Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-07-21, 15:36   #331
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Och joggning en halvtimme. Varmt och soligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 13:16   #332
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träningen

Idag verkade jag var svag i ryggen men stark i biceps.

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 1 rep
125 kg 5 reps

Latsdrag (uppvärmning)
25 kg 20 reps

Chins
1 kg extravikt, 8 reps

Stångrodd
60 kg 4 reps
60 kg 4 reps
60 kg 4 reps
Höll igen lite första seten, för jag ville bara få fler totalreps än förra passet. Tror jag ska öka en rep i ett av seten varje pass nu.

Stångcurl
32,5 kg 9 reps

Stångshrugs
75 kg 8 reps

Sittande bakåtlutande hantelcurl
14 kg 7 reps

Kärleken

Jag har noll nätraggningskonversationer igång just nu och har precis bestämt mig för att lägga kärlek, dejting och sex helt på is tillsvidare. Som jag snackat om i dejtingtråden så är jag för osäker på mig själv för att klara av dejting.

Folk brukar ge mig tipset ”du borde sluta dejta tills du är tryggare i dig själv och har högre självkänsla”. Jag kommer aldrig bli tryggare i mig själv eller ha högre självkänsla. Vad som däremot kommer hända är att efter flera månader utan att ha vidrört någon fysiskt så kommer jag vara så j-a uttråkad att jag skaffar Tinder igen.

Min långsiktiga plan är att hålla på så livet ut; skaffa Tinder, dejta några månader, bli bränd, ålägga mig celibat några månader, bli uttråkad, rinse and repeat.

Det finns två anledningar till att det är väldigt bra timing att sluta dejta just nu:

1) Jag deffar, och inom dejting bör man ha mycket glykogen.

2) Mitt nya jobb tillåter mig att jobba 24/7 om jag så vill. Så jag behöver inte oroa mig över sysslolösa helger.

Å andra sidan finns det två anledningar till att det är dålig timing just nu:

1) Jag köpte precis en j-a massa kondomer.

2) Det fattar bara några få människor innan jag har legat med 100 stycken. Det vore fint att komma över den magiska gränsen.

Men det kommer gå bra. Är ändå inte så k*t av mig.

Surt att inte kunna provocera Aryt genom att berätta om liggen heller, men jag ska nog kunna irritera henom på flera andra sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 14:33   #333
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Träningen

Idag verkade jag var svag i ryggen men stark i biceps.

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 1 rep
125 kg 5 reps

Latsdrag (uppvärmning)
25 kg 20 reps

Chins
1 kg extravikt, 8 reps

Stångrodd
60 kg 4 reps
60 kg 4 reps
60 kg 4 reps
Höll igen lite första seten, för jag ville bara få fler totalreps än förra passet. Tror jag ska öka en rep i ett av seten varje pass nu.

Stångcurl
32,5 kg 9 reps

Stångshrugs
75 kg 8 reps

Sittande bakåtlutande hantelcurl
14 kg 7 reps

Kärleken

Jag har noll nätraggningskonversationer igång just nu och har precis bestämt mig för att lägga kärlek, dejting och sex helt på is tillsvidare. Som jag snackat om i dejtingtråden så är jag för osäker på mig själv för att klara av dejting.

Folk brukar ge mig tipset ”du borde sluta dejta tills du är tryggare i dig själv och har högre självkänsla”. Jag kommer aldrig bli tryggare i mig själv eller ha högre självkänsla. Vad som däremot kommer hända är att efter flera månader utan att ha vidrört någon fysiskt så kommer jag vara så j-a uttråkad att jag skaffar Tinder igen.

Min långsiktiga plan är att hålla på så livet ut; skaffa Tinder, dejta några månader, bli bränd, ålägga mig celibat några månader, bli uttråkad, rinse and repeat.

Det finns två anledningar till att det är väldigt bra timing att sluta dejta just nu:

1) Jag deffar, och inom dejting bör man ha mycket glykogen.

2) Mitt nya jobb tillåter mig att jobba 24/7 om jag så vill. Så jag behöver inte oroa mig över sysslolösa helger.

Å andra sidan finns det två anledningar till att det är dålig timing just nu:

1) Jag köpte precis en j-a massa kondomer.

2) Det fattar bara några få människor innan jag har legat med 100 stycken. Det vore fint att komma över den magiska gränsen.

Men det kommer gå bra. Är ändå inte så k*t av mig.

Surt att inte kunna provocera Aryt genom att berätta om liggen heller, men jag ska nog kunna irritera henom på flera andra sätt.
Wtf, du har legat med 100 pers. Det är det inte många % som har. Slampigt!

Och nu mot 1000!
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 14:50   #334
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Wtf, du har legat med 100 pers. Det är det inte många % som har. Slampigt!

