Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-10-26, 16:20   #4501
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Men snubben är alltså lika stor och stark som folk som tränat + preppat, men han själv är ren och har aldrig tränat? Seems legit.
Han har aldrig sagt att han är ren. Folk har påtalat i kommentarsfältet att folket i det området där han jobbar och att folk från kamerun typ äter anabola som lösgodis där nere för att orka jobba med deras slavlöner osv, underförstått då.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 16:29   #4502
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Men snubben är alltså lika stor och stark som folk som tränat + preppat, men han själv är ren och har aldrig tränat? Seems legit.
Alltså han är ju inte så stor. Runt 110-115 kg mekaniker med lite mage. Underarmarna verkar vara stora rent genetiskt, händerna är ju helt enorma och det är ingen man kan dopa sig till. Styrkan han besitter är ju en kombination av freaky gener samt hårt kråvande jobb där han verkar tycka det är kul att utmana sig extra, lyfta däcken med en hand istället för två osv. Det är möjligt at han dopar sig men iom att han ”upptäckt” träning ganska nyligen och är en hängiven muslim så tror jag det är osannolikt. Han verkar bara vara en extrem variant av allas ”starka farbror” som man får höra om ibland. Jag har ingen aning om hur mycket han lyfter i gymmet men jag skulle inte tro att det är särskilt mycket. Kanske 130-140 i bänk (mindre om han har kass balans och svajar mycket) 200-250 i mark. Inga märkvärdiga siffror egentligen men extremt bra förstås för någon som aldrig har gymtränat.

Jag är förresten jävligt hype inför Larry vs Schoolboy. Jag hoppas verkligen att Schoolboy gör bort sig och förlorar. Att det hamnar i remmar ich Schoolboy får en kass rem som gör det närmast omöjligt att pronera ut handen så det blir biceps vs biceps. Det hade varit så jävla coolt XD
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 17:09   #4503
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Han har aldrig sagt att han är ren. Folk har påtalat i kommentarsfältet att folket i det området där han jobbar och att folk från kamerun typ äter anabola som lösgodis där nere för att orka jobba med deras slavlöner osv, underförstått då.
Är anabola billigt att tillverka, eller? Det brukar man ju annars få höra som argument mot att det skulle vara anabola i kosttillskott, att tillverkarna inte skulle sälja det så billigt isåfall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 17:10   #4504
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 209
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror herrarna skulle vara betjänta av ett par videos hur olika atleter gör för att kunna väga in. Återkommer.
Nu har jag fått sitta i bastun och haft strypt vätskeintag någon gång med vätskedrivande. Men vätskedrivande påverkar oftast lyftkapaciteten väldigt negativt eftersom det är svårt att återställa vätskebalansen inom den tidsrymd som det handlar om.

Men det har aldrig handlat om 1-2 kg då jag varit rätt fit.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 18:16   #4505
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Alltså han är ju inte så stor. Runt 110-115 kg mekaniker med lite mage. Underarmarna verkar vara stora rent genetiskt, händerna är ju helt enorma och det är ingen man kan dopa sig till. Styrkan han besitter är ju en kombination av freaky gener samt hårt kråvande jobb där han verkar tycka det är kul att utmana sig extra, lyfta däcken med en hand istället för två osv. Det är möjligt at han dopar sig men iom att han ”upptäckt” träning ganska nyligen och är en hängiven muslim så tror jag det är osannolikt. Han verkar bara vara en extrem variant av allas ”starka farbror” som man får höra om ibland. Jag har ingen aning om hur mycket han lyfter i gymmet men jag skulle inte tro att det är särskilt mycket. Kanske 130-140 i bänk (mindre om han har kass balans och svajar mycket) 200-250 i mark. Inga märkvärdiga siffror egentligen men extremt bra förstås för någon som aldrig har gymtränat.

