Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-02-07, 11:12   #18886
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Så jäkla snyggt! Nu längtar man ju till Q2!
Eller ja, då är det ju typ vår/sommar, så blir väl till hösten/vintern man spelar detta...

__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-07, 15:28   #18887
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Så jäkla snyggt! Nu längtar man ju till Q2!
Eller ja, då är det ju typ vår/sommar, så blir väl till hösten/vintern man spelar detta...

Såg inte så skoj ut? Han hoppade från lite olika klippor bara?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-07, 19:29   #18888
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Såg inte så skoj ut? Han hoppade från lite olika klippor bara?
Ser ju ut att va lite som Limbo/Inside (fast utan det hemska), mysigt värre
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-11, 21:52   #18889
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Har plöjt kring 10 timmar Hogwarts Legacy idag och måste nog stämma in i hyllningskören. Jag är dock en stor Harry Potter nörd och har både läst böckerna och sett filmerna mer än jag vill erkänna, men alltså! Satan så mysigt!
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 11:20   #18890
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Jäkligt sugen på Kerbal Space Program!
MEN...spelet har ju (för en svensk) helt omvända symboler för tusentalsavgränsare och decimalavgränsare.

I Sverige kör vi "mellanslag" för tusental och "," för decimaler.
Spelet kör "," för tusental och "." för decimaler.
Blir helt galet i skallen, och så lär man ju vänja sig vid att tänka fel också efter hundra timmar i spelet.
Så nä, blir inga raketuppskjutningar här
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 11:45   #18891
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
KSP 2 verkar hantera det på ett korrekt sätt, noterar jag i en video på YT.
Så bara att vänta 1-2 år på att det blir final release och släpps på GOG...
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-06, 20:37   #18892
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Blizzard släppt en trailer inför Betan

Diablo IV | Beta Live Action Trailer

Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 10:48   #18893
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Så där då har jag 100 % Hogwarts Legacy på Steam. ingame säger spelet att jag spelade i ca 50 h men steam säger 64, tror en hel del är dötid då jag ibland inte orkat stänga ner spelet för att starta upp det efter jag ätit etc.

Vad tycker jag då? Rent generellt är spelet väldigt, väldigt bra. Gillar en hel del men tyvärr orkar jag till slut inte lyssna på allas dialoeger, speciellt inte då det alltid är ett flertal i varje konversation där dom bara säger hur grym jag är, att jag är enastående, aldrig sett en person som mig etc etc. Blir uttjatat. Lite som när jag spelade Half-Life 2 för ett tag sen och alla tyckte Gordon var en gud och var tvungen att hela tiden säga det.

Tycker 100 % var både kul och lite långtråkigt. Merlin trials var typ 95 st och de tog grymt mycket tid, även om jag lyckades gjort typ 45 st innan storyn var över. Har man gjort 10 så har man gjort alla, sen är det bara upprepning i uppgifterna för att lösa dom. Hatar att man inte kan skippa animationen efter man löst dom.

Field Pages var också lite uttjatade mot slutet men tycker man springer på runt 70 % när man utforskar dock. Det sega är att när man kastar revelio så måste gubben stå still en kort stund. Det borde gjorts som när man flyger på kvasten, att det kan göras i farten. Det hade underlättat och gjort spelupplevelsen bättre.

Tycker det skulle varit fler quest med Famous foe liknande stuk, där man ska döda vissa motståndare och att bandit campen var alldeles för enkla. Det skulle varit större camps med kanske vågor av motståndare som kommer. Nu kunde ett camp vara med 2 eller 3 goblings.. Jag uppgraderade inga saker alls under main questet och då fick man ju kämpa lite mer. Tyckte potions var bra men använde nästan inga heller under main quest. När jag sedan uppgraderade allt jag hade med "significally increase damage from spells" på allt så one-shottade jag typ allt. Lite väl enkelt. Behövde aldrig använda potions. Tycker det kunde vara svårare så man fick tänka igenom vilka potions man ska använda, vilka fiender man ska satsa på etc.

