Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-12-19, 19:23   #13831
Kraftsportis1
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2022
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tack tack, någon feedback kring vad man bör jobba mer på?

Inget jättetydligt mål, skulle säga att en fysik med proportioner likt silvereran är något jag strävar mot.

Tack för feedback. Tips på hur man kan bättra på pecs? Har snittat 8-12 set per muskelgrupp och vecka länge (går nära fail). Har nyligen börjat göra hantelpress framför vanlig bänk med stång, kanske kan hjälpa lite. Har även börjat slänga in flies till fail i maskin. Funderar på om övningsvalet eller volymen är viktigast?

Gällande mage så har jag börjat göra hängade benlyft 6 set i veckan, kanske är för lite?

Tips på bra cardio ur fysikfrämjande ändamål? Är väldigt okunnig här gällande form, intensitet och mängd. Gissar på lågintensiv cardio typ 2h i veckan?
Ta det följande med en (stor) nypa salt då jag verkligen inte är något annat än en glad motionär, men har lyckats bygga en i mitt tycke rätt ok fysik/styrka (postade som kraftsportis ovan)

Vid 8-12 set i veckan skulle jag öka volymen. Svårt att se poängen i att nojja över övningsval, utan tryck upp volymen mot 20 det i veckan (eller till där du känner att återhämtningen säger stopp) och sprid ut den över the usual suspects - bänk, hantelpress, dips etc.

För mage är det ju som bekant främst kroppsfettet som dikterar estetiken, men med det sagt kanske 6 set i veckan känns lite klent. Kanske sikta på att köra sex set två gånger i veckan? Bör vara mer än gott nock förutsatt att du får lite bålaktivering från basövningar etc.

Ang. cardio är mitt tips att hitta en form du tycker är rolig och sen köra två-tre pass i veckan. Om du inte har ett specifikt mål med cardion i sig tycker jag att det är onödigt att lägga mer tankekraft än så på det. För egen del kör jag t.ex boxning varvat med löpning när vädret är ok.

Ett hett tips är också gamla hederliga promenader - enkelt sätt att dra upp förbrukningen utan att äta in på återhämtningskontot.
Kraftsportis1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-20, 14:58   #13832
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 386
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tack tack, någon feedback kring vad man bör jobba mer på?

Inget jättetydligt mål, skulle säga att en fysik med proportioner likt silvereran är något jag strävar mot.

Tack för feedback. Tips på hur man kan bättra på pecs? Har snittat 8-12 set per muskelgrupp och vecka länge (går nära fail). Har nyligen börjat göra hantelpress framför vanlig bänk med stång, kanske kan hjälpa lite. Har även börjat slänga in flies till fail i maskin. Funderar på om övningsvalet eller volymen är viktigast?

Gällande mage så har jag börjat göra hängade benlyft 6 set i veckan, kanske är för lite?

Tips på bra cardio ur fysikfrämjande ändamål? Är väldigt okunnig här gällande form, intensitet och mängd. Gissar på lågintensiv cardio typ 2h i veckan?
Bättra på specifik muskelgrupp = öka volym. Tror du behöver tappa lite bf för att se hur stora tuttarna är dock. Mina "smälter" också in i kroppen så fort man blir lite fet, men det är missvisande. Tror inte det kommer vara osymmetriskt om du tappar bf för att få fram konturerna. Däremot är ju pecs alltid bra att ha stora då det är snyggaste muskelgruppen med rygg. Så länge du inte gör några väldigt märkliga övningar kan du fokusera på volymen. Snarare ordningen av övningarna du bör beakta. Skall du köra 2 olika sorters pressar kan det, imo, vara en god idé att slänga in en övning mellan dessa som är enklare på triceps, t.ex. flies.

Jag skulle fokuserat mer på inc.pressar. Kanske 8-12 set/vecka på bara inc.pressar.

Cardio = Wingate HIIT. Se Ben Pakulski: https://www.youtube.com/shorts/dVXLEUDpFtc
Börja med typ 3 15s set med 30s vila och jobba dig uppåt. Man spyr. Gå promenader på vilodagar, >8k steg.

