Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-15, 21:03   #31
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Oväntad miss av Annika i böjen tyvärr.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 20:01   #32
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Vilket krutpaket hon är ändå! Jävla grymma SL-tjejer vi har! Vad är hennes PB i böj?

Det jag är mest imponerad av är Dalton Lacoe. Även om han har extremt bra förutsättningar är ju ändå 5 gånger kroppsvikten 5 gånger kroppsvikten!

__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 05:52   #33
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Isabella har instagramlyft från förra veckan på: 202.95 kg - 100 kg (kort stopp) - 220 kg. 522.95 kg

Coolt om hon gjort mock-meet i uppvärmningsrummet av frustration, totat 500+
Det är ju just för detta som tävlingar inte avgörs på Instagram
Tycker att VM visare detta med all önskvärd tydlighet. Det är så otroligt viktigt att få med sig max för dagen. Wierzbicki borde ju promenerat hem 105:an utan att svettas alls, men slut i kroppen samt "vek" i greppet så blir man omkörd helt enkelt. Spelar ingen roll om man slet 400 kg på IG nyss.

Som Hirvis säger nedan så är det nog inga tvivel om att hennes resultat skulle varit reducerade en hel del. Man skall också lägga till världens jäkla tidsskillnad samt det mentala faktum tex att hon bommat på 100 kg´s bänken flera gånger. Men...giiiivetvis hade hon säkerligen gjort en fin tävling

Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
För någon som inte är van att vätsketömma brukar det nästan alltid sluta dåligt, som i att man presterar avsevärt mycket sämre än väntat. Även för dom som är vana att vätsketömma är det extremt svårt att prestera på topp.

Även jag har lärt mig den hårda vägen med flera sjukhusbesök i samband med tävlingar. Jävlar så dåligt man mår efter några timmar i bastun med sopsäckar på sig.
The GOAT of vätsketömning talar!

Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Verkligen den hårda vägen att inte ens komma till start. Enligt hennes instagram vägde hon 67kg innan vätsketömningen. Lite dålig planering kan man tycka att väga så pass mycket över. Men hoppas hon kommer tillbaka bättre nästa år och vinner VM.
Man kan väl hoppas att hon vänder skutan mot 72an igen. Verkar ju onekligen som en hård resa att krama ner henne i 63an, även på lite längre sikt kan man tro. Hon och Annika pusha varandra till än mer extrema höjder Sen kommer ju Vilma snart och skrämmer "tanterna".

Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
Vilket krutpaket hon är ändå! Jävla grymma SL-tjejer vi har! Vad är hennes PB i böj?

Det jag är mest imponerad av är Dalton Lacoe. Även om han har extremt bra förutsättningar är ju ändå 5 gånger kroppsvikten 5 gånger kroppsvikten!
Annika gjorde 187,5 kg på serien innan VM.

Daltons mark är ju otroligt imponerande! Många av de yngre lyftarna som övertygar enormt. Lite talande att både Hedlund i 93:an samt även killen som van 105:an gör mer än seniorvinnarna.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink

Senast redigerad av Börje H den 2018-06-17 klockan 05:55.
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 06:37   #34
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
[QUOTE=Börje H;7944791]Det är ju just för detta som tävlingar inte avgörs på Instagram
Tycker att VM visare detta med all önskvärd tydlighet. Det är så otroligt viktigt att få med sig max för dagen. Wierzbicki borde ju promenerat hem 105:an utan att svettas alls, men slut i kroppen samt "vek" i greppet så blir man omkörd helt enkelt. Spelar ingen roll om man slet 400 kg på IG nyss.

Ja så är det, är tävling som gäller. Polacken verkar ska lägga ner. Sett han skrivit flera gånger att detta är hans sista VM.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 12:19   #35
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Kör tungviktarna snart eller? Har väntat och väntat och väntat...
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 21:52   #36
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Kul att se att domarna slutat ge bort tydligt höga knäböjar till tungviktarna (i både 120:an och plussen)!
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 22:30   #37
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Ray bommade ett lyft. Tog 30 kg under sitt WR som tyngsta böj. Ligger tvåa nu efter Kelly Branton.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 22:43   #38
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Kul att se att domarna slutat ge bort tydligt höga knäböjar till tungviktarna (i både 120:an och plussen)!
Betydligt bättre bedömning men dom gav bort ett lyft och det räckte. Ray är aldrig djup. Hade det varit utrustnings vm hade det varit 9 röda utan snack.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 22:52   #39
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Betydligt bättre bedömning men dom gav bort ett lyft och det räckte. Ray är aldrig djup. Hade det varit utrustnings vm hade det varit 9 röda utan snack.
Jo den såg hög ut den med, synd att dom inte hade med slowmo replayen på hans andra.

Hoppas att vi får se lika hård dömning på resten av internationella tävlingarna framöver, och helst även nationella! Då kanske Ray också börjar böja djupt.
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 23:10   #40
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Jo den såg hög ut den med, synd att dom inte hade med slowmo replayen på hans andra.

Hoppas att vi får se lika hård dömning på resten av internationella tävlingarna framöver, och helst även nationella! Då kanske Ray också börjar böja djupt.
Han har ingen anledning att böja djupt. Mer vikt på stången grunt samt att han får godkänt mästerskap efter mästerskap. Tragiskt för framtida generationer som ska försöka slå hans rekord. Men han har en fullständigt galen styrka. Men jag stör mig enormt på att se detta fortgå. Detta var ju typ första vm han fick lite problem.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 23:13   #41
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Han har ingen anledning att böja djupt. Mer vikt på stången grunt samt att han får godkänt mästerskap efter mästerskap. Tragiskt för framtida generationer som ska försöka slå hans rekord. Men han har en fullständigt galen styrka. Men jag stör mig enormt på att se detta fortgå. Detta var ju typ första vm han fick lite problem.
Det skulle absolut vara på sin plats med 3 röda så att han tvingas köra ordentligt (vilket var vad jag menade alltså :P ) Blir dom inte godkända tävling efter tävling så kanske det blir ändring liksom. Synd på rekorden absolut.
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 23:35   #42
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Det skulle absolut vara på sin plats med 3 röda så att han tvingas köra ordentligt (vilket var vad jag menade alltså :P ) Blir dom inte godkända tävling efter tävling så kanske det blir ändring liksom. Synd på rekorden absolut.
Men ett galet bra mark 398.5kg nytt wr imponerande
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 23:36   #43
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Men ett galet bra mark 398.5kg nytt wr imponerande
Du hann precis före! Det var jävligt imponerande.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 05:08   #44
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Han har ingen anledning att böja djupt. Mer vikt på stången grunt samt att han får godkänt mästerskap efter mästerskap. Tragiskt för framtida generationer som ska försöka slå hans rekord. Men han har en fullständigt galen styrka. Men jag stör mig enormt på att se detta fortgå. Detta var ju typ första vm han fick lite problem.
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Men ett galet bra mark 398.5kg nytt wr imponerande
Killen är ju fullständigt besinningslöst stark, det är ju inga tvivel om det. Dessutom en otrolig markare. Hoppas detta var nån form av vändning beträffande bedömningen. Har ju ofta varit med lite halvbitter eftersmak man sett världsrekorden ryka. Han har ju (förmodligen) styrkan för dessa vikter även med bra djup.

Årets "nutcase" var ju verkligen killen från Elfenbenskusten i 120:an. Man var ju livrädd varje gång han gick ut med vikten.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 08:55   #45
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Du hann precis före! Det var jävligt imponerande.


Dessutom ett kg över det rustade rekordet. Helt sjukt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)