Och nu mot 1000!
Nej, inte riktigt, 94 tror jag. Tappade räkningen lite vid 80. Borde skrivit ner det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 14:59   #335
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, inte riktigt, 94 tror jag. Tappade räkningen lite vid 80. Borde skrivit ner det
Vad skulle du säga att snittet utseendemässigt på dessa varit 1-10?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 15:12   #336
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Vad skulle du säga att snittet utseendemässigt på dessa varit 1-10?
Svår fråga. Men rätt högt, för jag är rätt ytlig. Plus att det är förvånansvärt ofta som fula tjejer dissar mig medan snygga gillar mig. Sju kanske?

Bedömningen försvåras dessutom av att det kan hända att man blir lite betuttad för stunden. ”Wow, den här tjejen jag pratar med nu är en tia”, tänker man. Sen efteråt går man ut på stan och ser tre stycken snyggare tjejer på två minuter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2022-07-23 klockan 15:19.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-25, 09:35   #337
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träningen

Skolkade från joggningen igår.

Invägning

Medelvikt deffens första vecka (förrförra veckan): 82,3 kg.
Medelvikt förra veckan: 81,7 kg.
Viktnedgång: 0,6 kg.
Opti.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-25, 14:46   #338
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jobbet

Känner just nu att jag ogillar mitt jobb, rentav hatar det. Hatet har två huvudorsaker: hemmaarbetet och arbetsuppgifterna.

HEMMAARBETET
Vi jobbar på kontoret bara 1-2 dagar per vecka, resten arbetar vi hemma. Vilket inte passar mig alls, för emedan jag oftast är en relativt normalt fungerande individ sålänge jag befinner mig i andra människors sällskap, så tar det inte lång stund från att ha lämnats själv med mina grubblerier till jag degenererat till en vältrande massa av ensamhet, självömkan, ånger, oro och tristess. Jag jobbade lite hemifrån med mitt förra jobb också, men det var inte lika illa, för där pratade jag med andra människor i telefon, vilket stävjade effekten lite.

Disciplinen går helt åt skogen också. På kontoret har jag inga problem att vara prick åtta och trettio, men i lägenheten har jag väldiga svårigheter med att köra igång innan elva. Jag räknar timmarna så att jag ska få ihop fyrtio i veckan. Förra veckan fick jag jobba hela helgen.

ARBETSUPPGIFTER
När jag sökte jobbet så förstod jag det som att jag skulle vara dels projektledare, dels skribent. Lät ganska kul. En bit in i ansökningsprocessen fick jag veta att de hade ångrat sig lite, jag skulle jobba halva tiden med att redigera ljudboksklipp. Satan, minns jag att jag tänkte medan mitt hjärta sjönk, det verkar ju mycket tråkigare. Men jag körde på.

Projektledarjobbet har visat sig vara inte alls så kul som jag hade hoppats; jag trodde man skulle hänga ett gäng och lösa problem, men jag sitter bara ensam vid min dator och vidarebefordrar e-mail.

Och ljudboksjobbet… Ja, det är väl ganska exakt så trist som jag trodde. Jag lyssnar på inspelningar av en snubbe som läser samtidigt som jag jämför med ett textdokument. Säger han något fel så skriver jag det i ett annat dokument. Och jag klipper bort upprepningar, gäspningar, harklingar och smackljud. De där äckliga, äckliga smackljuden. Ibland har jag varit nära att skrika DIN ÄCKLIGA JÄVEL rakt ut åt skärmen.

Men det är bara att härda ut, jag har ingen bättre plan. Tanken har slagit mig att flytta tillbaka till föräldrarna och ”omgruppera”, men jag står inte ut med att vara arbetslös, och står inte ut med att bli daltad med.

Jag tror lösningen kan vara att se det hela ur ett mer cyniskt/buddhistiskt/stoiskt perspektiv. Att försöka sluta vilja ha det bra, och bara acceptera läget.

Träningen

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
100 kg 6 reps
100 kg 6 reps

Snedbänk
70 kg 7 reps
70 kg 5 reps

Press
45 kg 7 reps

Tricepsstångtjofräs
15 kg 8 reps

Hantellyft åt sidan
8 kg fan, skrev inte ner antal reps. 9 tror jag.

Pushdown
Körde först på fel dragmaskin som hade annan utväxling.
40 kg 1 rep
35 kg 4 reps
Bytte sedan till rätt.
40 kg 5 reps.
Räknar detta som ökning eftersom det råkade bli flera set.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-26, 20:01   #339
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning. Körde en annan runda än den vanliga, för jag kände för det. Glömde kolla tiden, men den var nog en halvtimme.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 03:49   #340
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Vaknade skittidigt idag. Vet inte om det är en pinka-mitt-i-natten-uppvakning eller riktig uppvakning. Väljer att tro det senare, och kliver upp för att få mer jobb gjort.