Mina första 10 timmar spelade försökte jag göra mycket side quest och hitta hemligheter tills jag insåg att man måste komma långt i storyn för att kunna göra allt man behöver. Tyckte även alla lås var jobbiga och att man var tvungen att hitta massa demiguise för att levla till lås 3. Fick springa runt och göra detta enbart ett tag för jag ville kunna öppna alla dörrar under storyn. Blir väldigt repetetivt när man öppnar 20 lås på en halvtimma typ. Fattade i slutet av mina 63 timmar att man kunde valt "story" som svårighetsgrad och lösa dessa automatiskt. Samma gällde ju även att fånga djur. Använde man "story" fångar man direkt utan att behöva använda typ levioso och spamma F.

Jag tycker det var väldigt tråkigt att ens val av hur man ville svara på frågor inte påverkar spelet nämnvärt. Det ända är väl valet i slutet för att se olika endings. Jag fattade också mot slutet att om man ville ha en reward för vissa quest fick man oftast dubbelt betalt, vilket jag skulle vilja gjort från början. Pengar i börjar var värt något men när jag väl köpt det jag behövde så hade jag över 60 000 guld i slutet och det fanns inget att köpa.

Det absolut tråkigaste var att när jag var 99 % klar med allt så hade jag 2 side quest kvar och dessa visades inte på kartan. Fick åka runt till alla områden och prata med random folk som tydligen buggade. Till slut pratade jag med en som jag hade gjort ett side quest för men inte lämnat in för att få reward. Sedan plötsligt kom det quest till slut när jag startat om spelet ett par gånger och det var att spela den där boll-skiten igen. Tydligen fanns det 4 levlar där, jag hade bara gjort 3. Tråkigt spel, långsamt och att du måste stå och vänta på din tur etc. Segt bara.

Tycker det var tråkigt att 4 achievements var att hitta map chamber med olika hus. 1,5 - 2 h speltid för att göra detta med alla hus, fyyyyyyyyyyyyy vad tråkigt. Kunde valt så mycket mer roliga hidden achievements. Jag trodde t.ex. katterna skulle vara något man skulle göra med.

Kommer jag spela om spelet? Ja, någon gång vill jag spela som huffelpuff då jag vill se Azkaban då det är ett side quest för dom.

__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 10:59   #18894
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Vad tycker jag då? Rent generellt är spelet väldigt, väldigt bra.
Hatar att man inte kan skippa animationen efter man löst dom.

Field Pages var också lite uttjatade mot slutet men tycker man springer på runt 70 % när man utforskar dock. Det sega är att när man kastar revelio så måste gubben stå still en kort stund. Det borde gjorts som när man flyger på kvasten, att det kan göras i farten. Det hade underlättat och gjort spelupplevelsen bättre.

Tycker det skulle varit fler quest med Famous foe liknande stuk, där man ska döda vissa motståndare och att bandit campen var alldeles för enkla. Det skulle varit större camps med kanske vågor av motståndare som kommer. Nu kunde ett camp vara med 2 eller 3 goblings.. Jag uppgraderade inga saker alls under main questet och då fick man ju kämpa lite mer. Tyckte potions var bra men använde nästan inga heller under main quest. När jag sedan uppgraderade allt jag hade med "significally increase damage from spells" på allt så one-shottade jag typ allt. Lite väl enkelt. Behövde aldrig använda potions. Tycker det kunde vara svårare så man fick tänka igenom vilka potions man ska använda, vilka fiender man ska satsa på etc.

Mina första 10 timmar spelade försökte jag göra mycket side quest och hitta hemligheter tills jag insåg att man måste komma långt i storyn för att kunna göra allt man behöver. Tyckte även alla lås var jobbiga och att man var tvungen att hitta massa demiguise för att levla till lås 3. Fick springa runt och göra detta enbart ett tag för jag ville kunna öppna alla dörrar under storyn. Blir väldigt repetetivt när man öppnar 20 lås på en halvtimma typ. Fattade i slutet av mina 63 timmar att man kunde valt "story" som svårighetsgrad och lösa dessa automatiskt. Samma gällde ju även att fånga djur. Använde man "story" fångar man direkt utan att behöva använda typ levioso och spamma F.

Jag tycker det var väldigt tråkigt att ens val av hur man ville svara på frågor inte påverkar spelet nämnvärt. Det ända är väl valet i slutet för att se olika endings. Jag fattade också mot slutet att om man ville ha en reward för vissa quest fick man oftast dubbelt betalt, vilket jag skulle vilja gjort från början. Pengar i börjar var värt något men när jag väl köpt det jag behövde så hade jag över 60 000 guld i slutet och det fanns inget att köpa.

