Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-02-18, 20:44   #31
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457
På tal om 2nd opinions... Av en slump träffade jag en som sysslar med att tillverka ortopediska skoinlägg i ett socialt sammanhang i dag. Han undersökte min fot och höll med om MN-diagnosen. Dissade mina nyinköpta gel-sulor från Scholl och tyckte jag skulle köpa ett par "pelotter" på apoteket i stället
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-20, 09:10   #32
CoKEmaN
Registered User
 
CoKEmaNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Norrköping
Inlägg: 1 871
Håller med om att ilägg med pelotter borde användas vid mortons neurom, om man använder ilägg.
__________________
Nån måste lyfta vikterna, det kan lika gärna vara du!
CoKEmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 16:17   #33
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457


Inte helt kvitt problemet ännu, men på god väg. Kan känna av under/efter någon timmes sportande. Pelotten ger gott stöd i tennisskorna. Förresten, samtidigt som jag skaffade den började jag smörja in foten med en kräm som heter Ice Power som vem som helst kan köpa på apotek. Dessutom införskaffade jag en sorts kudde av hårt skum som jag står och balanserar på för att stärka fötterna/balansen ibland. Vet inte om det var alla dessa grejer, en enskild, eller ingen av dem som gjort att det blivit bättre, men det har det iaf blivit.

Jag känner smärtan mest (och då tämligen svagt) numera när jag stretchar tårna bakåt. Typ bakfoten i ett utfallssteg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 07:14   #34
CoKEmaN
Registered User
 
CoKEmaNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Norrköping
Inlägg: 1 871
Skönt att det blivit bättre! Allt eller inget har hjälpt
__________________
Nån måste lyfta vikterna, det kan lika gärna vara du!
CoKEmaN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)