Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-01-14, 10:35   #1
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
VLCD utan träning, hur mycket muskler ryker?

Jag kan inte träna på en månad eller två pga sömnproblem. Och jag vill verkligen bli av med ett par kg. Bara 3 kg räcker för att byxor ska sitta bättre igen.

Jag funderar på en vlcd variant. Snabbt och smidigt. Har fungerat bra förr. Ungefär hur mycket av det jag går ner kommer vara muskelmassa? Om det är runt 40% eller mer är det bara inte värt det. Hade det isåfall vart bättre att dra ut på dieten med lägre underskott?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 10:47   #2
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Jag ligger på ca 19% bf kan jag tillägga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 11:56   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Med keto händer det inte så mycket med muskelmassan, utan det är mest vattenvikt som försvinner förutom fett.

https://academic.oup.com/jcem/article/102/2/488/2972058

Har du en stor mängd ”onödig” muskelmassa som du tränat dig till lär förstås mer av den försvinna om du inte underhåller den.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-16, 15:28   #4
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag kan inte träna på en månad eller två pga sömnproblem. Och jag vill verkligen bli av med ett par kg. Bara 3 kg räcker för att byxor ska sitta bättre igen.

Jag funderar på en vlcd variant. Snabbt och smidigt. Har fungerat bra förr. Ungefär hur mycket av det jag går ner kommer vara muskelmassa? Om det är runt 40% eller mer är det bara inte värt det. Hade det isåfall vart bättre att dra ut på dieten med lägre underskott?
Det låter rätt spontant inte som någon bra idé sett ur den synvinkeln att om du har sömnproblem så illa att du inte orkar vara fysiskt aktiv så är det väl bra mycket smartare att ligga på energibalans ett tag, förse kroppen med näring och energi och när du fått ordning på sömn och allt som hör till där runt så kan du börja fundera på att gå ner i vikt. Jag menar, tre kilo går ju fruktansvärt fort. Håll nere skitmaten bara och ät bra med näring på balans, eventuellt ett svagt underskott tills sömnproblemen är bättre så kommer det att bli brutalt enkelt att skala av ett par tre kilo i framtiden.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)