Jag är förresten jävligt hype inför Larry vs Schoolboy. Jag hoppas verkligen att Schoolboy gör bort sig och förlorar. Att det hamnar i remmar ich Schoolboy får en kass rem som gör det närmast omöjligt att pronera ut handen så det blir biceps vs biceps. Det hade varit så jävla coolt XD
Min svåger är en sån där, varit aktiv hela livet, inte styrketränat. Men sen barnsben varit i skogen, jagat, renskötsel(fånga in renar för märkning etc). Bara när man tittar på hans kroppsbyggnad så ser man hur solid han verkar, bred nacke, dasslockshänder, grova armar. Han följde med på gym en gång och la sig ner och började reppa på 100kg i bänkpress utan problem

Gissar på att hans nypor är något i hästväg också bara av att dömma hans utseende.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 18:21   #4506
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är anabola billigt att tillverka, eller? Det brukar man ju annars få höra som argument mot att det skulle vara anabola i kosttillskott, att tillverkarna inte skulle sälja det så billigt isåfall.
Ja det kostar nästan inget. Det dyra med läkemedel är utvecklingskostnader och kontroller mm.
Kopierar man nått och inte är så petig med att det är 100% sterilt och att doserna är helt exakta eller att de inte är för gamla mm så kan man sälja dem väldigt billigt.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 18:21   #4507
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Min svåger är en sån där, varit aktiv hela livet, inte styrketränat. Men sen barnsben varit i skogen, jagat, renskötsel(fånga in renar för märkning etc). Bara när man tittar på hans kroppsbyggnad så ser man hur solid han verkar, bred nacke, dasslockshänder, grova armar. Han följde med på gym en gång och la sig ner och började reppa på 100kg i bänkpress utan problem

Gissar på att hans nypor är något i hästväg också bara av att dömma hans utseende.
Jag har en kusin som blev likadan, av nudeldiet och ett träningsschema som bestod i att lyssna på synthmusik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 20:13   #4508
Isanningensnamn
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
han är väl en gammal tyngdlyftare?
Jag har läst nånstans att han varit med i Grekiska landslaget.
Isanningensnamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 22:46   #4509
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Han har aldrig sagt att han är ren. Folk har påtalat i kommentarsfältet att folket i det området där han jobbar och att folk från kamerun typ äter anabola som lösgodis där nere för att orka jobba med deras slavlöner osv, underförstått då.
Det är iofs sant, tänkte inte på problemen med och tillgängligheten på anabola i Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Min svåger är en sån där, varit aktiv hela livet, inte styrketränat. Men sen barnsben varit i skogen, jagat, renskötsel(fånga in renar för märkning etc). Bara när man tittar på hans kroppsbyggnad så ser man hur solid han verkar, bred nacke, dasslockshänder, grova armar. Han följde med på gym en gång och la sig ner och började reppa på 100kg i bänkpress utan problem

Gissar på att hans nypor är något i hästväg också bara av att dömma hans utseende.
Ja alltså det är ju jätteimponerande, men det är också bara 100 kg. Det är inte som att han lägger sig och reppar på 150. 100 kg kanske är brutalt starkt för folk som inte tränar, men sen är det inte lika imponerande när man kommer in på ett gym.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 23:05   #4510
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
To be fair. 100 kg i bänkpress är fortfarande big deal. Är bara att man själv flyttat ribban så högt att man inte ens blir impad om någon reppar på 150. Otränad och reppar på 150? Då är jag väldigt impad

Dock blev jag besviken på både Robert och Brian när de bänkade lite NFL combine ett bänkpass tidigare i år och knappt vara nära något rekord. Killarna väger 180-200+ kg. Rätt kasst av dem att inte vara bättre än så i press. Förvisso en conditioning fråga. Eddie Hall var ju iaf bra på att amrappa vikter.

Stor besvikelse oavsett.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-10-26 klockan 23:10.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 23:56   #4511
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Visst 100 kg är mycket, men det är bara tills man får se vad man "egentligen" kan göra om man är stark på riktigt. 100 kg är svintungt för dom flesta, men för dom som är starka på riktigt är 100 kg absolut ingenting (i bänkpress då).
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 09:36   #4512
Isanningensnamn
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Alltså han är ju inte så stor. Runt 110-115 kg mekaniker med lite mage. Underarmarna verkar vara stora rent genetiskt, händerna är ju helt enorma och det är ingen man kan dopa sig till. Styrkan han besitter är ju en kombination av freaky gener samt hårt kråvande jobb där han verkar tycka det är kul att utmana sig extra, lyfta däcken med en hand istället för två osv. Det är möjligt at han dopar sig men iom att han ”upptäckt” träning ganska nyligen och är en hängiven muslim så tror jag det är osannolikt. Han verkar bara vara en extrem variant av allas ”starka farbror” som man får höra om ibland. Jag har ingen aning om hur mycket han lyfter i gymmet men jag skulle inte tro att det är särskilt mycket. Kanske 130-140 i bänk (mindre om han har kass balans och svajar mycket) 200-250 i mark. Inga märkvärdiga siffror egentligen men extremt bra förstås för någon som aldrig har gymtränat.

