Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-07-14, 14:02   #316
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av knaskalas Visa inlägg
En liten fråga av nyfikenhet, brukar du känna att du omedvetet drar in magen när du är uppe och går etc?
Det var en bra fråga! Nej, jag känner aldrig det.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hahahaha! Ouch.

Varför bedriver du rakad skalle? Du har väl ett helt okej hårfäste? Du rakar med hyvel ja? Hur ofta? Säger inte att du inte passar i det! Nyfiken bara. Är sugen på raka av mitt hår. Trött på skiten.
Det största skälet är att håret uppe på min hjässa är en smula tunt. Framförallt längst bak på hjässan, där gubbar brukar få en kal fläck. Sen har jag aldrig gillat mitt hår, det är spikrakt och svårt att forma i en schysst frisyr. Däremot gillar jag formen på min skalle.

Åh, en sak till… Jag har stort huvud, jag tror det ser mindre ut om jag rakar skallen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-14, 15:44   #317
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träningen

Joggning en halvtimme.

Det kändes i soleus igen, på samma sätt som förra joggningspasset. Men jag tror att jag missbedömde känslan förut; den var inte kvarvarande träningsvärk, utan muskelkontakt. Henke förutspår: Jag kommer ha gigantiska soleus om två månader.

Kärleken

Jag ska träffa fat-shaming-tjejen i morgon igen. En bra sak med henne är att hon har det lite svårt med engelskan. Som ni vet så säger jag dumheter ganska ofta, därför har jag alltid velat ha en tjej som inte förstår vad jag säger. Tror jag ska satsa på henne.

Jag har en annan tjej på gång som säger att hon vill vara ”friends with benefits”, fast hon verkar vara mer intresserad av benefits än friendship. Trodde hon hade tappat intresset, tills igår, då hon skickade en solbränd och fräknig semesterselfie från Kreta.

Jag hoppas ni inte har något emot att jag skriver om mitt dejtande. Jag gör det till 99 % för att irritera Aryt, som ju hatar när jag skriver om mina ”erövringar”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-14, 16:15   #318
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Vad är det ungefär för ålder på damerna du dejtat i lettland? Om jag utgår från tinder är det väldigt svårt att få match med kvinnor som är mer än max 7-8 år yngre än en själv.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-14, 16:30   #319
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Vad är det ungefär för ålder på damerna du dejtat i lettland? Om jag utgår från tinder är det väldigt svårt att få match med kvinnor som är mer än max 7-8 år yngre än en själv.
Mellan 28-47 har de varit, jag är 38.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-15, 13:02   #320
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Mitt största genidrag sedan millennieskiftet måste ju ha varit min nya grej att ha fredag som vilodag. Det finns ju ingen annan veckodag då man nästan alltid BÅDE jobbar och är social.

Idag ska jag gå och käka italiensk mat med hon med den sexiga hesa rösten (jag föredrar det epitetet över "hon som kallade mig tjock"). Jag har bestämt mig för att jag får bryta mot deffen i sociala sammanhang. Framförallt ska jag nog äta kolhydrater i samband med dejt. Dejtar ändå typ max tre gånger per vecka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-15, 18:45   #321
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Kul att se lite liv i journalen. Har du bänkat 130? Det är inte illa. Tycker att du har lagt på dig lite kött den sista tiden också. Det går kanske inte fort framåt men framåt går det. Det ska du ha cred för.

Kul att höra om allt annat också.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-16, 09:53   #322
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Kul att se lite liv i journalen. Har du bänkat 130? Det är inte illa. Tycker att du har lagt på dig lite kött den sista tiden också. Det går kanske inte fort framåt men framåt går det. Det ska du ha cred för.

Kul att höra om allt annat också.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Tack! Det är kul att tjöta lite om livet. Jag har en liten baktanke med allt det extra skrivandet också; i mitt nya jobb får jag skrivuppgifter ibland, så jag har tänkt göra en liten extra ansträngning att underhålla ”skrivmusklerna”. Av samma anledning har jag börjat unna mig själv att läsa böcker. Har alltid gillat att läsa, men varit dålig på det på sistone. Det är rätt gött att ligga på sofflocket med en roman och kunna tänka ”jag gör det här för arbetets skull”.

Jag har inte bänkat 130. Förra gången jag var uppe på nuvarande kroppsvikt (ni månader sedan?) så bänkade jag 125. Nu gör jag 6 reps på 100, tror det ”översätts” till en maxning på 115 för mig.

Har förresten börjat komma in i en liten deffmatrutin:

- Frukost när jag kliver upp: 5 hårdkokta ägg, ett äpple (detta är jäkligt mättande).

- Ganska sen lunch (13 eller 14) med massor köttfärs och grönsaker.

- Middag på ett halvt kilo keso (har inte hittat kvarg i det här landet) och en påse bär.