Det absolut tråkigaste var att när jag var 99 % klar med allt så hade jag 2 side quest kvar och dessa visades inte på kartan. Fick åka runt till alla områden och prata med random folk som tydligen buggade. Till slut pratade jag med en som jag hade gjort ett side quest för men inte lämnat in för att få reward. Sedan plötsligt kom det quest till slut när jag startat om spelet ett par gånger och det var att spela den där boll-skiten igen. Tydligen fanns det 4 levlar där, jag hade bara gjort 3. Tråkigt spel, långsamt och att du måste stå och vänta på din tur etc. Segt bara.

Tycker det var tråkigt att 4 achievements var att hitta map chamber med olika hus. 1,5 - 2 h speltid för att göra detta med alla hus, fyyyyyyyyyyyyy vad tråkigt. Kunde valt så mycket mer roliga hidden achievements. Jag trodde t.ex. katterna skulle vara något man skulle göra med.

Kommer jag spela om spelet? Ja, någon gång vill jag spela som huffelpuff då jag vill se Azkaban då det är ett side quest för dom.

Konstig recension som böjar med att spelet är "väldigt, väldigt bra" och sedan inget i recensionen som anger vad som var bra utan bara klagomål
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 11:09   #18895
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Konstig recension som böjar med att spelet är "väldigt, väldigt bra" och sedan inget i recensionen som anger vad som var bra utan bara klagomål
haha och det var ju detta som var dåligt :p Men tyvärr är det ju så när man spelar spel till 100 % så kommer man vara trött på spelet i slutet. Dom första 20 h var spelet fantastiskt. Man fick mer och mer saker att göra till sidan av storyn och allt hemligt man springer in i är så givande. Atmosfären är helt otrolig när man spelar storyn. När storyn var slut och man började grinda för 100 % så dog känslan lite, man ville "bara bli klar" typ och det var då allt det repetetiva startade med field guides, merlin trials etc. Det jag menar är att om man är en normal spelare, som vill spela igenom spelet och göra lite side quest och vara nöjd med att "bara" klarat spelet till kanske 65 - 70 % så kommer spelet vara 4/5 i min mening.

Hittade precis dessa mods som kan göra spelupplevelsen ännu bättre.

Kontrollera kvasten med musen istället för ctrl och space: https://www.nexusmods.com/hogwartsle...ab=description

Ultra Plus Visuals and Performance Fixes: https://www.nexusmods.com/hogwartsle...ab=description

Disable Fake Lighting in Cinematics: https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/794
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu

Senast redigerad av mattilainen den 2023-03-07 klockan 11:12.
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-16, 18:42   #18896
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
D4 Open beta imorgon och i helgen. Köpte spelet idag här så får man testa spela lite i helgen. Hoppas det levererar!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 07:40   #18897
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
D4 Open beta imorgon och i helgen. Köpte spelet idag här så får man testa spela lite i helgen. Hoppas det levererar!
Hade tänkt att testa det 24-26 mars, för dom som inte köpt spelet.
Mest i brist på andra spel.

Hade de haft mer som D1/D2-grafik hade jag varit mer intresserad.
Men tyvärr så är det flipperspels-epelepsi-asiat-regnbågs-spya med siffror över hela skärmen så fort en yxa svingas. Själlöst. Tyvärr! Spelade sönder D2, mycket bra spel.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 09:18   #18898
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Hade tänkt att testa det 24-26 mars, för dom som inte köpt spelet.
Mest i brist på andra spel.

Hade de haft mer som D1/D2-grafik hade jag varit mer intresserad.
Men tyvärr så är det flipperspels-epelepsi-asiat-regnbågs-spya med siffror över hela skärmen så fort en yxa svingas. Själlöst. Tyvärr! Spelade sönder D2, mycket bra spel.
Tycker ändå de dragit ner mycket av "regnbågsgrsfuken och gått mer mot det mörkare i denna så ska bli intressant se betan hur det upplevs.

Är rätt optimistisk faktiskt
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 09:26   #18899
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Hur ska man hinna med allt spelande? Jag kommer behöva ta tjänstledigt.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 09:34   #18900
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Jag blev lite besviken över Harry Potter, lite för segt! Jag tröttnade när jag var 48% in. Jag längtar tills Blight Survival och The Lost Wild kommer, ser sjukt bra ut!

Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)