Gällande mage kan du väl helt enkelt supersetta den med någon enledsövning för att dra upp volymen dit du vill. Med 6 set i veckan lär resultaten stagnera så länge du inte kör sjukt köttiga set.

Senast redigerad av intepurewhey den 2022-12-20 klockan 14:59.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-24, 11:21   #13833
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Julformen

Hade en fotosession med en fotograf från Borås tidning. Lite bättre bilder med riktigt kamera än min mobil iaf.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 320544962_679104320376680_1108056466373520099_n.jpg (134.4 KB, 0 visningar)
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-24, 12:47   #13834
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Totte, om någon någonsin är uppkäftig mot mig så ska jag visa en bild på dig och säga att jag känner dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-24, 16:08   #13835
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Hade en fotosession med en fotograf från Borås tidning. Lite bättre bilder med riktigt kamera än min mobil iaf.
Ser nästan lite hulkig ut 💪
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-01, 23:35   #13836
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-02, 19:25   #13837
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Stadigt. Tycker att du har fått större axlar och armar?
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-06, 16:57   #13838
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Blir att inleda deffen nu på 90kg. Hoppas på runt 10% kroppsfett på 81kg

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-26, 14:27   #13839
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 386
Ser joocy ut.

Hur lång period ska du ner 9kg på?
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-30, 20:12   #13840
Latissimus II
Registered User
 
Latissimus IIs avatar
 
Reg.datum: Oct 2022
Inlägg: 49
Dagsformsbild som är ett par månader gammal men never the less en bild iallafall
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Snapchat-1432909521.jpg (75.2 KB, 0 visningar)
Latissimus II är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-31, 09:57   #13841
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus II Visa inlägg
Dagsformsbild som är ett par månader gammal men never the less en bild iallafall

Snyggate 8 pack jag sett på länge!
För övrigt grym fysik.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-31, 19:13   #13842
Latissimus II
Registered User
 
Latissimus IIs avatar
 
Reg.datum: Oct 2022
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Snyggate 8 pack jag sett på länge!
För övrigt grym fysik.
Tack mannen!
Latissimus II är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-05, 10:59   #13843
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Ser joocy ut.

Hur lång period ska du ner 9kg på?
Thx. Har gått åt skogen hittills (skidresor m.m.) men jag har en utlandsresa i påsk som får vara slutmålet. Blir att köra igång ordentligt nu, ca 1kg i veckan ned är målet
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-05, 11:03   #13844
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Bättra på specifik muskelgrupp = öka volym. Tror du behöver tappa lite bf för att se hur stora tuttarna är dock. Mina "smälter" också in i kroppen så fort man blir lite fet, men det är missvisande. Tror inte det kommer vara osymmetriskt om du tappar bf för att få fram konturerna. Däremot är ju pecs alltid bra att ha stora då det är snyggaste muskelgruppen med rygg. Så länge du inte gör några väldigt märkliga övningar kan du fokusera på volymen. Snarare ordningen av övningarna du bör beakta. Skall du köra 2 olika sorters pressar kan det, imo, vara en god idé att slänga in en övning mellan dessa som är enklare på triceps, t.ex. flies.

Jag skulle fokuserat mer på inc.pressar. Kanske 8-12 set/vecka på bara inc.pressar.

Cardio = Wingate HIIT. Se Ben Pakulski: https://www.youtube.com/shorts/dVXLEUDpFtc
Börja med typ 3 15s set med 30s vila och jobba dig uppåt. Man spyr. Gå promenader på vilodagar, >8k steg.

Gällande mage kan du väl helt enkelt supersetta den med någon enledsövning för att dra upp volymen dit du vill. Med 6 set i veckan lär resultaten stagnera så länge du inte kör sjukt köttiga set.
Har ökat volymen något, får se om det blir galet i samband med deff dock.
Har lagt om träningen till Bröst/rygg, ben/mage, axlar/armar, vila, repeat. Ca 10 set per muskelgrupp och pass.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 20:55   #13845
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957


Hur tränar ni som har bra rygg?
Jag tycker träningen står stilla just nu och skulle gärna ta emot tips.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)