil. Högt upp så klart, men det är väl självklart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:10   #50
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost Visa inlägg
Jag har tänkt det samma. Fredrik och Filip vet vad Alex är för typ och de driver med honom och det blir bra tv. Ingen av dessa herrar skulle drömma om att hänga med Schulman privat för de tycker han är en idiot.
De är goda vänner och hänger titt som tätt privat. Framförallt Fredrik är nära Alex.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:50   #51
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag har precis som MackeJuve följt honom länge i Alex&Sigge-podden och håller med om att sättet han provocerar i t.ex. Alla mot alla är 100% med glimten i ögat. Nu ska jag inte sitta här och försvara honom som någon fanboy men han lyckas ju helt klart med sina provokationer märker man i den här tråden




Typiskt Alex-humor. Svårt att förklara men det är såhär han håller på, man ser på Filip och Fredrik när han säger sådana här saker att de känner igen "Alex-humorn". Känner att det är skitsvårt att förklara men tror MackeJuve iaf förstår vad jag menar
Jag misstänker att jag skulle acceptera han bättre om jag lärde "känna" han idag. Problemet är att jag har sett hans resa från när man började se hans bror på tv4 under början av 2000talet. Det var något då som störde en och det blev inte bättre när han sedan försökte skina som heliga birgitta och ta sig in i det så kallade finrummet.

Gå in och läs tråden om han på det andra kända forumet så får man ju se att folk stör sig väldigt mycket. Så pass mycket att han får en tråd om sig redan 2005. Det är där någonstans allt börjar med bröderna och deras intåg i mediavärlden.

Idag om de dykt upp från ingenstans som någon renodlad komiker eller samhällsdebattör med vass tunga osv så hade det fungerat bättre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:52   #52
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Schulman har en rätt rak dialog. Han hackar ju på Sigge rätt ofta. I sitt sammanhang betyder det inte så mycket såklart. Samma sak när han kallar andra för idioter. Jag tror inte Schulman är "en ond mobbare", han är bara allmänt neggig och gillar att dryga sig. Han vet antagligen allt för väl att just det spänningsfältet drar en hel del lyssnare. En snäll Schulman hade nog inte varit lika kul. Stundom är han rolig att lyssna på och sedan är det ju lite njutning (måste jag erkänna) när han hackar på vissa A-kändisar, tex Gardell eller Bindefeldt. Kanske även lite vågat.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)