- Brukar bli hungrig senare på kvällen, då äter jag kanske mer kött, eller tonfisk.

Kan funka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-16, 12:42   #323
knaskalas
prata lite granna
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 13
Att fasta helt några dagar förlorar man mycket fett på och kan bli en nice mental reset, hälsosamt men inte opti från ett byggarperspektiv.
knaskalas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-17, 05:58   #324
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Veckans genomsnittskroppsvikt var 82,3. Tror att jag är så tjock att jag kan tappa 1 kg i veckan utan att muskelfén flyger in genom fönstret när jag sover och tar mina muskler, men samtidigt har jag ingen deadline. Tror jag skulle känna mig nöjd med allt från, säg, 0,3-1,5 kg viktnedgång per vecka.

Tränade så här igår. Skrev ner passet på ett gammalt kvitto så jag slipper lita på min iPhones värdelösa anteckningsfunktion. Fan ta er, Apple.

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 10 reps. Najs. Höjer nog vikten nästa gång, enligt broscience ska man inte köra många reps i marklyft.

Latsdrag (uppvärmning)
25 kg 20 reps

Chins
10 reps. Najs igen.

Stångrodd
60 kg 4 reps
60 kg 5 reps
60 kg 2 reps
Fett onajs, vad hände här? Hur kan man bli 4 reps svagare mellan 2 pass? Gissar att roddmusklerna fick mycket stryk i marken och chinsen det här passet.

Stångcurl
32,5 kg 8 reps

Stångshrugs
75 kg 7 reps

Sittande bakåtlutande hantelcurl
14 kg 6 reps.


Citat:
Ursprungligen postat av knaskalas Visa inlägg
Att fasta helt några dagar förlorar man mycket fett på och kan bli en nice mental reset, hälsosamt men inte opti från ett byggarperspektiv.
Kan tänka mig att köra fasta, men hittills är jag mer intresserad av att äta ungefär likadant varje dag. Jag har provat både periodisk fasta och 5-2-diet litegrann förut, och jag blev mest hungrig och sur när jag fastade. Är rädd för att inte kunna somna om jag är hungrig på kvällen också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-17, 09:37   #325
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning en halvtimme. Hungrig idag, mina fem ägg OCH en burk tonfisk räckte inte. Kokar sex ägg imorrn.

Ska på dejt med en ny ikväll. Blir spännande, vi har knappt sagt ett ord till varandra. Brukar inte gå på dejt förrän vi utbytt livshistorier och tuttbilder. Det här känns som en blinddejt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-18, 18:16   #326
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Sov gott inatt.

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
100 kg 6 reps, failade på sjunde och fick dra stången över magen. Gymmet var halvfullt, så det var lite pinsamt.
100 kg 5 reps. YES, ökning.

Snedbänk
70 kg 9 reps

Press
45 kg 6 reps

Stående tricepstjofräs
12,5 kg 13 reps (15-kilosstången var upptagen)

Hantellyft åt sidan
7 kg 10 reps

Pushdown
40 kg 5 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-20, 08:16   #327
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggade en halvtimme igår.

Måste nästan kommentera nattens sömn också, tror jag sov tio timmar? Det händer aldrig. So much for att kaloriunderskott förstör sömnen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-20, 10:08   #328
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 038
Äsch, det är väl inte pinsamt att faila. Beroende på hur det ser ut då kanske. Har ni inte safety racks av något slag på ditt gym? Jag failade med mina lite väl lågt för ett par pass sedan dock. Har lite skrubbsår på magen än.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-07-20, 10:20   #329
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Äsch, det är väl inte pinsamt att faila. Beroende på hur det ser ut då kanske. Har ni inte safety racks av något slag på ditt gym? Jag failade med mina lite väl lågt för ett par pass sedan dock. Har lite skrubbsår på magen än.
Tack! Nej, egentligen tycker jag inte det, men kunde ändå inte hålla mig från att skämmas lite. Men jag är glad att folk inte gick fram och hjälpte mig, hellre det än att de ska gå fram och lyfta i stången så fort det börjar bli lite tungt.

Gymmet har ”vanliga” bänkpressbänkar utan safety racks, men även lösa bänkar + böjburar, man kan ju ordna en lösning med de sistnämnda.

Är hursomhelst glad att jag lyckades dra 100 kilo över magen, nu känner jag mig mer trygg med att faila i framtiden. Det var längesedan jag drog en tung vikt över magen och jag var osäker om jag fortfarande kunde tekniken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-20, 17:27   #330
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 9 reps
80 kg 5 reps

Jaha, nu försvann det jävla emailet jag skulle skicka till mig själv med set och reps. Men tror det var så här:

Knästående kabelcrunches
35 kg 13 reps

Stående lårcurl
7,5 kg 11 reps

Vadpress i benpress
50 kg 9 reps

Benspark
20 kg 13 reps

Maghjulet
17 reps
10 reps
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)