Jag är förresten jävligt hype inför Larry vs Schoolboy. Jag hoppas verkligen att Schoolboy gör bort sig och förlorar. Att det hamnar i remmar ich Schoolboy får en kass rem som gör det närmast omöjligt att pronera ut handen så det blir biceps vs biceps. Det hade varit så jävla coolt XD
För din del är det bäst att Schoolboy vinner så mycket som du trashtalkat Larry.

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
To be fair. 100 kg i bänkpress är fortfarande big deal. Är bara att man själv flyttat ribban så högt att man inte ens blir impad om någon reppar på 150. Otränad och reppar på 150? Då är jag väldigt impad

Dock blev jag besviken på både Robert och Brian när de bänkade lite NFL combine ett bänkpass tidigare i år och knappt vara nära något rekord. Killarna väger 180-200+ kg. Rätt kasst av dem att inte vara bättre än så i press. Förvisso en conditioning fråga. Eddie Hall var ju iaf bra på att amrappa vikter.

Stor besvikelse oavsett.
Fast Eddie var väl inte mycket för att träna för dom olika grenarna i Världens Starkaste Man, han tyckte bänkpress var mer givande och la mycket tid på det. Så kanske inte så konstigt att han vart så bra på bänk jämfört med andra Strongmans. Sen hjälpte ju hans mongostarka axlar säkert lite också.

Sen vet du säkert att strongmans inte har så stor nytta av bänk.
Och har en jävla massa olika grenar att träna i som kan vara viktigare om man tänkt vinna mer än en Världens Starkaste.

Eddies plan var klockren, svulla upp sig så mycket att han nästan dör på kuppen, vinna en endaste tävling och sen ge sig.
Isanningensnamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 11:01   #4513
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
De är världens starkaste män och tokdopade och väger runt 200+ kg och kan knappt reppa 50 reps på 100 i bänken. Det är som att de aldrig tränat pressar utöver ovanför huvudet, vilket i sig känns galet. Eddie la mycket tid på sina axlar och vanligt pressande vilket gjorde han ruskigt stark i det.

Eddies plan var mästerlig. Gå för WSM och whatever it takes när han kände vittringen av 500.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 11:05   #4514
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Eddie ser ju rent av hälsosam ut nuförtiden nästan. Bra val att lägga av när han gjort det bästa av sin karriär.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 11:08   #4515
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Alltså han är ju inte så stor. Runt 110-115 kg mekaniker med lite mage. Underarmarna verkar vara stora rent genetiskt, händerna är ju helt enorma och det är ingen man kan dopa sig till. Styrkan han besitter är ju en kombination av freaky gener samt hårt kråvande jobb där han verkar tycka det är kul att utmana sig extra, lyfta däcken med en hand istället för två osv. Det är möjligt at han dopar sig men iom att han ”upptäckt” träning ganska nyligen och är en hängiven muslim så tror jag det är osannolikt. Han verkar bara vara en extrem variant av allas ”starka farbror” som man får höra om ibland. Jag har ingen aning om hur mycket han lyfter i gymmet men jag skulle inte tro att det är särskilt mycket. Kanske 130-140 i bänk (mindre om han har kass balans och svajar mycket) 200-250 i mark. Inga märkvärdiga siffror egentligen men extremt bra förstås för någon som aldrig har gymtränat.

Jag är förresten jävligt hype inför Larry vs Schoolboy. Jag hoppas verkligen att Schoolboy gör bort sig och förlorar. Att det hamnar i remmar ich Schoolboy får en kass rem som gör det närmast omöjligt att pronera ut handen så det blir biceps vs biceps. Det hade varit så jävla coolt XD
Vad som anses stort är så klart subjektivt. Jag kan hålla med om att hans kroppsbyggnad kanske inte är helt osannolikt stor. Men han verkar ju ha ett stort ego och det får mig som sagt att tro att han gärna tonar ned hur mycket han har tränat för att det ska framstå som coolare än vad det är. Har svårt att lita blint på en sådan persons ord. Nu kanske jag framställer honom som djävulen själv, det är verkligen inte min mening Men jag tycker att man kan skönja en del osköna drag utifrån de filmer som han är med i.

Ang. potentiella vikter så var väl den där tyngsta hanteln han lyfte fem ggr 104 kg tung? Han lyfter givetvis långt över 200 kg. Hade varit grymt kul med en video där han testar SL-lyften.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)