Träningen igår:

Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 1 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 6 reps
80 kg 5 reps
80 kg 4 reps

Knästående kabelcrunches
40 kg 10 reps

Stående lårcurl
10 kg 7 reps

Vadpress i benpress
50 kg 10 reps

Benspark
25 kg 12 reps

Maghjul
19 reps
10 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 19:18   #341
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning samma runda som sist. Den är skön för den inte har några trafiklysen.

Har ett i-landsproblem: fortsätter svettas en stund efter joggningen, duschar jag direkt efteråt så fortsätter jag svettas efter duschandet. Vet inte hur jag ska lösa det. Kan ju inte vara någon annanstans i lägenheten innan duschen, svettas ju ner där jag är.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 14:07   #342
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träningen

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 1 rep
125 kg 6 reps

Latsdrag (uppvärmning)
25 kg 20 reps

Chins
+2 kg 8 reps

Stångrodd
60 kg 4 reps
60 kg 4 reps
60 kg 5 reps

Stångcurl
35 kg 6 reps

Stångshrugs
75 kg 9 reps

Sittande bakåtlutande hantelcurl
14 kg 8 reps

Kärleken

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har noll nätraggningskonversationer igång just nu och har precis bestämt mig för att lägga kärlek, dejting och sex helt på is tillsvidare. Som jag snackat om i dejtingtråden så är jag för osäker på mig själv för att klara av dejting.

Folk brukar ge mig tipset ”du borde sluta dejta tills du är tryggare i dig själv och har högre självkänsla”. Jag kommer aldrig bli tryggare i mig själv eller ha högre självkänsla. Vad som däremot kommer hända är att efter flera månader utan att ha vidrört någon fysiskt så kommer jag vara så j-a uttråkad att jag skaffar Tinder igen.
En vecka tog det, sen var jag så jävla uttråkad att jag började swajpa igen.

Var på dejt igår. Hon hade gigantiska bröst. Jag kunde nästan inte krama henne, för jag nådde nästan inte fram. Det var en av mitt livs finaste upplevelser.

Hon sa att hon funderade på att förminska dem. Jag försökte övertala henne att låta bli. Om jag kan avvärja den katastrofen, då har inte min existens varit förgärves.

Åt en ganska opti deffmiddag på den dejten:



Satan i gatan, vad gott det var.

Betalade dejtens drink också. Jag har börjat bli en otrolig gentleman, betalar för drinkar, måltider, biobiljetter, allt. Jag vågar inte fråga tjejerna om de vill dela notan, utifall att de har såna där gammaldags värderingar. Kommer bli fattig på kuppen, men jag har ändå inget att lägga pengar på.

Jobbet

Suger fortfarande elefantballe. Har lyckats tvinga mig att jobba 30 timmar den här veckan, och då har jag ändå jobbat lite idag.

Efter att provanställningen är slut så kommer jag ha en månad kvar av lägenhetskontraktet. Det kanske är bra timing att lämna Lettland.

Frågan är bara vad fan jag ska göra istället. Jag vet vilken typ av jobb jag mår bra av; fysiska jobb där man har sällskap av andra. Men jag har ingen aning om hur jag ska få ett sånt.

Kanske borde joina ett hippiekollektiv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 13:11   #343
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Medelvikt den här veckan: 81,1. En nedgång på 0,6 kg igen. Så jävla opti.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-01, 16:43   #344
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träningen

Skolkade från joggningen igår igen.

Dagens träning:

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
100 kg 7 reps, boyakasha
100 kg 6 reps

Snedbänk
70 kg 7 reps
70 kg 6 reps

Press
45 kg 8 reps

Triceps-kissåbajs
17,5 kg 4 eller 5 reps; 15-kilosstången var upptagen.

Hantellyft åt sidan
8 kg 10 reps

Pushdown
40 kg 7 reps

Tänker alltid på Downs syndrom när jag gör pushdown.

Jobbet

Märker att jobbet är uthärdligt när jag är på kontoret. Därför ska jag börja med ett lifehack: jag ska börja gå till kontoret även dagar då vi ska jobba hemma. Får se om det även blir uthärdligt när jag är där ensam, men jag tror det. Det sitter i väggarna.

Ska jobba lite hemma nu ikväll, men jag har ångest inför att öppna datorn, för det sista jag gjorde innan jag stack från jobbet idag var att ställa lite dumma nybörjarfrågor till chefen på chatten. Är rädd att få skäll nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-02, 16:28   #345
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning nya rundan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)